Povezanost biznisa i sporta je oduvijek neraskidiva jer gotovo niti jedan vrhunski sport ne može uspjeti bez, više ili manje izdašnih, sponzorskih ugovora s uspješnim tvrtkama. Štoviše, danas je sport, posebno kad pričamo o profesionalnom nogometu, sam za sebe postao veliki biznis koji vrti desetke milijardi eura godišnje.
Dok i ovih dana svjedočimo kako bogati vlasnici nogometnih, a sve češće i košarkaških te, u manjoj mjeru hokejaških i rukometnih, klubova iz Engleske, Španjolske, Njemačke, Italije, Francuske, a u zadnje vrijeme i Saudijske Arabije te SAD-a izdvajaju desetke i stotine milijuna eura za nove ljubimce svojih navijača, u Hrvatskoj je to ipak na puno skromnijem nivo čak ako se radi i o nogometu.
Inovacije za preživljavanje
Sam nogomet je u Hrvata na poprilično visokoj razini, posebice na krilima reprezentativnih uspjeha što se ne bi moglo reći za košarku, koja nam je možda i na najnižim granama od kada se taj sport igra na ovim prostorima, i tu podjednako loše stojimo u reprezentativnoj kategoriji kao i onoj klupskoj.
Pokušaj stvaranja “velikog” košarkaškog kluba iza kojeg bi stajao krupni biznis, Cedevitino preuzimanje Cibone i spajanje kako je to Emil Tedeschi na kraju napravio s ljubljanskom Olimpijom, na žalost nije uspio. Zagreb i Hrvatska ostali su, barem na vrhunskoj razini, bez oba kluba – Cibona životari i bori se sa Zabokom i Alkarom za bodove, a Cedevita u Hrvatskoj postoji samo u mlađim kategorijama.
No, zato su nužni inovativni pristupi koji mogu osigurati preživljavanje kluba, razvoj mlađih selekcija te redovno natjecanje do nekih “boljih vremena” kada će i košarka u Hrvatskoj postati ono što bi trebala biti.
Jedna od pozitivnijih priča je ona KK Dinama, koji se obično nalazi u sredini naše košarkaške lige, a koji je ovih dana predstavio još jednu novost iz svoje radionice – pokrenuli su Poslovni klub KK Dinama, zajednicu tvrtki i obrta kojima žele ponuditi novi način spajanja biznisa i sporta.
Na taj inovativni način u tom košarkaškom premijerligašu žele pokazati da razmišljaju par godina unaprijed, ali da i prate moderne sportske trendove kao izvora brojnih mogućnosti u poslovnom svijetu.
Kako pojašnjava Marijan Pojatina, predsjednik KK Dinamo, dogovorene prijateljske utakmice s Panathinaikosom i Reyer Veneziom, kao i ugovor o suradnji koji su s njima potpisali, dokaz su da u klubu postoji snažna mreža poznanstava i da osobe iz vrha kluba, prvenstveno potpredsjednik Neven Spahija, imaju veliki ugled i utjecaj u svijetu košarke.
“Kroz Poslovni klub to želimo iskoristiti i omogućiti svim našim budućim članovima priliku da i oni dodatno uče i razvijaju se. Početkom iduće godine tako ćemo upravo za članove Poslovnog kluba organizirati poslovnu konferenciju na kojoj će na nekoliko panela govoriti generalni menadžeri i predsjednici uprava euroligaških klubova, njihovi direktori marketinga, NBA skauti, nutricionisti velikih zvijezda i drugi gosti. Teme će biti usko povezane uz poslovne izazove svakodnevice.
Također, članovima poslovnog kluba omogućit ćemo termine za održavanje poslovnih sastanaka za vrijeme naših treninga seniora u KC Dražen Petrović. To je nešto što u poslovnom svijetu na zapadu postaje uobičajena pojava. Da ne bude sve tako ozbiljno, organizirat će se i B2B košarkaški turniri za zaposlenike tvrtki članica Poslovnog kluba, kao i ‘Kids day eventi’ i ‘after work’ druženja. Naravno, svi će dobiti i godišnje ulaznice da mogu dolaziti na naše utakmice, ali i još neke mogućnosti ‘networkinga’ i povezivanja”, otkrio je Marijan Pojatina.
Sport, a ne korporacija
Poslovni klub u KK Dinamu vide kao priliku za ulaganje u daljnji razvoj kroz stvaranje kvalitetnih odnosa s poslovnom zajednicom koja prepoznaje ideje kluba. “Time gradimo novi stup stabilnosti kluba, ali na razini stepenicu više. Stabilnost nam je iznimno važna, bitnija od ičega i nju smo u prvoj sezoni okrunili plasmanom u četvrtfinale doigravanja Premijer lige i polufinala Kupa Krešimira Ćosića već u prvoj sezoni.
Temelj toga bila je akcija “Ugovor sezone” kroz koju su naši navijači kupili 550 godišnjih ulaznica po cijeni od 400 kuna. Sve to smo nadogradili s nekoliko većih sponzora. Ipak, mi smo sportski kolektiv, a ne korporacija i naravno da su nakon prvih uspjeha, ambicije svih navijača u idućoj sezoni veće, da se teži i kod njih i kod nas prema pojačanjima, većim pobjedama.
Ono što je naša zadaća jest ostati i dalje odgovoran. Poslovni klub to omogućuje, priliku za dodatni rast svima, ne samo KK Dinamu, već i našim članovima”, navodi Pojatina.
Članarina u Poslovnom klubu iznosi 1000 eura godišnje, a na samom događanju predstavljanja je Poslovnom klubu pristupilo prvih deset poduzeća koja će iz kluba predstaviti u narednim tjednima.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu