Vi ste treća generacija zlatara u obitelji Dodić, kakav legacy želite ostaviti svojim vođenjem tvrtke?
Franjo i ja smo sretnici jer su svi naši prethodnici – djed Franjo, a kasnije naši roditelji – bili izuzetni mentori i stručnjaci u svome poslu. Zbog toga smo puno poslovnih segmenata mogli nastaviti voditi na sličan način kao i oni. Zlatarna Dodić je zlatarna koja teži stvaranju dugogodišnjeg odnosa sa svojim kupcima i to nam je svakako težnja dodatno produbiti i zadržati.
Isto tako, i visoku i neupitnu kvalitetu materijala kao i znanje koje stalno unaprjeđujemo – kako kod sebe, tako i kod naših zaposlenika. Franjinim i mojim preuzimanjem vodstva Zlatarne se najviše promijenilo to što smo digitalizirali proizvodnju, poboljšali interne protokole, optimirali radne procese, a u mom segmentu posla u kojem se snalazim najbolje, ugradnji dragog kamenja u nakit, smo proces doveli do najviših mogućih standarda.

Kako sada postavljate standarde za budućnost?
U ovom trenutku prolazimo kroz intenzivan period ekspanzije poslovanja. Zlatarna Dodić se u zlatarskoj industriji i na trenutnom tržištu po puno segmenata ističe i na to smo iznimno ponosni. Iskazujemo realnu vrijednost zlatnog nakita, ne koristimo prikrivene popusne politike kako bismo privukli nove kupce, koristimo potpuno drugačije prodajne i komunikacijske mehanizme na tržištu pomoću kojih se izdvajamo iz mase.
Ekstremno dizanje cijene zlatnog nakita i iskazivanje visokih popusta nikad nije i nikad neće biti naš model poslovanja. Odabrali smo možda teži put, ali smatramo kako je jedini ispravan. U Zlatarni Dodić se maksimalno posvećujemo kreiranju i razvitku vlastitih kolekcija nakita jer imamo znanje i visokokvalitetne materijale kojima to možemo provesti u djelo i osigurati našim kupcima vrhunski proizvod.
Kako biste vi osobno opisali duh brenda Dodić?
On je spoj tradicije, kreative, autentičnosti, ali i doze tvrdoglavosti. Rekao bih da Dodić dosljedno prenosi priču o velikom poštovanju i predanosti prema ovoj industriji i poslu. Kroz Dodić priču se trudimo prenijeti nama bitne životne vrijednosti i duboku simboliku zlatnog nakita koji postaje dio svakog važnog trenutka u životu.
Vaš brend utjelovljuje tradiciju, svevremenost, kvalitetu, preciznost – koliko su te odlike važne novim generacijama?
Svaka nova generacija ima neke nove vrijednosti, interese i razmišljanja, no rekao bih kako svi mi s odrastanjem dođemo do faze u životu gdje cijenimo vrijednost, kvalitetnu izradu i očekujemo vrhunsku uslugu za novac koji ulažemo ili smo spremni potrošiti. Nisam pobornik generaliziranja i ne bih neko ponašanje isticao kao tipično za neku generaciju ili dob, no smatram kako su ljubav prema poslu, stručnost i kvalitetan rad najjači aduti s kojima neki brend može privući nove kupce. Današnje generacije su sve educiranije, dostupno im je više informacija, stoga su im i očekivanja veća. Rekao bih da prodajno osoblje treba imati znanja više no ikada kako bi pridobilo povjerenje zainteresiranih kupaca.
Koliko su vam važni etički i održivi materijali?
Današnji kupci žele sve češće imati što više informacija o nakitu koji kupuju. Mi smo od prvog dana poslovanja transparentni oko svih materijala koji se koriste u našem proizvodnom procesu – što smatram jedinim ispravnim te podržavam i potičem dodatnu informiranost kupaca. Mi smo ponosni što svi naši materijali dolaze iz prirodnih, provjerenih i certificiranih izvora.

Kako tehnologija utječe na zlatarstvo danas?
Tehnologija i digitalizacija utječu na zlatarstvo jednako kao i na ostale industrije – ubrzavaju i optimiraju postojeće procese i povećavaju efektivnost i efikasnost. Na primjeru zaručničkog prstenja – sve procese za koje smatramo da ih je moguće digitalizirali smo digitalizirali, no elemente na kojima inzistiramo da ih odrađuje ljudska ruka i provjerava ljudsko oko su ostali na našim zaposlenicima i meni osobno. Trenutno smo došli do toga da se zaručnički prsten može izraditi unutar dva radna dana, dok je taj proces ranije trajao desetak dana.
Svojim izgledom, komunikacijom i životnim stilom vi ste i vaš najbolji brend ambasador. Kako je odrastanje u obiteljskom poslu utjecalo na vas?
Mojim sestrama, bratu Franji i meni nikad nije bila nametnuta ova industrija. Svatko od nas je imao izbor nastaviti školovanje u smjeru zlatarstva ili krenuti nekim drugim, svojim putem. Kad ste u nekoj branši od malih nogu, vjerujem da samo od sebe dođe da jako zavolite taj posao jer ste u njemu odmalena, a još je lakše kad imate divne uzore koji na vas prenose ljubav prema ovom poslu.
Nikad nisam razmišljao o nekoj drugoj profesiji, niti me neko drugo radno mjesto posebno privlačilo. Kao dijete provodio sam vrijeme u zlatarni i promatrao što rade naši roditelji, tako da je bilo nekako očekivano da ću krenuti u tom smjeru i postati ovo što sam danas – draguljar i perfekcionist u svom poslu koji živim 24/7.
3D vizualizacija za potpuno personalizirani nakit
Kod personalizacije kupci na prvu pomisle na graviranje, no mi nudimo i puno kompleksniju metodu personalizacije, a to je 3D modeliranje prstena. Gotovo svaku želju ili ideju naših kupaca možemo provesti u djelo i proizvesti u našoj majstorskoj radioni. Poželjno je doći sa skicom, fotografijom ili detaljnim uputama željenog izgleda nakita i na individualnim konzultacijama sa mnom možemo izraditi 3D model. Na taj način olakšavamo našim kupcima odabir, npr. zaručničkog prstena jer im omogućavamo što realniji prikaz i vizualizaciju prstena koji će se u konačnici izraditi. Naravno, ne prepuštamo sve našim kupcima – moja uloga u procesu modeliranja je da kupcima sugeriram najbolje kombinacije materijala, objasnim prednosti i karakteristike svakog dragulja i da ih inspiriram i predložim rješenja o kojima potencijalno nisu ni razmišljali.