Dizajn asketski, tehnologija suvremena, praktičnost za poželjeti. Rezime je to sedmodnevnog testa pete generacije jednog gotovo pa antologijskog automobila – Volkswagenovog Caddyja. Model koji se ubraja u flotu VW gospodarskih vozila prevalilo je dalek put od svog debija u osvit osamdesetih godina 20. stoljeća, do onoga što danas nudi svojim vlasnicima.
Isprva zamišljen kao radno, dostavno vozilo Caddy sad po pitanju primjene puca na puno šire horizonte. Više nije ograničen isključivo na radne zadatke, njegovi su se kreatori potrudili osigurati mu mogućnost da postane i obiteljski “ljubimac”.
Naravno, VW nije odustao od tradicije ovog modela, pa ga i dalje nudi u izvedbi krojenoj upravo za gospodarsku namjenu. Izbor je impresivan pa u novom ruhu Caddy danas dolazi u četiri varijante opreme – Kombi, Caddy, Life i Style, te “radnim” izvedbama Cargo i Maxi Cargo.
Pouzdan motor
Mi smo na testu imali “family friendly” varijantu – Caddy Life Van s najjačim 2.0 turbodizelskim motorom kojeg u startu treba pohvaliti. Sa 122 konjske snage i maksimalnih 320 Nm pri 1600 – 2500 okretaja u minuti ova je mašina svestrana baš kako i sam automobil. Starta vrlo samouvjereno, a karakter ne gubi ni na autocesti gdje zapravo iznenađuje njegov agilan karakter, ne toliko tipičan za ovu vrstu vozila.
Izuzme li se očekivani problem s bukom u kabini pri bržoj vožnji, kojeg potencira konstrukcija kojoj aerodinamičnost nije vrlina, petoj generaciji velik je plus ponašanje na autocesti.
Uvjerljiv je, lako upravljiv i pouzdan mada treba imati na umu da u zavojima bog oblika karoserije ipak zahtjeva oprez, i u tom situacijama ne bih savjetovala prenaglo manevriranje volanom. Jako se dobro u novom Caddyju ponaša i ručni mjenjač sa šest stupnjeva – precizan je i odmjeren, ne suviše krut.
Kada je o gradskoj vožnji riječ, automobilu ne manjka okretnosti, prilično bezbrižno se nosi s gužvama i uskim ulicama, a zbog suvremenog sustava pomoći pri pakiranju s prednje i stražnje strane, na parkiralištu ne zadaje nikakve muke.
Najveću zaslugu za novi karakter ovog automobila bez ikakve sumnje ima inovativna VW modularna poprečna platforma (MQB) koja debitira u ovom modelu, čineći ga u srodnikom Golfa 8.
Već pri prvim kilometrima postaje jasno da je uz MQB ovaj model dobio posve nov, tehnološki napredan predznak koji ukupni dojam podiže ljestvicu više.
Dodaju li se tu brojni high tech sustavi poput Lane i front assista, te “twin dosing” koji jamči niže razine dušikovog oksida, Caddy s pravom može ponijeti epitet ozbiljnog automobila.
Apsolutni minimalizam, osim u cijeni
No, makoliko ozbiljan bio, novi Caddy u jednom aspektu drastično odudara od aktualnih trendova u automotive industriji. Riječ je o dizajnu. Pobornici raznoraznih estetskih eskapada, blještavila i mora čisto vizualnih asesoara, u njemu neće doći na svoje.
Caddy je i po karoseriji i po interijeru primjerak asketskog dizajna, ogoljen svega suvišnog. Da se razumijemo, u interijeru ne nedostaje ništa, vozaču su na raspolaganju svi potrebni instrumenti, ali u minimalističkoj maniri. Ali zato su maksimalne mogućnosti primjene koje ovaj automobil nudi.
Izuzetno prostran, pregledan, čak i udoban, nudi sasvim dovoljno mjesta za prijevoz pet osoba uz fenomenalnih 1200 listara prtljažnika (vađenjem stražnje klupe premašuje 2500 l).
Takvom konfiguracijom njegova “podvojenost” postaje mu najveći plus jer može biti odličan obiteljski “suputnik”, ali i marljiv radni automobil.
Ipak, treba biti svjestan da oznaka VW nosi svoje kada su financije u pitanju. Ukupna cijena testnog modela sa svim davanjima i dodatnom opremom penje se do visokih 245.000 kuna.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu