Poduzetnice dječjim festivalom potiču ekološku osvještenost najmlađih

Autor: Marta Duić , 06. srpanj 2016. u 13:49
Photo: Branko Kukurin

Kreirajući program prepoznale su važnost uključivanja brendova i lokalnih tvrtki u sadržaje za dobrobit zajednice i okoliša.

Eko Limach Fest (ELF), jednodnevan dječji eko festival na otvorenom namijenjen djeci od 3-12 godina nastao je s ciljem poticanja ekološke osviještenosti djece i najmlađih, poticanja kreativnosti te promocije zdravog i aktivnog života. Riječ je o autorskom projektu na kojem u svoje slobodno vrijeme rade dvije mlade poduzetnice, Ines Marić i Nina Jurčić. Ines Marić je idejna začetnica i direktorica festivala, a Nina se pridružila Ines nedugo nakon prvog izdanja festivala, krajem prošle godine kao kreativna direktorica. U sklopu ovogodišnje produkcije okupile su oko 40 sjajnih edukatora i animatora koji sudjeluju na volonterskoj bazi. Među njima se nalaze umjetnici, dizajneri, inovatori, glazbenici, odgajatelji, profesori, fitoaromaterapeuti, vrtlari, ekolozi, blogeri, obrtnici i sportski treneri.

Ines Marić i Nina Jurčić, organizatorice ovog festivala kažu kako ih je povezala zajednička ljubav prema prirodi, svijest o očuvanju prirode još od malih nogu, otvorenost, kreativnost te osjećaj odgovornosti prema društvu i zajednici. Tvrde kako su ljudima željele omogućiti nešto inovativno, kvalitetno i pozitivno.

˝Ovim projektom želimo omogućiti djeci cijeli dan prepun sadržaja u prirodi, potpuno besplatno, kako bismo ih educirali o važnosti očuvanja prirode, ekologije i održivog razvoja te potaknuli dječju znatiželju i stvaralački apetit. Također, htjeli smo potaknuti roditelje da provode više slobodnog vremena sa djecom na otvorenom, u prirodi i parkovima te im dati ideju kako kvalitetno i kreativno provoditi zajedničko vrijeme. Njegujući kreativnost utječemo na apstraktan način razmišljanja i pristup problemu. Kreativna osoba je sposobna zadatak i situaciju sagledati iz šire perspektive te stvoriti rješenje koje nadilazi stare paradigme i tvori nove vrijednosti. Radimo festival za djecu jer su otvorena, dobronamjerna, znatiželjna i takvima trebaju ostati, a na njihove navike još uvijek možemo utjecati. To su nevjerojatni mali ljudi i red je da im posvetimo barem jedan dan pun igre, kreativnosti i edukacije. Zahvaljujući svojoj djeci čitave obitelji će prigrliti novi, odgovorniji način postupanja˝, kažu Ines Marić i Nina Jurčić.

Očekuju da će ELF s vremenom prerasti u veliku produkciju na regionalnoj razini koja će pridonijeti popularizaciji ekologije i održivog razvoja. Objašnjavaju nam da je misija ELF-a poticanje naraštaja djece na savjesno i odgovorno postupanje prema prirodi i zajednici, još od rane dobi, kroz jačanje njihove individualnosti, inovativnosti i kreativnosti te prenošenje pozitivnog razmišljanja i navika koje će se jednoga dana neminovno odraziti na njihov život, život njihovih obitelji te posredno, na cijelo društvo i ekosustav. Dodatak ovogodišnjem programu čine otvorene panel diskusije o ekologiji i dječjoj kreativnosti te prigodna akcija senzibiliziranja djece i javnosti o Downovom sindromu i o pravima djece, u suradnji sa udrugom Portal Dobrote.

Suradnja s lokalnim poduzetnicima

˝Kreirajući program prepoznali smo važnost uključivanja brendova i lokalnih tvrtki u sadržaje za dobrobit zajednice i okoliša. Budući da brendovi i tvrtke posredno ili neposredno djeluju i posluju zahvaljujući ljudima iz zajednice, smatramo da snose odgovornost vraćanja dijela vrijednosti u tu istu zajednicu te da u središtu njihova fokusa treba biti prvenstveno čovjek i njegova dobrobit, a samim time i dobrobit zajednice. Društveno odgovorno poslovanje je važan dio strategije za rast svake tvrtke te je jedan od najsigurnijih načina stvaranja pozitivnog imidža i boljeg pozicioniranja na tržištu. Kroz podržavanje produkcije, programa i kreativno-edukativnih radionica ELF-a brendovi i lokalne tvrtke imaju priliku pozitivno djelovati na svoju zajednicu˝, objašnjavaju Marić i Jurčić.

Ovo je druga godina održavanja festivala koji će se održati u dva grada, jedno izdanje festivala već je održano u gradu Kastvu i posjetilo ga je oko 2500 ljudi, zagrebačko izdanje održano je 19.6., a posljednje ovogodišnje izdanje održat će se sredinom rujna također u Zagrebu. Organizatorice kažu kako na sva tri izdanja festivala očekuju od 8.000-10.000 djece i njihovih roditelja koji će sa ELF-a ponijeti nova znanja, ideje i inspiraciju.

Širenje koncepta

Ove su godine pripremili preko 30 različitih radionica koje pokrivaju teme poput vrtlarenja i kompostiranja, izrade prirodne kozmetike, pripreme zdravih obroka, zvuka, ritma, igre, izrade uporabnih predmeta i prostornih instalacija od otpadnih materijala, ručnog uveza knjige, izrade igračaka i lutaka, znanstvenih eksperimenata i mnogih drugih. Ostvaruju i suradnju sa različitim udrugama koje promiču znanost, kreativnost, ekologiju i održivi razvoj te sa sportskim društvima.

˝ELF nije samo platforma za edukaciju već i za međusobno umrežavanje sudionika, izlagača i partnera iz lokalne zajednice u svrhu ostvarivanja njihove kreativne, društveno ili ekološki odgovorne te poslovne suradnje. Uz Zagreb, dodatno će se održavati u nekoliko različitih gradova svake godine. U planu pokretanje franšize te širenje na inozemstvo za nekoliko godina. U skoroj budućnosti ćemo realizirati suradnje sa tvrtkama, udrugama i kreativcima, pokretati kreativne, radne i humanitarne akcije te održavati kreativne natječaje i izazove za djecu i učenike osnovnih škola. Budući da se radi o eko festivalu, težimo tome da svaki element produkcije bude održiv, fairtrade i ekološki prihvatljiv. Svake godine ćemo pripremati vlastitu kolekciju suvenira (merchandisea), a iduće godine ćemo lansirati svoju prvu edukativnu igračku˝, otkrile su nam Marić i Jurčić.

Kako tvrde organizatorice, do 2020. godine ELF će se održati u barem osam različitih hrvatskih gradova te barem dvije susjedne zemlje. Procjenjuju da će festival posjetiti više od 60 000 ljudi, a u stvaranju programa sudjelovat će barem 200 edukatora u iduće četiri godine. Kažu da će za posjetitelje pripremiti oko 200 interaktivnih radionica, 20 otvorenih tribina, 80 sportskih aktivnosti te 100 glazbeno-scenskih nastupa.

˝Djeca trebaju od malih nogu osvijestiti implikacije njihovog svakodnevnog ponašanja i odluka na zajednicu i ekosustav, promijeniti percepciju o otpadu kao vrijednom resursu koji se dalje pretvara u nove materijale i proizvode, naučiti stvarati umjesto konzumirati te kritički propitkivati odakle je nešto došlo, gdje će završiti, je li im potrebno i što oni kao pojedinci mogu učiniti. S druge strane, želimo pružiti potporu golemoj dječjoj kreativnosti i genijalnosti, dati im do znanja kako ona imaju apsolutnu moć oblikovati svijet u kojemu žive te kako njihove vlastite ideje i eksperimenti utječu na formiranje bolje zajednice˝, zaključuju Marić i Jurčić.

Komentirajte prvi

New Report

Close