Pjevači(ce) napokon govore o poslovnoj strani scene

Autor: Lucija Špiljak , 01. lipanj 2020. u 11:49
Andrea Tintor/Petra Mikšik

Andrea Tintor među rijetkima se u Hrvatskoj bavi tzv. entertainment poduzetništvom, koje izrasta iz industrije zabave i popkulture.

U javnosti često nailazimo na pojam popularne kulture, no pitanje je znamo li doista što ona obuhvaća.

Popularna kultura je svima dostupna kultura čiji je sadržaj određen dnevnim interakcijama, potrebama i željama publike te uključuje različite svakodnevne životne prakse, od prehrane i mode do masovnih medija i različitih oblika zabave poput filma, televizije, glazbe, stripa i književnosti.

U materijalnom smislu riječ je o skupu široko nabavljivih zabavnih i kulturnih medijskih proizvoda, dok su javnosti ove industrije najčešće glumci, glazbenici, reality zvijezde, modeli, sportaši, u posljednje vrijeme i poznati chefovi, na kojima su svjetla reflektora.

Objašnjava nam to Andrea Tintor, mlada poduzetnica i diplomirana novinarka koja se među rijetkima u Hrvatskoj bavi entertainment poduzetništvom i popularnom kulturom. Rođenu Porečanku, koja karijeru gradi u Zagrebu, oduvijek je privlačio dinamični svijet medija i komunikacija.

“Bilo je izazovno pronaći vlastitu nišu. Moja strast je prenošenje znanja, educiranje o benefitima popularne kulture, kreiranje komunikacijskih strategija i strukturiranje procesa osobnog brendinga te online sadržaja”, navodi Tintor koja je pri stvaranju sadržaja o industriji zabave, a koji se dobro čitao, shvatila da u Hrvatskoj postoji nezasićeno tržište o kojem se ne priča i ne piše u masovnim medijima. Tintor detaljnije o tim temama komunicira s pratiteljima putem internetske stranice www.andreatintor.com te profila na Instagramu i Facebooku.

“Želim educirati čitatelje i sve entuzijaste pop kulture o njenim prednostima, što mogu naučiti iz različitih formi sadržaja te kako od vlastitog talenta stvoriti karijeru”, ističe. Premda privatna veleučilišta podučavaju studente produkciji, event menadžmentu, odnosima s javnošću, ova niša još nije svima dostupna, a Tintor kaže da i influenceri, premda razbijaju stereotipe klasičnih poslova, karijeru grade iz hobija i bez dovoljno pozadinskog znanja o biznisu, komunikaciji i odnosima s javnošću.

“Industrija zabave jača uz razvoj glazbene, filmske, marketinške, oglašivačke i medijske industrije koje su međusobno umrežene. Glavni faktor showbusinessa su ljudi. Ovaj termin se mijenja s mlađim generacijama glazbenika i umjetnika jer su shvatili da više nije dovoljno imati talenta već i poslovno znanje i iskustvo. ‘Zabavljači’ 21. stoljeća su prvenstveno inteligentni poduzetnici koji svoj kapital ulažu u održive tvrtke”, kaže Tintor.

Strah od plasiranja novog sadržaja

Što se slavnih osoba tiče, poduzetnica naglašava da jednako važnu ulogu imaju njihovi agenti, menadžeri, producenti, PR-ovci čija je zadaća izbrusiti nečiji talent i predstaviti ga publici. Smatra da postoje dobre prakse kod nas poput snimanja ‘behind the scenes’ vlogova u tijeku turneja.

“U Hollywoodu postoji jasna distinkcija između zvijezda i publike. Celebrity su prividno nedostupni jer su to pravila igre industrije, no svojoj publici daju simbolični uvid u privatni život, komuniciraju s njima na društvenim mrežama. Publika želi narativ uz koji će maštati o savršenom životu, iako svi znamo da on ne postoji. Po tome se razlikujemo od zapadnjačke industrije, njeni akteri svjesni su društva spektakla koje se iznova mora stvarati ako se industrija želi održati”, ističe Tintor.

Što se tiče industrije zabave u Hrvatskoj, ova poduzetnica objašnjava da kod nas postoje dobri PR menadžeri koji oblikuju komunikaciju najvećih glazbenih zvijezda, pjevačice napokon progovaraju o poslovnoj strani karijere i profiliraju se kao poduzetnice, event menadžeri godinama organiziraju festivale na svjetskoj razini…

“Smatram da je industrija zabave kroz glazbeni aspekt na dobrom putu, no televizija bi trebala poraditi na kvalitetnijoj produkciji domaćih reality showova”, smatra Tintor te dodaje da se godinama na hrvatskim TV programima vrte ista lica, a kandidati se premještaju iz jednog showa u drugi. Premda je Hrvatska malo tržište, treba, kaže Tintor, razmišljati kako sadržaj integrirati s društvenim mrežama i zainteresirati mlađe generacije.

“Najveći izazov je prebroditi strah od plasiranja novog sadržaja, novih ljudi i talenata, no taj je strah iracionalan jer publika se ionako brzo zasiti i želi nešto izvan uobičajenih okvira”, naglašava poduzetnica.

Svatko se može izložiti ako to želi

Entertainment poduzetnica kaže i da svjedočimo fenomenu u kojem tradicionalni mediji pokušavaju zadržati autoritet i monopol, no da s druge strane društveni mediji svakom pojedincu pružaju mogućnost da se izloži javnosti.

“Jedino neunosno područje industrije zabave je ono koje od države očekuje potporu i financiranje. Zaboravimo na tradicionalnu definiciju visoke kulture u opoziciji s popularnom. I pop kultura stvara kvalitetan sadržaj. Budućnost industrije i svakog njenog segmenta je dobar menadžment i komunikacija, interdisciplinarni timovi koji će zajedno stvarati. Više ne postoji planiranje dana prema terminima nekih emisija, no postoje Facebook stranice, YouTube kanali i Instagram koji su epicentar sadržaja koji fanovi pobožno konzumiraju. Iz vlastitih navika mogu reći da postoji nekoliko osoba koje religiozno pratim tako da sam pretplaćena na njihove kanale ili newsletter, a njihov sadržaj me čeka”, navodi poduzetnica.

S klijentima nastavlja raditi na personaliziranim komunikacijskim strategijama i usmjeravati ih kako kreirati osobni brend, a u planu je, najavljuje, i medijski projekt, pripreman već mjesecima. S vanjskim suradnicima Tintor cilja i na globalno širenje te stvaranje posla koji će djelovati na relaciji Zagreb – Los Angeles.

“U budućnosti želim osnovati zakladu i akademiju koja će pružiti financijsku podršku i obrazovati mlade kreativce i talente. Ako ne uložimo dio našeg znanja i iskustva u društvo, ne možemo očekivati napredak. To treba biti glavna misao vodilja svakog poduzetnika”, zaključuje Andrea Tintor.

Komentirajte prvi

New Report

Close