Oglašavanje na internetu ima svojih zakonitosti, a to se najviše odnosi na to gdje na stranici je oglas pozicioniran. Kako prenosi Business Insider, pozivajući se na istraživanje comScorea, gotovo polovicu objavljenih oglasa ljudi uopće ne vide, bilo da se radi o tome da su pozicionirani na dijelu stranice koja se ne pojavljuje na monitorima ili su pak pomiješani s nekim drugim sadržajima.
Istraživanje putanje očiju pri surfanju pokazalo je da se primijeti prosječno svega 14 posto oglasa. Ima barem pet postulata na koji bi trebao pažnju obratiti svaki marketinški stručnjak koji se bavi internetom s obzirom na ono što se zna o funkcioniranju ljudskog mozga.
Slika mora biti na lijevoj strani, tekst na desnoj
Kada reklama prikazuje logo tvrtke, tada je bitno da slika bude na lijevoj strani, a tekst na desnoj. Razlog za to je što se desna strana našeg mozga koristi za obradu slike i mozak vizualizira informacije obrnuto. Da bi mozak obradio sliku na desnoj strani monitora, najprije će morati putem svojih 100 milijardi neurona preraditi taj proces i velika vjerojatnost je da će tijekom toga, o koliko god se u ljudskom poimanju vremena radilo o malim jedinicama milisekundi, prebaciti fokus na nešto drugo.
Treba koristiti dvosmisleni izraz lica na portretima
Kada mozak "ugleda" neko lice, on prolazi u svojoj memoriji kroz popis svih lica koja je vidio do sada. Ako mozak vidi smiješak ili mrštenje, on odmah zaključuje da li je osoba sretna ili tužna, a zatim odlazi na nešto drugo. No, dvosmisleni izraza lica tjera mozak da se duže zadrži na slici i da je dalje istražuje. Ova tehnika nije ništa novo – primijenio je i veliki Leonardo da Vinci. Koliko sati su ljudi tijekom godina proveli promatrajući Mona Lisu i pokušavajuć odgonetnuti što ona misli.
Manje je više
Ako se na online sadržaju pretjera s oglasima, velika vjerojatnost je da ih nitko zapravo neće razmotriti. To znaju svi koji na internetu gledaju ili skidaju slobodne, ili pak ilegalne, sadržaje, a koji u pravilu prepuni reklama. S razvojem tehnologije, oglašivači moraju sve više balansirati između prihoda od oglasa i samog sadržaja. Pametni izdavači će ograničiti broj oglasa te u konačnici povećati prihode jer će potrošači konzumirati takve oglase ako nisu predominantni nad sadržajem.
Zaobljeni rubovi su najbolji
Evolucija nas je naučila da su oštri rubovi i šiljaste stvari opasne i da ih izbjegavamo. Zbog toga je i u dizajnu potrebno izbjeći oštre rubove jer nas oni refleksivno nagone da se na trenutak povučemo. Zaobljeni rubovi naprotiv privlače ljude, umjesto da ih odbijaju. Najbolji primjer za korištenje ovog trika je Apple čiji niti jedan proizvod, barem do nedavno, nikada nije bio s oštrim kutovima.
Pravilo 1,5 sekunde
Sva istraživanja pokazuju da oglas koji surfer zamijeti u razdoblju od najmanje 1,5 sekunde ima puno više šanse da bude upamćen od onih preko kojih je oko samo prešlo. Stoga "oglasi od jedne sekunde" predstavljaju veliki izazov za oglašivačku industriju i to kako ih učiniti učinkovitima.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu