Pehistički brojevi na cijenama tjeraju kupce

Autor: Darko Bičak , 20. kolovoz 2013. u 20:00
EPA

Izgovor broja 250 na mandarinskom zvuči kao ‘budalo’, pa trgovci moraju paziti u formiranju cijena za pojedina tržišta.

Brojevi u raznim kulturama imaju različito značenje i dok u jednom dijelu svijeta neki broj znači sreću, ili nema skriveno značenje, u nekom drugom dijelu svijeta može značiti prokletstvo. No, činjenica je da ovo nije samo zanimljivost o kojoj ljudi vole čitati na zadnjoj stranici dnevnih novina, već to može biti i razlog poslovnog uspjeha ili pak kraha nekog poslovnog pothvata.

Đavolski broj

Najbanaljniji primjer su istaknute cijene u trgovinama i hipermarketima koje vrište s velikih panoa u gotovo svim djelovima svijeta gdje se trguje. Kako piše Harward Business Review, kupci na Zapadu, pa tako i u Hrvatskoj, mogli bi podići obrve na proizvod po cijeni od 6,66 kuna, ali ljudi u mnogim dijelovima svijeta ne bi. Naime, dok se u zapadnoj kulturi broj šest povezuje s nečim “đavolskom”, a tri šestice označavju “vražji broj”, u kineskom izgovor 666 zvuči kao fraza, “stvari idu glatko”, i smatra se vrlo sretnim. Stoga se tri šestice mogu naći na gotovo svakom koraku, a posebice je drag trgovcima. S druge strane, na Zapadu vrlo popularna cijena 9,99 u Japanu je gotovo nezamisliva, jer brojka devet u zemlji izlazećeg sunca označava lošu sreću – ili potpuni “baksuz”. Brojka četiri ima još gore značenje i obično se njome označava smrt.

Ako živite na Zapadu, šanse da ste posjetili zgradu koja nema 13. kat ili ste u zrakoplovu primjetili da nema 13. reda su vrlo velike. U stvari, vjerojatno vrlo rijetko pomislite kako je to neuobičajeno. No, isto tako ćete vrlo vjerojatno primjetiti, i biti iznenađeni, kada na nekom od svojih putovanja vidite da su izostavljeni brojevi 4, 9 ili pak 17.

Na brojeve moraju posebno paziti tvrtke koje globalno plasiraju svoje proizvode te je vrlo vjerojatno da će one preskočiti ponajprije brojeve 4 i 13. Kao primjer na Harwardu navode japanskog proizvođača kamera Fuji koji u svim svojim brojčanim serijama preskače ova dva broja, a kako ne bi došao u konfrontaciju, bilo s Istokom, bilo sa Zapadom. Tasko je Fuji preskočio seriju 4 i skočio izravno iz serije 3 do serije 5. Isto tako, Canon je predstavio svoj Powershot G15, preskočivši tako i potencijalno “problematične” modele G13 i G14. Ovo su dvije kompanije koje su uvažile numeričke civilizacijske različitosti, no mnoge druge na takve stvari ne obraćaju pozornost, a što im se vrlo često obije o glavu.

Istraživanje koje su o numeričkom prazovnjerju proveli na Harwardu pokazuje da su “prilagođeni” brojevi posebno bitni tvrtkama na polju međunarodnog marketinga. Za primjer, u inozemstvu je popularno da se radi lakšeg pamćenja telefonski brojevi označuju riječima, pa ukoliko kompanija u Japanu postavi svoj korisnički telefonski broj 0800-smrt-smrt-smrt, smrt-smrt (0800-444-44-44), vrlo je vjerojatno da će je ljudi izbjegavati.

Pehistička adresa

U Kini se brojevima mogu izreći i neke poruke stoga može, za jednog zapadnjaka potpuno irelevantna stvar, adresa koju kompanija, poslovnica ili trgovina nosi, utjecati na njezino poslovanje. Kao primjer se navodi broj 7465 koji na mandarinskom znači “ljutiš me”. Isto tako, izgovor broja 250 ima značenje “budalo” i često se koristi kao uvreda. Mnogi kupci ne žele posjetiti adresu koja prenosi nešto negativno, a neki čak smatraju da je peh poslati i dopis ili izvršiti dostavu na takvom mjestu. Posebno moraju paziti marketinški stručnjaci u svojim globalnim kampanjama jer im se može potkrasti da u pozadini nogometaš, ili neki drugi sportaš, na sebi nosi broj 13, 4, 9 ili čak 17, kojeg za primjer nosi naš reprezentativac Mario Mandžukić, a koji se u Italiji smatra pehom.

Komentirajte prvi

New Report

Close