Zagrebačka agencija Brigada u četvrtak 7.listopada u galeriji Hrvatskog dizajnerskog društva otvara izložbu „Od arhitekture do doživljaja“, kojom zaokružuju prvih deset godina uspješnog poslovanja. Za sebe kažu kako nisu klasični studio za arhitekturu i dizajn, a rade cjelovite koncepte, koje uključuju istraživanja, primjenjuju holistički pristup u osmišljavanju prodajnih koncepata utemeljenog na patentiranoj metodi analitike potrošača. Upravo je analitički pristup razumijevanju navika i potreba kupaca ono što ih je izdvojilo kao pionire u branši. Danas rade i velike i drugačije urede koji se temelje na doživljaju, a ne samo na izgledu, a u pandemiji su ostvarili niz inozemnih suradnji.
˝ U deset godina svijet se uvelike promijenio pa uspjeh, prije svega onaj poslovni, treba mjeriti time kako smo se tim promjenama prilagodili i kako smo s njima rasli i sazrijevali. Rekao bih da su Brigadu osim mnogobrojnih realiziranih projekata prije obilježile promjene na tržištu koje smo uspjeli pokrenuti osnivanjem ovako specijalizirane agencije koja spaja arhitekturu i dizajn s bihevioralnom analitikom i prostornom komunikacijom. Kad smo osnivali Brigadu, usred velike krize u građevinskoj i arhitektonskoj branši, nije niti imalo smisla stvoriti još jedan u nizu dizajnerskih studija, već smo hrabro (ili ludo) odlučili izgraditi cijelu branšu integriranim, multidisciplinarnim pristupom osmišljavanju prodajnih prostora, a kasnije smo to proširili i na uredske projekte ili izložbe. Umjesto kreiranja prostora koji su na neki način nametnuti njihovim korisnicima, mi smo priču okrenuli u drugom smjeru. Počeli smo slušati što korisnici tih prostora žele te im dizajnirati prostore koji daju odgovor na njihove potrebe i želje. Ako bih morao izdvojiti neke ključne projekte, to bi svakako bili projekti u kojima smo maksimalno iskoristili sve aspekte bihevioralnog dizajna te stvorili jedinstven doživljaj koji se trajno pamti. Izložbe “Croatia je Hrvatska” ili “Kultura pušenja“ upravo su takvi projekti, a osim izvanrednih rezultata i velike posjećenosti, osvajale su velik broj međunarodnih i domaćih nagrada˝, ocjenjuje i opisuje prvih deset godina poslovanja Damjan Geber, osnivač i direktor Brigade.
Strani klijenti
Upravo zato što su se profilirali unutar vrlo specijalizirane tržišne niše te razvili vlastite metode analitike i strateškog planiranja, svoje usluge mogu nuditi i izvan granica Hrvatske. Značajan udio u poslovanju Brigade imaju suradnje sa stranim klijentima, bilo da se radi o projektima za strane tvrtke koje posluju u Hrvatskoj ili na nekim drugim tržištima.
˝U klasičnoj arhitekturi to nije lako jer svaka zemlja ima vlastitu regulativu te se u pravilu projekti moraju realizirati s lokalnim studijima. Iz tog razloga, projekti koje razvijamo na stranim tržištima većinom su konzultantske prirode, od analize putovanja kupaca, retail strategija ili smjernica za unapređenje postojećih trgovina do osmišljavanja kreativnih koncepata i idejnog dizajna interijera ili opreme. Do sada smo realizirali niz projekata od Azerbajdžana, preko Rumunjske i Cipra do Slovenije, Austrije i Velike Britanije. U međunarodnom poslovanju puno nam je pomogla suradnja s partnerima iz agencije Bruketa&Žinić&Grey preko kojih smo imali i urede u Azerbajdžanu i Beogradu, a kasnije smo postali i dio globalne mreže kreativnih agencija WPP˝, otkriva Geber.
Snašli se i u pandemiji
Lani u ožujku, kada je cijeli svijet stao, stali su im i gotovo svi već ugovoreni projekti. Srećom, većina njih se za nekoliko mjeseci nastavila, a uz njih su došli i ozbiljni međunarodni projekti.
˝Pandemija je diljem Europe zatvorila trgovine, a njihova budućnost je postala neizvjesna. Unutar agencije smo se, nakon inicijalnog šoka, restrukturirali i prebacili fokus još više na analitiku i strateška kreativna rješenja. Kako smo sve digitalne alate hibridnog rada koristili već godinama prije lockdowna, iskoristili smo ih te krenuli u organizaciju digitalnih radionica s klijentima i interaktivno osmišljavati kreativna rješenja. Uspjeli smo tako dogovoriti značajne suradnje sa stranim klijentima, od veliko-formatne trgovine Big Bang u Ljubljani, preko doživljajne prezentacijske zone upravne zgrade Mondi u Beču, flagship trgovine/sportskog kluba u Bukureštu i Varšavi pa do raznih rješenja za novo-normalne hibridne uredske prostore u Linzu ili na Cipru. Oba naša strateška fokusa (trgovine i uredi) podjednako su zastupljeni jer je upravo pandemija i nepoznanice koje novo-normalni svijet donosi otvorila potrebu za drugačijim pristupom korištenju prostora koji zahtjeva inovativan pristup kakav u Brigadi razvijamo. Možemo reći da nam je pandemija otvorila neke nove perspektive i na vlastitom iskustvu možemo potvrditi da ima nešto u onome da je svaka kriza ujedno i prilika˝, ističe Geber.
Uskoro i Brigada LAB
Geber ocjenjuje kako Hrvatska ne stoji loše u usporedbi sa svjetskim trendovima, pogotovo u segmentu poslovnih prostora. Kod prodajnih prostora, pak smatra da postoji puno prostora za napredak, pogotovo kod velikih uhodanih poslovanja ili onih s dugom tradicijom koji su se pokazali prilično nefleksibilni u prihvaćanju svjetskih trendova i inovacija.
˝Kod uredskih prostora imamo sreće da je posljednjih godina mnoštvo IT tvrtki izraslo iz start-upa u ozbiljne kompanije, a njihov napredni način poslovanja reflektirao se i u naprednom shvaćanju organizacije i dizajna uredskih interijera. Postoje i u prodajnim prostorima svijetli primjeri vrlo naprednih koncepata dizajna interijera, koji su u pravilu rezultat malih, nezavisnih i progresivnih vlasnika koji imaju međunarodnog životnog ili poslovnog iskustva˝, kaže Geber.
Geber napominje kako im je sve znanje i iskustvo stečeno u proteklih deset godina temelj za korak dalje. ˝Ponosni smo na ostvareno i možemo bez lažne skromnosti reći da je Brigada na hrvatsko tržište, kada govorimo o dizajnu i arhitekturi, donijela promjene i zaokret u shvaćanju kreiranja prostora. Upravo to je razlog zbog kojeg će Brigada iz ureda uskoro prerasti u Brigada LAB, prostor za istraživanje i inoviranje. U njemu ćemo moći na jednom mjestu testirati sve bitne elemente doživljaja interijera te ih razvijati u suradnji s našim partnerima i klijentima. Svjetlo, mirisi, zvuk, način izlaganja proizvoda, metode hibridnog rada, organizacija predavanja, radionice i mnoge druge aktivnosti će biti predmet naših istraživanja i osmišljavanja inovativnih rješenja˝, otkriva Geber.
Igra zvuka i boja
I izložba kojom obilježavaju deset godina rada bit će poseban doživljaj za posjetitelje. Umjesto klasičnog prikaza uspješnih i nagrađivanih projekata plakatima i projekcijama, Brigada je s posjetiteljima izložbe odlučila podijeliti doživljaj, jer je upravo stvaranje jedinstvenog prostornog doživljaja ono čemu teže u svom radu. Postojećem prostoru HDD-a dati će potpuno novi izgled te mijenjajući prostor, posebnom vizualnom i zvučnom kulisom stvarati doživljaj igrajući se zvukom i bojama.
˝Izložbom nismo htjeli obilježiti neki bitan datum kao što je to deset godina postojanja, već staviti točku na jednu eru i okrenuti novi list u našem stvaralačkom putovanju. Zbog toga smo odlučili odustati od klasične prezentacije naših realizacija kroz fotografije na zidu ili video materijale te smo u dogovoru s HDD-om pretvorili cijelu galeriju u prostorni doživljaj jer dizajn prostora kako ga mi poimamo u Brigadi nadilazi puku estetiku te uključuje sva osjetila. Ključni radovi su ručno skicirani na crvene translucentne folije kojima smo prekrili sve zidove, a unutar prostora su ekrani s osobnim pričama sadašnjih i bivših zaposlenika koji su snimili svoje poruke o Brigadi. Posjetitelji će moći također ostaviti svoje poruke nama u maloj prostoriji, tzv. ‘Ispovjedaonici’ te ćemo ih sve zajedno okupiti u video poruku budućoj Brigadi˝, poručuje Geber.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu