Padali pretplatnički rekordi, multiview donio novu dimenziju Olimpijskim igrama

Autor: Domagoj Puljizović , 22. kolovoz 2024. u 22:01
Foto: GEOFFROY VAN DER HASSELT

Sport uživo i dalje ima snažnu moć privlačenja, dok tradicionalna TV opada.

Tijekom Olimpijskih igara (OI) u Parizu, svečano zatvorenih u nedjelju, 11. kolovoza, Warner Bros. Discovery zabilježio je povijesnu gledanost i angažman na svim svojim platformama, od besplatne televizije, plaćenih TV kanala, streaminga pa do weba i društvenih mreža. Zahvaljujući nedavnom lansiranju Max streaming platforme na 25 europskih tržišta, ovogodišnje Igre bile su prve prave “streaming Olimpijske igre” za Warner Bros. Discovery kada je riječ o Europi.

Naime, više od 215 milijuna gledatelja pratilo je sadržaj na platformama Warner Bros. Discoveryja, 23 posto više u odnosu na Olimpijske igre u Tokiju 2020. Broj jedinstvenih streaming gledatelja bio je četiri puta veći, a ukupno je “streamano” više od sedam milijardi minuta, šest puta više nego za Igara u Tokiju.

Najgledaniji dan 4. kolovoza

Rekordna gledanost zabilježena je u nedjelju, 4. kolovoza, kada su pretplatnici Maxa i Discovery Plusa u jednom danu streamali ukupno 600 milijuna minuta. Tog dana održano je finale na 100 metara za muškarce, finale u tenisu između Novaka Đokovića i Carlosa Alcaraza, posljednji dan plivačkih natjecanja te ženska cestovna biciklistička utrka, prenosi SVG News Europe. Broj novih pretplatnika na streaming usluge premašio je ukupne brojke za Tokio 2020., i to nakon samo četiri dana natjecanja u Parizu – od subote, 27. srpnja do utorka, 30. srpnja. Također, za trajanja pariških Igara, zabilježen je rekordan priljev novih pretplatnika – čak 77 posto više negoli tijekom Tokija 2020. godine.

Najveći broj novih pretplatnika na streaming uslugu Warner Bros. Discoveryja u jednom danu u Europi (Max, Discovery Plus ili prethodno HBO Max) zabilježen je u subotu, 27. srpnja. To je značajno povećalo broj pretplatnika na svim većim tržištima u Europi, posebno u Francuskoj, Italiji, Poljskoj, Švedskoj i Ujedinjenom Kraljevstvu.

“Pariz 2024. nadmašio je sva očekivanja, kako za obožavatelje i gledatelje, tako i za Max te streaming poslovanje Warner Bros. Discoveryja. Dodali smo milijune novih pretplatnika i svakodnevno angažirali milijune gledatelja koji su tijekom Igara pratili milijarde minuta sadržaja. Naš rast u streamingu samo jača, a pred nama je još gotovo polovina globalnog tržišta”, kazao je JB Perrette, izvršni direktor i predsjednik globalnog streaminga i igara u Warner Bros. Discoveryju.

Andrew Georgiou, predsjednik i generalni direktor Warner Bros. Discovery UK-a i Irske te WBD Sportsa Europe, istaknuo je da su Olimpijske igre u Parizu ponovno dokazale važnost kombiniranja vrhunskog sporta i zabave za postizanje velike gledanosti i angažmana publike.

“Maksimalno smo iskoristili priliku na ovim Igrama i isporučili produkciju svjetske klase koja uključuje izvanredne stručnjake na ekranu, kao i lokalno pripovijedanje što se ponovno pokazalo dobitnom kombinacijom. Max se pokazao prekretnicom u praćenju sportskih sadržaja, nudeći poboljšano korisničko iskustvo i nove interaktivne značajke koje su privukle veći broj pretplatnika na platformu te da ostanu dulje angažirani”, zaključio je Georgiou.

Jedinstvena moć

Medijske tvrtke Comcast i NBCUniversal također se mogu pohvaliti “zlatnom medaljom”. Ljetne olimpijske igre u Parizu privukle su prosječno 30,6 milijuna gledatelja na raznim platformama NBCU-a, bilježeći porast gledanosti od 82 posto u odnosu na Igre u Tokiju, čime su postale najstreamanije Olimpijske igre u povijesti.

Naime, NBCUniversal je 12. kolovoza objavio da je ostvario 23,5 milijardi minuta streaminga, 40 posto više u usporedbi sa svim prethodnim ljetnim i zimskim igrama zajedno, dok je “Paris Prime” udarni termin privukao 4,1 milijun gledatelja na platformama Peacock i NBCU Digital.

Mreža Telemundo, koja emitira na španjolskom jeziku, također je zabilježila porast gledanosti od 26 posto u usporedbi s istim razdobljem tijekom Igara u Tokiju prije tri godine, piše CNN.

“Olimpijske igre ponovno su pokazale svoju jedinstvenu moć okupljanja američke medijske publike. To zajedničko iskustvo trajalo je 17 dana i bilo je prisutno na NBC-ju, Peacocku, linearnim kanalima NBCU-a, kao i u kratkim formama na društvenim i digitalnim kanalima, dok je Amerika navijala za 594 sportaša iz SAD-ovog tima i njihove priče”, rekao je Gary Zenkel, predsjednik NBC Olimpicsa.

Finalna utakmica košarkaša završnog vikend na Igrama u kojoj je reprezentacija Sjedinjenih Država pobijedila Francusku rezultatom 98:87, privukla je prosječno 20,3 milijuna gledatelja na NBC-u i Peacocku, što je čini najgledanijom završnom utakmicom za zlatnu medalju još od Olimpijskih igara u Atlanti 1996. godine, ističu iz NBCU-a.

Slab interes za Tokio

Rezultati streaminga na platformi Peacock, pokrenutoj 2020. godine, smatraju se velikim uspjehom za platformu u vlasništvu Comcasta, a koja se borila s većim i etabliranijim konkurentima poput Netflixa i Amazon Prime Videa. Povećanje gledanosti Pariških igara u odnosu na Tokio pokazuje koliko je Peacock napredovao u četiri godine od pokretanja, s rastućom bibliotekom sportskih i zabavnih sadržaja.

Tijekom prvog tjedna Igara, Peacock je prenosio do 60 simultanih događaja uživo i do 300 događaja dnevno, što je rezultiralo s više od 3200 događaja uživo tijekom cijelih Igara.

NBCU je svoj uspjeh u Parizu pripisao novim alatima predstavljenima prije pariških Igara, točnije, značajkama Peacock Discovery Multiview i Live Actions te generativnoj umjetnoj inteligenciji koju su koristili za izradu “Dnevnog olimpijskog sažetka” uz pomoć glasa poznatog sportskog komentatora Al Michaelsa, a što im je povećalo gledanost na više od 5000 sati olimpijskog prijenosa.

Više od četvrtine gledatelja koji su pratili olimpijski sadržaj na Peacocku koristilo je Multiview funkciju, koja gledateljima omogućuje praćenje više događaja istovremeno, a što nije moguće u okviru tradicionalnih TV prijenosa.

Velik porast gledanosti uslijedio je nakon što su Olimpijske igre u Tokiju, koje su prvotno trebale biti održane 2020. godine, zbog pandemije koronavirusa odgođene za godinu dana. Promjena termina i nemogućnost praćenja Igara uživo vjerojatno su doprinijeli rekordno niskom interesu za Igre u Tokiju, koje su 2021. godine imale prosječno 15,6 milijuna gledatelja na različitim NBC-ovim televizijskim i digitalnim platformama.

U posljednjih nekoliko godina, pokazalo se da sportski događaji uživo i dalje imaju snažnu moć privlačenja velike publike, dok tradicionalna televizija opada, a medijske kompanije sve više prelaze na streaming platforme. Iako su streaming usluge imale problema s održavanjem broja pretplatnika, sportski prijenosi uživo konstantno su bilježili visoku gledanost. To je dovelo do intenzivne utrke u proširenju sportskih sadržaja kako bi se platforme pokušale nositi sa stalnim odljevom korisnika.

NBCUniversal ove je godine uložio značajna sredstva kako bi privukao pretplatnike, nadmašivši Warner Bros. u preuzimanju prava na buduće prijenose NBA utakmica. Iako će NBCU platiti znatno više za emitiranje utakmica negoli je to bilo određeno prethodnim ugovorom s WBD-om, povećanje broja pretplatnika nakon Igara moglo bi medijskom divu donijeti dobrodošlo povećanje prihoda.

“Za Olimpijske igre u Parizu prodali smo više oglasnog prostora nego za bilo koje druge Igre i ispunili smo očekivanja svih naših partnera. Naši (tematski) parkovi i (produkcijski) studiji dobili su iznimnu promociju, a ‘halo efekt’ je unaprijedio sve naše poslovne sektore”, rekao je Mark Lazarus, predsjednik NBCU Media Groupa.

Peacock kratkoročni dobitnik?

Taj “halo efekt” obuhvatio je i NBC, koji je zabilježio povećanje gledanosti mrežnih vijesti. “NBC Nightly News” s voditeljem Lesterom Holtom imao je prosječno 7,6 milijuna gledatelja tijekom dvotjednog razdoblja, dok je emisija “Today” u prosjeku privukla 3,1 milijun gledatelja, priopćili su iz NBC-a.

Iako NBCU još nije otkrio broj novih prijava za svoju streaming uslugu Peacock, koju su gledatelji masovno koristili za praćenje Olimpijskih igara, tvrtka je očekivala porast broja pretplatnika.

Prošli mjesec Comcast je izvijestio da je njihova streaming platforma izgubila 500 tisuća pretplatnika u drugom kvartalu, smanjivši njihov broj na 33 milijuna, što je znatno ispod Netflixovih 277 milijuna i Disneyjevih 153,6 milijuna pretplatnika.

Za NBCU će sada biti izazovno zadržati pretplatnike koje su vjerojatno privukle Olimpijske igre.

Komentirajte prvi

New Report

Close