Robbie Miller je godinama radio u Uberovom projektu autonomnih vozila i kao operativni menadžer je više puta upozoravao nadređene da postoje problemi sigurnosne prirode. Pet dana nakon što je šefovima poslao e-mail i upozorio da vozači u autonomnim automobilima moraju biti bolje obučeni, Uberovo autonomno vozilo pogazilo je Elaine Herzberg u Tempi u Arizoni i usmrtilo je. Bilo je to 13. ožujka 2018. godine. Miller kaže da autonomna vozila na testiranjima u prosjeku imaju jednu nesreću na svakih 23.500 kilometara – što je češće nego kod klasičnih automobila s vozačima, piše HAK revija.
– Etika vam nalaže – ako postoji veći rizik prestanite. No, tim tvrtkama koje imaju flote od više stotina vozila očigledno je teško reći: imamo problem! To bi značilo da moraju povući sva vozila i istraživati moguće uzroke. Istovremeno bi im besposleno sjedilo nekoliko stotina vozača. No, zbog sigurnosti se takve odluke moraju donijeti – kaže Miller.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Ako se automobil reklamira kao autonomno vozilo, onda proizvođač mora stajati iza te tvrdnje ili smanjiti prognoze i nastaviti prezentirati ih kao sustave asistencije – ne i autonomne vožnje. Izvlačenje na vozača više neće prolaziti ako se iz marketinških razloga sve više bude isticala autonomnost – završiti će na sudu kao i svi koji su do sada zavaravali potrošače i mislili da nikada neće odgovarati za posljedice marketinga.
Automobil ne može biti kriv, vozaći se uspavaju uz autopilota, ne prate promet, i to je to.
Uključite se u raspravu