Sandi Kuplen, direktor tvrtke Travel 2 Ultra koja je službeni partner festivala Ultra Europe, za Poslovni dnevnik govori o suradnji s Turističkom zajednicom, očekivanjima od ovogodišnjeg festivala te strukturi gostiju koji dolaze na festival Ultra Europa u Splitu.
Kakva je suradnja s Turističkom zajednicom u Splitu?
Što se tiče suradnje s Turističkom zajednicom grada Splita, ali i svim ostalim partnerima uključenima u projekt, od samih je početaka izuzetno kvalitetna; svi su bili vrlo susretljivi i iskazali su snažnu potporu projektu. Naime, prepoznali su značaj festivala Ultra Europe za turističku promociju Hrvatske i spoznali mnoštvo koristi koje im festival može donijeti. Stručnjaci iz turističkog sektora često naglašavaju festival kao najznačajniji projekt ljetne sezone te nam pomažu da ga pozicioniramo i zajednički iskoristimo za izravnu promociju i brendiranje regije kao vrhunske festivalske destinacije. Mlade se ljude ne može samo animirati suncem i morem, već im se mora ponuditi kvalitetan provod i zabava. Istovremeno, oni postaju sve zahtjevniji te je važno paziti na kvalitetu usluge koja im se nudi. Zato ćemo mi iz tvrtke Travel 2 Ultra u suradnji s organizatorima sastaviti listu preporučenih smještajnih objekata koji ispunjavaju sve zadane uvjete. Također, u tijeku su ekstenzivne pripreme i ugovaranje suradnje s gradskim vlastima i turističkim sektorom, u cilju osiguravanja još povoljnijih uvjeta posjetitelje koji će rezervirati smještaj u vrijeme festivala Ultra Europe.
Koliko posjetitelja očekujete ove godine?
Inicijalni pokazatelji kao što su povećani broj upita te rekordni rokovi prodaje early bird i general admission ulaznica ukazuju na to da možemo očekivati veći broj posjetitelja, prema procjenama do 150.000 ljudi.
Otkuda dolaze vaši gosti? Imate li kakvu predodžbu koliko godina imaju ti ljudi, koliko zarađuju i naravno koliko novaca potroše. Koliko dugo u prosjeku ostaju u Hrvatskoj zbog Ultra Europe festivala, da li nakon Splita odu na neke otoke, izlete i slično…
Prošle su godine gosti iz više od 80 zemalja posjetili festival Ultra Europe, a sad možemo sa sigurnošću reći da će ove godine ta brojka premašiti 100 zemalja. Većina gostiju koji dolaze na festival imaju od 18 do 35 godina, no ima i starijih od 40 godina. Što se potrošnje tiče, profil gostiju je raznolik, no većina gostiju je ipak veće platežne moći. S obzirom na to da će ove godine festival trajati jedan dan duže te će biti jedan dan odmora između glavnog dijela festivala u Splitu i ekskluzivne završnice Ultra Beach, za očekivati je da će gosti u Hrvatskoj boraviti barem 6 do 7 dana, za razliku od prošle godine kad su ostajali 4 do 5 dana. Na naše veliko zadovoljstvo smo primijetili da brojni posjetitelji, naročito oni koji dolaze iz zemalja izvan Europe, ostaju čak do 10 dana te se odluče na obilazak otoka i ostatka obale.
Kako se izabiru izvođači za taj festival – da li se razmatraju i hrvatski bendovi/DJ-i?
Ultra Music Festival uvijek dovodi najbolje izvođače s elektronske glazbene scene pa na festivalskim pozornicama nastupaju najtraženiji glazbenici prepoznati diljem svijeta. No, kako bi Ultra osigurala da svako izdanje festivala ponudi nešto novo i jedinstveno, omogućava također i glazbenicima u usponu da predstave ono što znaju. Pozorno pratimo EDM (Electronic Dance Music) scenu i želje naših obožavatelja te na festival pokušavamo dovesti izvođače koji su u skladu s njihovim ukusom. Dobivamo tisuće e-poruka i komentara u kojima se traže određeni izvođači, pa je i to svojevrsni barometar kad planiramo i finaliziramo popis izvođača. Što se tiče hrvatske lokalne scene, upravo je razvoj domaće EDM scene bio jedan od naših ciljeva kad smo počeli raditi na projektu Ultra Europe, koji treba poslužiti i kao međunarodna platforma za naše izvođače. U suradnji s lokalnim klubovima predstavit ćemo DJ-e na pozornici UMF Radio, na kojoj je čak 20 njih prošle godine imalo priliku doživjeti festivalsko iskustvo. Uz lokalne DJ-e, minimalno će 5 DJ-a će imati priliku postati dio našeg službenog popisa izvođača, kroz DJ natjecanje koje ćemo od travnja do lipnja organizirati u suradnji s Heinekenom. Za mnoge će to biti prvo iskustvo nastupanja. Nadamo se da ćemo u budućnosti imati hrvatskog izvođača koji će nastupati na glavnoj pozornici negdje u svijetu gdje se održava Ultra Music Festival, a to se bez festivala Ultra Europe vjerojatno nikad ne bi bilo moguće.
Zašto ste se odlučili baš za Split i okolicu? Planirate li obuhvatiti i neke druge destinacije u Hrvatskoj?
Glavni organizator, tvrtka Ultra Worldwide odabrao je Hrvatsku u konkurenciji 16 država kao njegovu jedinu europsku destinaciju u kojoj će se održavati minimalno do 2017. godine. Split je odabran jer je najveći grad na Hrvatskoj obali te glavni grad Dalmacije. Ultra je moderni i urbani glazbeni festival, a Split nudi urbani izgled i doživljaj što na najbolji način predstavlja i podržava Ultru. Kao i Miami, i Split je grad na obali te pruža prednosti i određeni životni stil takvog grada. To je grad koji ima iskustva u turizmu i shvaća važnost uloge dobrog domaćina, što je također bio jedan od razloga za takvu odluku. Dodatne prednosti Splita su i dobra povezanost sa svijetom, zahvaljujući zračnoj luci, željeznici i autocesti, što omogućava da ljudi diljem svijeta dođu u Split. Povijest stare jezgre, prekrasno Jadransko more i otoci koji okružuju Split također čine Split idealnom lokacijom za Ultra Europe.
Radite li slične festivale u Europi ili izvan nje te da li uopće postoji nešto slično?
Adria MM produkcija i suradnici imaju dugogodišnje iskustvo u organizaciji različitih festivala i koncerata u Hrvatskoj i regiji. Neka od događanja u organizaciji tvrtke Adria MM Produkcija su Umagination, Big Beach, ATP Nights, nastup Davida Guette i mnoga druga. Ova događanja su bila regionalnog karaktera i temelj za organizaciju festivala Ultra Europe, međunarodnog, uvjerljivo najvećeg događanja u povijesti Hrvatske i regije. Naše iskustvo i mogućnost da damo potporu i uspješno organiziramo festival Ultra Europe dokazano je činjenicom da je festival tijekom tri dana posjetilo više od 103 tisuće ljudi te da nije bilo incidenata. I krovni organizatori su potvrdili da je festival Ultra Europe jedno od najuspješnijih premijernih događanjima te je već svrstan u TOP 10 festivala u Europi.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.mora biti šušur, mora se energija gibati da bi se nešto zaradilo.zakon fizike.
Uključite se u raspravu