FOTO: Opasno dobar, papreno skup

Autor: Marina Biluš , 27. lipanj 2021. u 07:00
Testni Golf GTE je sportska, ali ekološki osviještena verzija/Slavko Midžor/PIXSELL

Vozili smo Volkswagenov plug-in hibrid Golf GTE 1,4 TSI DSG.

Voljeli je ili ne, elektrifikacija ne mora biti dosadna. Koliko god joj kao obožavateljica “old school” automobilske industrije i sama ponekad želim prišiti tu nemilu etiketu, činjenica je da tehnološki napredak elektromobilnosti nosi svoje i da struja u današnjem automotive svijetu više ne “ubija” draž vožnje.

Barem ne uvijek. Volkswagenov Golf plug-in hibrid Golf GTE izvrstan je dokaz. Naravno, u toj priči o kombiniranoj motorizaciji sjajni turbobenzinac sa 150 konjskih snaga piše najzabavnije stranice, ali bit je da mu struja ne oduzima šarm kojeg ovaj automobil ima na pretek.

Foto: Slavko Midžor/PIXSELL

Testni Golf GTE 1,4 TSI DSG zapravo je osma generacija ovog popularnog modela, pojednostavljeno rečeno sportska, ali ekološki osvjiještena verzija jednog od najprodavanijih u povijesti.

Uz spomenuti TSI benzinac koji je u testiranom modelu u 1.4 izvedbi (postoji i 2.0 inačica) s 250 Nm okretnog momenta, Golf GTE pokreće i e-motor s maksimalnih 110 KS i 330 Nm.

Službena računica kaže kako je ukupna snaga ovog VW plug-in 245 konjskih snaga uz 400 Nm okretnog momenta. Prevedeno na jezik nas laika, to su brojke koje jamče užitak svakom ljubitelju živahnih, okretnih i brzih automobila.

Zvijezda je ipak – benzinac

Vožnja s ovim Golfom je i više nego zabavna! Fantastično je poletan, ima jako dobar odaziv na gas i zapravo jako voli brzinu, koja je u njegovom slučaju postavljena na maksimalac od 225 kilometara na sat, dok službeno ubrzanje do “stotke” postiže za nešto manje od 7 sekundi.

Automobil takvih performansi zaista je idealan suputnik. U cijeloj priči jako dobro funkcionira i DSG automatski mjenjač sa 6-stupnjeva. Ukratko, Golf GTE perfektno je okretan, žustar, usudila bih se reći i moćan automobil. Poslušan, pouzdan, sportski šarmantan.

Za potpuno punjenje baterije gotovo 4 sata/Golf

Što se stabilnosti tiče, zamjerki nema, nekima bi možda mogla zasmetati osjetnija “tvrdoća” koja do izražaja dosta snažno dolazi kod loših podloga i prepreka, ponajviše ležećih policajaca.

Opet, s druge strane, automobil sportskih karakteristika zapravo i “traži” takvu konfiguraciju, pa mu se ta stavka nipošto ne bi trebala uzimati kao minus. No zato se ovaj Golf izuzetno pohvalno ponaša u zavojima i ozbiljnijim manevrima.

Što se elektrifikacije tiče, vjerojatno najveća mana je domet od “mršavih” 40-ak kilometara pričamo li samo o pogonu na struju, ali i činjenica da će vam potpuno punjenje baterije oduzeti gotovo četiri sata. Tu “žrtvi” hibridnog pogona nije kraj, jer je e-konfiguracija uzela danak i na prtljažnom prostoru koji je naspram standardnog Golfa čak 100 litara manji i u GTE-u iznosi uistinu slabih 280 litara.

Automatski DSG mjenjač dobro obavlja posao/Golf

Pritom treba uzeti u obzir i da dio prtljažnika zauzimaju punjači. Što se interijera tiče, štošta bi se moglo reći. Iako je zapravo sve na svom mjestu, bojim se da odabir materijala i ukupni dizajn ipak ne odgovaraju u potpunosti “njemačkoj” školi kvalitete koju bismo očekivali.

Osim toga, iako je riječ o posve subjektivnoj opaski, inzistiranje na kariranim tkaninama u ovako sportski nastrojenom automobilu samoj mi i dan danas ostaje misterij. No, zato će ljubitelji infotainment sustava doći na svoje, Golf GTE tu poruža prilično zabavne mogućnosti, grafika je solidna i sve funkcionira kako bi i trebalo.

Golemo ‘ali’

Kako se i očekuje, GTE je izuzetno štedljiv automobil, naravno, pod uvjetom da je baterija napunjena, kada ga možete voziti uz potrošnju od oko samo dvije litre.

Ipak, u priči o ovom zaista odličnom automobilu postoji i jedno “ali”. I to golemo. Kada pogledate zadnju stavku cjenika, koja uključuje sve poreze i ostala davanja, cijena testnog plug-in hibrida premašuje 357 tisuća kuna. Ne za limuzinu ili SUV. Za kompakt.

E-motor s maksimalnih 110 KS i 330 Nm/Golf

Komentirajte prvi

New Report

Close