Voljeli je ili ne, elektrifikacija ne mora biti dosadna. Koliko god joj kao obožavateljica “old school” automobilske industrije i sama ponekad želim prišiti tu nemilu etiketu, činjenica je da tehnološki napredak elektromobilnosti nosi svoje i da struja u današnjem automotive svijetu više ne “ubija” draž vožnje.
Barem ne uvijek. Volkswagenov Golf plug-in hibrid Golf GTE izvrstan je dokaz. Naravno, u toj priči o kombiniranoj motorizaciji sjajni turbobenzinac sa 150 konjskih snaga piše najzabavnije stranice, ali bit je da mu struja ne oduzima šarm kojeg ovaj automobil ima na pretek.
Testni Golf GTE 1,4 TSI DSG zapravo je osma generacija ovog popularnog modela, pojednostavljeno rečeno sportska, ali ekološki osvjiještena verzija jednog od najprodavanijih u povijesti.
Uz spomenuti TSI benzinac koji je u testiranom modelu u 1.4 izvedbi (postoji i 2.0 inačica) s 250 Nm okretnog momenta, Golf GTE pokreće i e-motor s maksimalnih 110 KS i 330 Nm.
Službena računica kaže kako je ukupna snaga ovog VW plug-in 245 konjskih snaga uz 400 Nm okretnog momenta. Prevedeno na jezik nas laika, to su brojke koje jamče užitak svakom ljubitelju živahnih, okretnih i brzih automobila.
Zvijezda je ipak – benzinac
Vožnja s ovim Golfom je i više nego zabavna! Fantastično je poletan, ima jako dobar odaziv na gas i zapravo jako voli brzinu, koja je u njegovom slučaju postavljena na maksimalac od 225 kilometara na sat, dok službeno ubrzanje do “stotke” postiže za nešto manje od 7 sekundi.
Automobil takvih performansi zaista je idealan suputnik. U cijeloj priči jako dobro funkcionira i DSG automatski mjenjač sa 6-stupnjeva. Ukratko, Golf GTE perfektno je okretan, žustar, usudila bih se reći i moćan automobil. Poslušan, pouzdan, sportski šarmantan.
Što se stabilnosti tiče, zamjerki nema, nekima bi možda mogla zasmetati osjetnija “tvrdoća” koja do izražaja dosta snažno dolazi kod loših podloga i prepreka, ponajviše ležećih policajaca.
Opet, s druge strane, automobil sportskih karakteristika zapravo i “traži” takvu konfiguraciju, pa mu se ta stavka nipošto ne bi trebala uzimati kao minus. No zato se ovaj Golf izuzetno pohvalno ponaša u zavojima i ozbiljnijim manevrima.
Što se elektrifikacije tiče, vjerojatno najveća mana je domet od “mršavih” 40-ak kilometara pričamo li samo o pogonu na struju, ali i činjenica da će vam potpuno punjenje baterije oduzeti gotovo četiri sata. Tu “žrtvi” hibridnog pogona nije kraj, jer je e-konfiguracija uzela danak i na prtljažnom prostoru koji je naspram standardnog Golfa čak 100 litara manji i u GTE-u iznosi uistinu slabih 280 litara.
Pritom treba uzeti u obzir i da dio prtljažnika zauzimaju punjači. Što se interijera tiče, štošta bi se moglo reći. Iako je zapravo sve na svom mjestu, bojim se da odabir materijala i ukupni dizajn ipak ne odgovaraju u potpunosti “njemačkoj” školi kvalitete koju bismo očekivali.
Osim toga, iako je riječ o posve subjektivnoj opaski, inzistiranje na kariranim tkaninama u ovako sportski nastrojenom automobilu samoj mi i dan danas ostaje misterij. No, zato će ljubitelji infotainment sustava doći na svoje, Golf GTE tu poruža prilično zabavne mogućnosti, grafika je solidna i sve funkcionira kako bi i trebalo.
Golemo ‘ali’
Kako se i očekuje, GTE je izuzetno štedljiv automobil, naravno, pod uvjetom da je baterija napunjena, kada ga možete voziti uz potrošnju od oko samo dvije litre.
Ipak, u priči o ovom zaista odličnom automobilu postoji i jedno “ali”. I to golemo. Kada pogledate zadnju stavku cjenika, koja uključuje sve poreze i ostala davanja, cijena testnog plug-in hibrida premašuje 357 tisuća kuna. Ne za limuzinu ili SUV. Za kompakt.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu