Online izdavači izvojevali su pobjedu protiv onih koji koriste blokatore oglasa ne bili čitali sadržaj na webu. EU je presudila da online mediji smiju zabraniti softvere za blokadu oglasa.
EK nedavno je, naime, donijela niz prijedloga kojim želi popraviti privatnost korisnika, a zbrka je nastala oko pitanju što s onima koji koriste blokatore oglasa, odnosno smije li online izdavač znati tko ih koristi, a tko ne. EU je sada stala je na stranu online izdavača, s objašnjenjem da su prihodi od oglasa način za plaćanje svih onih koji besplatan sadržaj stvaraju. Stoga će popraviti pravila o privatnosti tako da bude jasno da online mediji smiju znati tko koristi blokatore te sukladno tome ih i kazniti odnosno onemogućiti im korištenje sadržaja ako to želi.
Prema analizi PageFaira i Priori Data, globalno 300 milijuna ljudi koristi neki oblik blokiranja oglasa na mobitelima, dok je 200 milijuna korisnika to činilo na desktop računalima i laptopima u 2015. Trošak za izdavače, izračunali su, je 22 milijarde dolara, dok neki procjenjuju da će do 2020. narasti na 27 milijardi dolara. "Podaci kažu i da na američkom tržištu čak četvrtina korisnika interneta koristi ad blockere, što znači čak 70 milijuna ljudi. Ni u Hrvatskoj nije puno bolje", kaže Dario Markas, glavni urednik Vecernjeg.hr. Imati pristup internetu je danas ljudsko pravo, i to je u redu, pojašnjava Markas, no sadržaj koji na njemu konzumiramo nije nastao bez ulaganja i resursa, dapače, potrošio se značajan iznos da bi korisnici mogli svakodnevno pročitati 200 članaka na omiljenom portalu.
"Istovremeno, i mi izdavači i marketinške agencije moramo biti i svjesni svoje odgovornosti u pitanju korištenja ad blockera jer zbilja po kubnom centimetru ekrana zna biti previše oglasa i znaju biti zbilja invazivni", zaključuje Markas.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu