Osim odmjeravanja vozačkih sposobnosti u zraku, ljubitelji najbržeg motosporta na svijetu u Rovinju će 30. i 31. svibnja uživati i u tehnološkom nadmetanju konstruktora letjelica. Avioni Edge 540 i MXS-R nastavit će na istarskom nebu svoj veliki dvoboj koji obilježava Red Bull Air Race utrke posljednjih godina, ističu organizatori.
"Za pobjedu na jednoj Red Bull Air Race utrci pilotu je možda važno pronaći savršenu putanju i ne pogriješiti niti jednom tijekom izlaska na stazu, no to nije jedini odlučujući faktor. Iza kulisa spektakularnog utrkivanja vodi se konstruktorski rat momčadi, čiji mehaničari pokušavaju što bolje podesiti letjelice kako bi njihovi vozači mogli dobiti na vremenu u zraku i izaći kao pobjednici.
Avioni kojima jure najbrži piloti svijeta imaju ponešto sličnosti: maksimalna ulazna brzina na stazu im je 370km/h, imaju oko 300KS i mogu izvesti okret od 420 stupnjeva u sekundi. Težina im je u zraku oko 700kg i dizajnirani su da podnesu silu od oko 12G koja se javlja prilikom snažnih vertikalnih okreta. Međutim, mnogo se toga može i podešavati u hangaru, pa ekipe imaju pregršt posla kako bi na dan utrke aerodinamika bila optimalna za željene zračne manevre. Baš zato, kao i u Formuli 1, za svaku pobjedu pilota jednako je zaslužan i ostatak momčadi", pojašnjava se u priopćenju.
Dvije vrste aviona dominiraju prvenstvom. Edge 540 američke tvrtke Zivko Aeronautics omiljena je letjelica i koristi ju čak 11 pilota, uključujući one najuglednije, Bonhommea i Archa. Pojavljuje se u V2 i V3 verziji. Kao alternativa se nametnuo avion aktualnog prvaka Nigela Lamba i ove sezone sjajnog Matta Halla, također američki MXS-R, prekinuvši u 2014. godini dugogodišnju dominaciju Edgea. Tu je još i treća letjelica, mađarski avion Corvus Racer 540 kojeg posljednjih godina koristi i razvija isključivo legendarni Peter Besenyei, ali čini se kao da trenutno ponešto zaostaje za najboljima.
Razlike između Edgea i MX-a postoje. Jedan ima čeličnu bazu, drugi je od karbonskih vlakana. Edge je nešto kraći i ima veći raspon krila te viši i uži stražnji kraj, a pozicija krila je viša u odnosu na kokpit te pod drukčijim kutem od glavnog konkurenta. Vozači MXS-R letjelice imaju određene aerodinamičke prednosti, posebno otkad njegovi vozači koriste 'winglete', podignute vrhove krila o kojima sve više razmišljaju konkurentski piloti. Prednost Edgea je pak u tome što se lakše rastavlja i moguć je veći broj modifikacija na njemu od strane samih inženjera.
Posljednje dvije sezone pokazale su da su i Edge 540 i MSX-R pobjednički avioni, naravno ako završe u pravim rukama. Bonhomme, Arch, Lamb, Matt i društvo u stanju su trijumfirati i s jednim i s drugim, ako ga momčad podesi na pravi način, a oni obave pravi posao u zraku. Baš zato će ljubitelji spektakularnog utrkivanja doći na svoje 30. i 31. svibnja u Rovinju: čeka nas još jedna neizvjesna i bespoštedna borba na hrvatskom nebu, u kojoj će na oduševljenje mnogobrojnih navijača o konačnom pobjedniku odlučivati nijanse. Niti jedan od 14 pilota nije potpuno bez izgleda.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu