Brendiranje je igra i s pravilima i bez njih.
Na putu od ideje do realizacije proizvoda, a zatim do uspješnog plasmana i pozicioniranja na tržištu, nalazi se toliko stanica; toliko je konaca koje treba držati u rukama, pa se lako može dogoditi da Vam netko ili nešto te konce i pomrsi, piše internetski portal brandmanager.com.hr. Priče o uspjehu razlikuju se od slučaja od slučaja, tako da ne postoji univerzalna receptura – svi za jednoga i jedan za sve. Ali, kako to obično biva, postoje neke smjernice na putu stvaranja uspješnog brenda, a koje mogu svima biti od koristi ako ih prilagode svojim specifičnim potrebama i okolnostima. O stvaranju uspješnih brandova postoji ono čisto "školski" i postoje stvari koje možete naučiti samo od onih kojima je to već uspjelo. Ali, ne možete uvijek primijeniti sve. Zato vam donosimo nekoliko putokaza da biste znali odakle početi, piše internetski portal brandmanager.com.hr:
Kapa glavu čuva, a brend njegovo ime
Od imena sve počinje, sve što je "nešto" morate "nekako" i nazvati. Ali, ne bilo kako. Iako vam ideja za ime može doći sasvim neočekivano, probuditi vas usred noći, ona obično ima smisla. Neke kockice se poslože i vaš brend ima ime! Ono što je praksa pokazala jest da kraća imena bolje prolaze jer se, jednostavno, lakše pamte. Ali, ni to nije sve! Prije davanja imena svom brendu, definirajte kome je proizvod namijenjen i planirate li ga izbaciti i na vanjsko tržište u budućnosti. Ime je prva linija fronte na kojoj se brend predstavlja. Sva značenja, simbolike i stvari na koje asocira sažete su jednim jedinim imenom. Ono se, doduše, može podvrgnuti rebrendingu i ponovo postaviti na noge pod drugim imenom, ali zašto liječiti kad možete na vrijeme spriječiti?
Samo dvije riječi: ciljana publika
Jeste li ikad čuli da se neki proizvod stavio na tržište radi sebe samoga? Onako, nek' se nađe, koga briga za koga jest. Naravno da niste. Koji god tekst o marketingu, prodaji, poslovanju čitali, nema te ideje, teorije i prakse gdje nema ciljane publike. Na trenutak izbrišite svu misaonu i emotivnu prtljagu koju vučete za sobom kao proizvođač i "prešaltajte" se u ulogu kupca. Što biste vi očekivali od tog proizvoda? Kakve emocije i asocijacije u vama budi takav tip proizvoda? Koji sustav vrijednosti vežete za jedan takav proizvod i gdje se on u praksi uklavpa u vašem životu?
Da bi dobro funkcioniralo, mora imati funkciju
Nadovezujući se na pitanja koja ste sami sebi postavili o svom brendu, prvo što vam sljedeće pada na pamet je funkcija proizvoda. Usko vezana za ciljanu publiku, funkcija je osnovna ideja branda, njegova bit. Koja je funkcija vašeg brenda? Kako to funkcionira u stvarnom životu, a ne samo u vašoj glavi? Zašto ste uopće proizveli taj proizvod? Stavite na papir sve moguće načine upotrebe i podijelite u skupine – najvažniji i najčešći način korištenja, neka sredina i na kraju rijetki, ali još uvijek mogući načini upotrebe. Što im je zajedničko i kako to možete najbolje izraziti?
Emocionalna inteligencija branda
Svaki brend je medalja. Svaka brendovska medalja ima dvije strane. Prva je funkcija, druga emocija.I dok, tijekom odluke o kupnji, funkcija predstavlja razum, emocija predstavlja srce. Vaš brend mora biti emocionalno inteligentan i kod "vaših ciljanih" pobuditi željene emocije, piše piše internetski portal brandmanager.com.hr. Zbog njih će se publika vezati za brend, poistovjetiti s njime i, na kraju krajeva, zbog tih istih emocija kupiti proizvod. Funkcija daje razlog za kupnju, a emocija motiv. Upravo će emocija biti "kap koja je prelila čašu" i potaknuti na akciju, piše internetski portal brandmanager.com.hr.
Slogan za pamćenje
Ime, publika, funkcija i emocija cigle su koje polako, ali sigurno grade uspješan brand. Da bi vaš brend doista zaživio, potrebno je pustiti glas o njemu. Oko brenda valja izgraditi i njegovu priču – iskrenu, ali emotivnu; jedinstvenu, ali dosljednu. Priču, pak, treba sažeti u skraćenu verziju, kao pamtljivi slogan koji ulazi u uho. Za njim ćete uvijek moći posegnuti, a uvijek će dobro doći kao onaj "final touch" na vašoj radio, TV ili print reklami, zaključuje piše internetski portal brandmanager.com.hr.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu