Europski parlament u utorak je većinom glasova izglasao Direktivu o audiovizualnim medijskim uslugama s ciljem zaštite djece od agresivnog reklamiranja.
Direktiva zabranjuje oglašavanje duhanskih proizvoda u internetskim sadržajima za djecu, a ograničava oglašavanje alkohola i nezdrave hrane.
"Alkohol je najčešći štetni proizvod kojem su izložena djeca, i to ona od 13 do 15 godina, jer se pojavljuje na slikama, u reklamama, videoigricama i slično. Uz to, gotovo 40 posto djece u dobi do 12 godina direktno je izloženo reklamiranju nezdrave hrane, a četvrtina njih školske dobi je pretila.
Unatoč tome, države članice su smanjile sredstva za reguliranje reklamiranja s 2,9 na 1,9% pa je važno imati kvalitetan zakonodavni okvir na razini EU", ističe eurozastupnica Biljana Borzan.
Direktiva potvrđuje ograničenja za radiotelevizije i uvodi nova za online platforme poput YouTubea. Platforme se obvezuju da ako imaju saznanje da sadržaj nije za djecu, trebaju ga učiniti nedostupnim.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu