Oglašivački festivali – Partner kreativcima

Autor: Poslovni dnevnik , 27. veljača 2014. u 22:00
Poslovni dnevnik od samih početaka prati razvoj medijskih festivala u Hrvatskoj

Poslovni dnevnik od samih početaka prati razvoj medijskih festivala u Hrvatskoj.

Poslovni dnevnik godinama je bio partner velikim kreativnim festivalima: nacionalnom festivalu oglašavanja IdejaX i festival komunikacijske industrije Weekend media festival. U Poslovnom dnevniku prvi smo doznali 2010. godine da se "u tišini" sprema novi festival kreativne industrije kojeg je osmislila Hrvatsko Udruženje društava za tržišno komuniciranje (HURA).

Na pitanje zašto su se u HURA i Interactive Marketing Association (IAB) odlučili organizirati takav festival, čelni čovjek HURA-e Slaven Fischer je kratko odgovorio: "Zato da bismo re-energizirali struku!". Generalni partner tada novog festivala bila je Styria, a kako je Poslovni dnevnik već nekoliko godina objavljivao specijalne magazine Mediji&Marketing, imao je već etablirane novinare koji su pratili trendove u oglašavanju, marketingu, dizajnu i koji su se lako uklopili u stvaranje specijalnog priloga posvećenog festivalu IdejaX. Prilog je, osim uz Poslovni dnevnik, izašao i u Večernjem listu. Za specijal su govorili "zvijezda" prve IdejeX Ari Markin, voditelj ureda agnecije Crispin Porter + Bogusky iz Miamija, kreator nejverovatno uspješne kampanje "Elf yourself" koja je pokazala kako se nezanimljiv proizvod: uredski pribor, može prodati ako ga prati uzbudljiva kampanja. I to u vrijeme Božića, kada vjerovatno nitko ne bi uopće kupovao olovke i spajalice.

U dnevnim izdanjima Poslovni dnevnik je predstavljao i ostale brojne motivacijske govornike iz cijelog svijeta koji su nastupali na prvom izdanju festivala. Oni su u intervjuima govorili o svojim iskustvima iz Europe, Amerike i Australije, a novine su poslužile i kao platforma na kojoj su o aktualnim zbivanjima u struci raspravljali domaći stručnjaci za oglašavaje. U Zagrebu se na IdejiX okupilo više od 1200 sudionika, preko 270 prijavljenih radova, 30 dobitnika nagrada koji su slušali 18 predavača. Poslovni je nastavio suradnju s IdejomX i u drugom izdanju tog festivala, koji se "preselio" u Umag. Opet je Styria bila generalni partner, pa je redakcija Poslovnog dnevnika radila specijalni prilog i za Večernji list. Kako se iduće godine 2013. festival IdejaX udružio s natjecanjem Effie Awards i postao festival marketinških komunikacija nazvan Dani komunikacija. Effie je već bio etablirana marketinsko-poslovna inicijativa koja je nagrađivala najbolje agencije i oglašivače za izvandredno tržišno komuniciranje koje je postiglo poslovne rezultate a koje je u Hrvatskoj održavalo od 2009. Spajanjem IdejeX i Effie-ja festival Dani komunikacija seli u Rovinj, a Poslovni dnevnik već treću godinu zaredom radi specijalni prilog koji najavljuje i prati festival s obzirom na to da je Styria i dalje glavni partner, a prilog treću godinu izlazi i u Večernjem listu.. Partnerstvo s Weekend media festivalom Poslovni dnevnik je imao 2011. godine, prilikom četvrtog izdanja tog festivala.

Redakcija Poslovnog medijski je pratila organizaciju tog, tada već etabliranog okupljanja koji je dobio nadimak "zadnji festival ljeta". U fokusu WMF-a su komunikacijski trendovi, od prve godine u Rovinju okuplja djelatnike medija, oglašivačkih agencija i agencija koje se bave odnosima s javnošću (PR) izuzetno je zanimljiv medijima pa je postao svojevrstan medijski gospodarski forum. Ta je 2011. godina bila možda najzanimljivija televizijama, budući da se upravo dogodilo veliko preslagivanje u informativnom programu: Dnevnik Nove TV je uvjerljivo povećao gledanost u odnosu na Dnevnik Hrvatske televizije, a upravo je u Hrvatsku dolazila i nova televizijska kuća Al Jazeera. Specijal se bavio i specijalizacijom news portala ali i još uvijek nerazjašnjenom dilemom koju imaju novinski izdavači: koliko sadržaja trebaju besplatno nuditi na svojim portalima. Iz suradnje s kreativnim festivalima rubrika Mediji&Marketing postala je redovita tjedna rubrika, koja prema potrebi izlazi i češće, u kojoj se iz tjedna u tjedan prate zbivanja na medijskoj i kreativnoj sceni. Brojnim intervjuima nastojimo predstaviti zanimljive aktere marketinške scene, organizacijske promjene i transfere, otkriti trendove u oglašavanju. Na tom tragu nastavila se suradnja poslovnog dnevnika i Hrvatskog udruženja za tržišne komunikacije (HURA) koji je pokrenuo HURA akademiju i kreativne radionice HowToWow.

Gosti predavači su redom uspješni i zanimljivi znalci iz kreativne industrije koji, kako je netko od sudionika zgodno primjetio, spajaju ljude iz konkurentskih agencija i navodi ih da zajedno rješavaju konkretne zadatke. Za sve koji nisu mogli prisustvovati radioniccama HowToWow Poslovni dnevnik je donosio zanimljive razgovore primjerice o novim saznanjima biheviorističke ekonomije, kako potaknuti mozak da uključi centar za kreativno razmišljanje ili kako sastaviti dobar brief kao svojevrstan ugovor između klijenta i agencije. Važne teme rubrike Mediji&Marketing je PR, odnosno odnosi s javnošću. PR je struka koju je kriza zapravo ojačala pa su se posljednje četiri godine otvarale brojne PR agencije koje su zapošljavale sve više ljudi a pratili smo i transfere brojnih novinara u sektor odnosa s javnošću. Paralelno s potrebom za PR stručnjacima, stvarale su se i stručni studiji i edukacije koje potiču stalnu nadogradnju znanja a o njihovim programima redovito je izvještavao Poslovni dnevnik. Dobru suradnju Poslovni dnevnik je izgradio i s portalom Media Marketing čije je sjedište u Bosi i Hercegovini, koji prenosi sadržaj s portala Poslovni.hr.

Nagrade dizajnerima

Preteći natjecateljski dio festivala oglašavanja i marketinga Poslovni dnevnik je potcrtavao dobre primjere suradnje oglašivača i agencija – bilo da je kriterij vrednovanja bio profit ili hrabra i zanimljiva ideja odnosno dobra suradnjanaručitelja i dizajnera.
Effie natjecanje nagrađuje najefikasnije kampanje u kategorijama: hrana, piće, roba široke potrošnje, financijske i osiguravajuće usluge, telekomunikacijske usluge, neprofitabilne i pro bono humanitarne kampanje i kategorija razno. Za ukupnu ocjenu boduju se strateški izazovi i ciljevi, ideja, ostvarenje ideje a najveći dujel, od 30 posto ocjene, donose rezultati
IdejaX nagrađuje radove u 11 kategorija po poslovnim segmentima: hrana, piće, trgovina i kućanstvo, moda, zdravlje, ljepota, turizam, kultura i slobodno vrijemetransport i auto-moto industrija, telekomunikacije, mediji i izdavaštvo, financijske i osiguravajuće usluge, društvene akcije te samopromocija i korporativne komunikacije.
Nagrade Mixx odnose se na sedam kategorija kampanja na internetskim i mobilnim medijima, te posebno nagrada Best in Show za najbolje rangirani rad.

Komentirajte prvi

New Report

Close