Oglašivači još nisu iskoristili mogućnosti mobitela

Autor: Majda Žujo , 18. lipanj 2013. u 22:01
Randall Rothenber na predavanju na Danima komunikacija/Daniel Berković/PIXSELL

Predsjednik profesionalne udruge IAB za interaktivni marketing u SAD-u govori o mobilnom oglašavanju.

Tržište digitalnog marketinga na globalnoj bi razini ove godine moglo doseći 118,4 milijarde dolara. Prema posljednjim podacima IAB-a (profesionalne udruge za interaktivni marketing u SAD-u) ono je samo u Sjedinjenim Američkim Državama lani doseglo 37 milijardi dolara, i ubrzano raste.

Toliko da je ulaganje u digitalno oglašavanje na tom tržištu na drugom mjestu, tik iza televizijskog. Prema Randallu Rothenbergu, predsjedniku IAB-a, udio digitalnog oglašavanja tek očekuje veliki uzlet, pogotovo na tržištima u razvoju. Iako SAD drže primat u prihodima digitalnog oglašavanja, zapadna Europa ne zaostaje, a penetracija je sve veća i u jugoistočnoj Aziji i Južnoj Americi. U intervjuu za Poslovni dnevnik Randall je otkrio u koje platforme će u budućnosti biti najisplativije ulagati.

Mora li digitalni marketing uvijek biti i interaktivan?
Interaktivnost je ključni benefit digitalnog oglašavanja i oglašivači žele kreativnije metode kako bi se povezali s potrošačima tamo gdje jesu – na laptopima, stolnim računalima, smartphoneima, tabletima – bilo da čitaju članke, gledaju video ili slušaju glazbu. Potrošači živote vode uz digitalne medije, a marketeri znaju da, ukoliko žele doseći svoju publiku, moraju biti prisutni na svim tim ekranima. Moraju se uvjeriti da njihova marketinška poruka govori na način kako potrošači koriste medije. Primjerice, ključno je da oglašivači prepoznaju važnost dvosmjerne komunikacije na društvenim mrežama. Također, interaktivno oglašavanje brendovima pruža mogućnost da iskoriste iskustvo koje korisnici mogu naći samo u digitalnom okruženju. To je moćan alat koji pomaže marketerima da pričaju priče o svojim brendovima s punim rasponom kreativne slike, zvuka i pokreta kako bi njihove poruke odjeknule kao nikad prije.

Penetracija mobilnih telefona ubrzano raste, no jesu li kompanije dovoljno pripremljene za mobilni marketing?
Sve više potrošači se okreću smartphoneima i tabletima zbog vijesti, informacija i zabave i ključno je da marketeri i izdavači to prihvate. Za njihov rast i razvoj ključno je da stvore mobilno optimiziranu stranicu i aplikacije koje će im omogućiti da iskoriste sve prednosti mobitela.

Koliki je udio mobilnog oglašavanja u digitalnom marketingu?  
Korištenje mobilnih uređaja u 2012. je raslo za čak 111 posto u odnosu na godinu ranije. No izazov je njegova monetizacija. Sigurno postoji nesrazmjer između korištenja mobitela i prihoda koji donosi oglašavanje na tim uređajima. No prema Mary Meeker, bivšoj analitičarki s Wall Streeta, prihod mobilnog oglašavanja u SAD-u za jednu do tri godine nadmašiti će prihode od oglašavanja na stolnim računalima. 

Koja vam je najdraža mobilna kampanja?
FedExova kampanja "Shazam Super Bowl". FedEx je kampanju za Super Bowl prenio s velikog TV ekrana na mobilne ekrane tako da se povezao s aplikacijom za prepoznavanje zvuka Shazamom. Ljubiteljima američkog nogometa omogućila da otključaju ekskluzivni sadržaj i privukla 216.000 jedinstvenih sudionika. 

Usporedba

Zaostaje li Europa za SAD-om u pogledu digitalnog marketinga?

Nije stvar u tome da zaostaje, već su tržišta drugačija. U Velikoj Britaniji, primjerice, digital je najveći oglašivački medij, ali je ulaganje u oglašavanje manje. I dok Sjeverna Amerika, s 39 posto, ima najveći ukupni udio u digitalnom oglašavanju, Zapadna Europa ima nešto viši postotak digitalnog oglašavanja u odnosu na ukupno oglašavanje u toj regiji. No povećavanjem potrošnje na tržištima u razvoju, poput Jugoistočne Azije i Južne Amerike, Sjeverna Amerika i Zapadna Europa će lagano gubiti svoje udjele. Očekuje se da će do 2016. udio Sjeverne Amerike u digitalnom oglašavanju biti 36,7 posto, dok će u Zapadnoj Europi iznositi 23,7 posto. Iste godine Azijsko-pacifičko tržište moglo bi doseći 29,8 posto ukupne potrošnje digitalnih oglasa u svijetu. Najveći rast u potrošnji očekuje se na tržištima Indonezije, Indije i Meksika, iako taj rast dolazi iz relativno male baze potrošnje.

Komentirajte prvi

New Report

Close