Oglašivačko tržište u Hrvatskoj i u 2012. je nastavilo padati te je 10 posto manje u odnosu na godinu ranije.
Prema podacima koje je objavilo Hrvatsko udruženje društava za tržišno komuniciranje (HURA), 2012. godine je u oglašavanje utrošeno tek nešto manje od 1,5 milijardi kuna, što je 150 milijuna kuna manje nego 2011. Najviše je smanjena potrošnja u tiskanim medijima te radijskom oglašavanju, a najmanji pad osjetio se u vanjskom oglašavanju. Televizija, koja je dobila najveći dio oglašivačkog kolača, također je zabilježila pad, a raslo je tek oglašavanju na internetu, i to za osam posto u odnosu na 2011.
"Trend opadanja investicija u medije nastavlja se već petu godinu za redom. Razlog tome je kontinuirani pad BDP-a te izostanak gospodarskog oporavka koji se odrazio i na industriju oglašavanja. Prema podacima iz prvih pet mjeseci ove godine negativni trend je i dalje prisutan, no pad je usporen. Do kraja godine brojke bi se mogle približiti prošlogodišnjima što bi bio dobar pokazatelj za naredne godine", poručila je Rajna Cuculić, članica Uprave HURA-e dodajući kako će značajniji rast investicija u oglašavanje uslijediti tek s gospodarskim oporavkom. "Ohrabruju brojke iz EU gdje ulaganja u marketinške aktivnosti u rastu", kaže Cuculić. U odnosu na predkriznu 2008. oglašavanje je palo za čak 40 posto.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu