Od šefa bolje tražiti oprost nego dozvolu

Autor: Saša Paparella , 22. svibanj 2015. u 10:17
Britanski stručnjak John Newbigind na Summitu kreativnih i kulturnih industrija/G. Jakuš/PIXSELL

Kad propadne tvrtka iz novih tehnologija, lokalna vlast ne očajava: znaju da će njezini zaposlenici otvoriti novu.

Pod egidom Gospodarstvo stvaranja, u zagrebačkom Muzeju suvremene umjetnosti u četvrtak je počeo dvodnevni Summit kreativnih i kulturnih industrija (KKI).

Britanski stručnjak John Newbigin pritom je definirao KKI kao "sektor specijaliziran za upotrebu kreativnog talenta u komercijalne svrhe", naglasivši da njegova zemlja tim putem ostvaruje goleme prihode, iako su prije 15-ak godina pioniri osamostaljivanja KKI-a u posebnu granu bili podvrgnuti podsmijehu. "Situacija znatno promijenila. Prvi put se u nematerijalnu imovinu ulaže više nego u materijalnu. Umjesto fizičke, sada je postala važna društvena infrastruktura. Pa i Kinezi pokušavaju oznaku 'proizvedeno u Kini' promijeniti u 'dizajnirano u Kini'.

Traži se kreativnost, danas je od šefa bolje tražiti oprost nego dozvolu. Morate sami donositi odluke: u staroj ekonomiji greške su bile skupe, a u novoj su postale učitelji", rekao je Newbigin. S tom se tezom složio Ivan Vidaković iz Microsofta, rekavši da ni u tvrtki koju vodi nema sankcija za onoga tko nenamjerno pogriješi jer "ne griješi samo onaj koji ništa ne radi". Zauzeo se za reformu školstva u smjeru da se djeci razvija kreativnost. "Proizvodi se sve više kupuju zbog dizajna i korisničkog doživljaja. Svijet se brzo mijenja, no Hrvati se, na žalost, jako trude ne mijenjati", zamjera Vidaković.

Govornici su iznijeli i nekoliko poučnih primjera iz svijeta: kad propadne kompanija iz sektora novih tehnologija, lokalne vlasti ne očajavaju, znajući da će njezini zaposlenici uskoro otvoriti nove tvrtke. "Bitno je stvoriti tolerantno, kreativno društvo i lokalni ekosustav u kojem se ljudi dobro osjećaju", istaknuto je na panel diskusiji.  Siniša Hančić. voditelj Styrijina projekta zaštite autorskih prava, rekao je da u RH postoji oko 250 news portala, "od kojih samo oni najveći stvaraju vlastiti sadržaj, a ostali ga mahom neovlašteno koriste. Neki od tih medijskih predatora  uzimaju ne samo sadržaj, već i tuđi vizualni identitet i opet im ništa ne možemo". Na summitu su predstavljeni i rezultati Nacionalne studije mapiranja sektora KKI.

Komentirajte prvi

New Report

Close