Novi Volvo S80, V70 i XC70 – nova razina ekskluzivne profinjenosti

Autor: Objava za medije , 09. rujan 2013. u 14:12
Press foto

„Čitav zahvat je automobilu dao profinjen nastup, dok kromirani detalji automobilu daju elegantan premium osjećaj,“ napominje Fedde Talsma, direktor dizajna eksterijera.

„Novi elementi u novim Volvu S80, V70 i XC70 modelima temelje se na ljudskom pristupu koji je zaštitni znak Volva već više od 85 godina. Ti elementi podižu elegantnu profinjenost naših najvećih modela na novu razinu te ih vizualno približavaju. Ovo je jedno od najopsežnijih osvježavanja modela u povijesti naše kompanije, s glavnim težištem na povećanoj kvalitetu i posebnom pažnjom posvećenom svim detaljima,“ ističe Lex Kerssemakers, stariji dopredsjednik odjela za proizvodnu strategiju pri Volvo Car grupaciji.

Brojne novosti na vanjskom dizajnu ovog modela jačaju profinjen nastup novog Volva S80. Novi prednji i stražnji odbojnici stvaraju dojam šireg i nižeg automobila. Nova dnevna svjetla daju prednjem dijelu suvremen izgled, dok zaobljena stražnja svjetla automobil vizualno približavaju podlozi. S80 se može opremiti i izražajnim 19-inčnim kotačima, bez gubitaka po pitanju udobnosti vožnje.

„Čitav zahvat je automobilu dao profinjen nastup, dok kromirani detalji automobilu daju elegantan premium osjećaj,“ napominje Fedde Talsma, direktor dizajna eksterijera.

Pažnja posvećena svim detaljima daje novom Volvu S80 unaprijeđenu dozu profinjenosti. Executive paket unutrašnjosti nudi najvišu razinu luksuza i kvalitete izrade, dok Inscription paket donosi bogatu paletu opcija koje kupcu omogućavaju usklađivanje automobila u skladu s vlastitim željama.

„Posebno smo ponosni na kompaniju Brigde of Weir iz Škotske koja nas snabdijeva kvalitetnim kožnim sjedalima. Njihova koža zahtijeva jako malo obrade te je mekša i prirodnija od one od konkurenata, pa tako nudi pravi skandinavski osjećaj,“ ističe Lena Jiseborn, direktor dizajna za boje i materijale.

A ispod kože, u srcu vrhunskog iskustva vožnje, stoji sjajno podvozje. Kupci Volva S80 mogu birati između tri vrste podvozja – Comfort, skraćeno Sport podvozje i Four-C (stalno nadzirani koncept podvozja).

„U Volvu karavane stvaramo još od 1953. godine – počevši s modelom Volvo Duett. Šest desetljeća kasnije, naš novi Volvo V70 nastavlja bogatu tradiciju spajanja udobnosti, funkcionalnosti i ljepote,“ naglašava Fedde Talsma.

Ultimativni obiteljski automobil nudi prvoklasnu udobnost i profinjenost u kombinaciji s 575 litara osnovne zapremine prtljažnika. Jednostavnim segmentnim preklapanjem sjedala u omjeru 40/20/40, nude se dodatne opcije konfiguracije prostora te maksimalna zapremina prtljažnika od čak 1.600 litara. Električno pokretan poklopac prtljažnika, kojim se upravlja daljinski putem ključa ili gumbom na komandnoj ploči, još je jedan dokaz ljudskog pristupa. Roditelji će posebno cijeniti integrirana booster sjedala za djecu od tri godine naviše.

Novi V70 ističe se novim stražnjim odbojnikom, završetcima ispušnog sustava i dodatnim kromiranim detaljima, kao i redizajniranim stražnjim svjetlima. Automobil je dostupan i s kotačima promjera 19 inča.

S modelom V70 Cross Country Volvo je 1997. godine stvorio potpuno novi automobilski segment. Glavni cilj bio je stvoriti udoban cestovni automobil s off-road potencijalom, a koji nagovještava robusniji nastup. Pogon na sve kotače i Hill Descent kontrola prilikom spuštanja niz padinu, dodatno povećavaju terenske mogučnosti ovog automobila.

Veliki broj dizajnerskih detalja naglašavaju čvrst nastup novog Volva XC70. U to se ubraja široka maska hladnjaka, naglašeni tvornički logo, dnevna svjetla, te opcionalni 19-inčni kotači.

„Naš cilj bio je naglasiti luksuzni osjećaj s terenskim nastupom, kako bi XC70 u svakom okruženju izgledao kao kod kuće, bila to livada ili ekskluzivni hotel,“ ističe Fedde Talsma.

Tako je XC70 dobio dodatno naglašene off-road detalje kao što je zaštita karoserije. No, praktične su vrijednosti ostale netaknute i identične klasičnom V70, što se prvenstveno odnosi na prtljažnik zapremine od 575 do 1.600 litara, električno otvaranje vrata prtljažnika te booster sjedalice za djecu.

Novi Drive-E dvolitarski četverocilindraši bit će lansirani u jesen 2013. godine. Na samom početku komercijalizacije modeli V70, XC70 i S80 bit će dostupni s dva motora iz nove obitelji: T5 turbobenzincem sa 245 KS, te D4 turbodizelašem sa 181 KS, a tu je i novi 8-stupanjski automatski mjenjač koji dodatno doprinosi rafiniranosti vožnje i ekonomičnosti.

Novi D4 turbodizelaš razvija 181 KS i 400 Nm. Motor donosi inovativnu i-ART tehnologiju ubrizgavanja. Korištenjem povratnih informacija o pritisku ubrizgavanja na svakom injektoru goriva, umjesto korištenja samo jednog senzora pritiska u zajedničkom vodu, i-ART tehnologija omogućava konstantnu kontrolu i odvojeno prilagođavanje ubrizgavanja u svakom od četiri cilindra.

Potrošnja goriva je na ovaj način svedena na minimum. Tako ovaj motor u kombinaciji s ručnim mjenjačem u modelu S80 na svakih 100 km troši tek 3,8 l/100 km, što odgovara emisiji ugljičnog dioksida od 102 g/km. U modelima V70 i XC70 potrošnja iznosi 4.1 l/100 km (109 g/km) i 4.4 l/100 km (117 g/km). U kombinaciji s novim 8-stupanjskim automatskim mjenjačem potrošnja iznosi 4.3 l/100 km (114 g/km) u modelu S80, 4.4 l/100 km (117 g/km) u modelu V70 i 4.8 l/100 km (129 g/km) u modelu XC70.

Turbopunjeni T5 benzinac razvija 245 KS i 350 Nm okretnog momenta. U kombinaciji s 8-stupanjskim automatskim mjenjačem prosječno troši 4.3 l/100 km (114 g/km) – S80, 4.4 l/100 km (117 g/km) – V70 i 4.8 l/100 km (129 g/km) – XC70.

Volvo nastavlja pomicati granice učinkovitosti svih svojih motora. Tako je prosječna potrošnja četverocilindarskog D2 dizelaša sa 115 KS sparenog s ručnim mjenjačem u modelu S80 spuštena na samo 4,1 litru na 100 km, što odgovara emisiji CO2 od samo 107 g/km, što je nepojmljivo za automobil ovih dimenzija. Kako bi naglasio dostignuće svojih inženjera, Volvo napominje da njihov najveći limuzinski model troši poput njihovog najmanjeg automobila C30 DRIVe prije tri godine.

U karavanskom V70 te brojke iznose 4,2 l/100 km (109 g/km) s ručnim mjenjačem, te 4.2 l/100 km (111 g/km) s automatskim.

Jači D3 (136 KS) i D4 (163 KS) motori spareni s automatskim mjenjačem imaju emisiju CO2 od 129 g/km i potrošnju od 4.9 l/100 km.

Novi Volvo XC70 je također štedljiviji, pa tako njegove D5 (215 KS) i D4 (163 KS) inačice s ručnim mjenjačem i pogonom na sve kotače prosječno troše 5,3 litre/100 km i emitiraju 139 g/km.

Poboljšani su i benzinski motori pa tako 1.6 litarski GTDi turbobenzinac s izravnim ubrizgavanjem u izvedbi T4 (180 KS) u kombinaciji s automatskim mjenjačem u modelu S80 prosječno troši 7.1 l/100 km (159 g/km). Isti motor u modelu V70 prosječno traži 7,2 l/100 km (167 g/km).

Sensus je ime koje Volvo koristi za HMI (Human Machine Interface) funkcionalnost, a potpuno novi Sensus Connected Touch je njegov posljednji dodatak. Omogućava internetsko spajanje i 7-inčni ekran osjetljiv na dodir pretvara u napredni kontrolni sustav kojim se može upravljati i s rukavicama na rukama. To je svjetski novitet, posebno iskoristiv zimi. Konekcija se ostvaruje preko 3G/4G hardverskog ključa ili preko vozačevog mobilnog telefona.

Korisnik ima pristup svim internetskim funkcijama (osim prilikom vožnje), kao što je lokator parkinga, lokator Volvo servisa, informacije o vremenskoj prognozi i slično, a moguće je i dijeljenje WiFi mreže s putnicima. Posebno je pohvalna glasovna aktivacija te TripInfo opcija koja uz pomoć informacija s Wikipedije daje informacije o interesantnim točkama na ruti putovanja.

Prilagodljivi digitalni displej, koji je debitirao na novom Volvu V40, sada je dostupan i u velikim Volvo modelima. Ovaj aktivni TFT kristalni displej daje interakciji vozača i vozila novu dimenziju, prikazujući u svakom trenutku sve relevantne informacije. Vozač može birati između tri grafičke teme:

Elegance – bazni modalitet s tradicionalnom smirujućom atmosferom.

Eco tema donosi zeleno osvjetljenje s ciljem stvaranja ekološki ugođene atmosfere. Na lijevoj strani se prikazuje Eco metar, a prikazuju se i informacije o trenutnoj i ukupnoj potrošnji goriva, dok štedljivu vožnju nagrađuje zeleno slovo E.

Performance tema svojim crvenim osvjetljenjem stvara sportski ugođaj. U središnjem se dijelu pojavljuje brojač okretaja, brzina se prikazuje digitalno, a tu je i pokazivač raspoložive i trenutno korištene snage.

Novi Active High Beam Control čini vožnju po mraku sigurnijom i udobnijom jer ukida potrebu prebacivanja s dugih na kratka svjetla. U unutrašnjostiambijentalno osvjetljenje nudi savršenu dozu osvijetljenosti vitalnih komponenti kao što su kontakt brava, kvake vrata, kontrole sjedala, pretinac, prtljažnik i slično. Uz to, automobili opremljeni automatskim mjenjačem sada dolaze s novom ručicom mjenjača koju krase umetci od piano laka.

Automobili sa senzorom kiše mogu biti opremljeni i sustavom grijanja vjetrobranskog stakla koje posebno dolazi do izražaja tijekom hladnih zimskih dana.

Grijani trokraki upravljač sada se može spariti s klackalicama za izmjenu stupnjeva prijenosa ukoliko je automobil opremljen automatskim mjenjačem. Na taj način automatski mjenjač postaje ručni, a vozač dobija novu dozu sportskog dojma i sigurnosti jer ne mora spuštati ruke s upravljača.

IntelliSafe je naziv koji Volvo koristi za sve svoje aktivne sigurnosne sustave kao što su City Safety s automatskim kočenjem, sustav otkrivanja pješaka s opcijom automatskog kočenja, BLIS sustav upozorenja na vozila u mrtvom kutu, a tu je i Road Sign Information sustav prepoznavanja prometnih znakova.

„Kao lider u automobilskoj sigurnosti, smanjili smo rizik od sudjelovanja u prometnoj nezgodi i zadobivanja ozljeda za nekih 50 posto od 2000. godine naovamo. Stalnim razvojem novih preventivnih i zaštitnih sustava nastavljamo naš put prema viziji da do 2020. godine nitko ne bi trebao poginuti ili ozbiljno nastradati u novom Volvo automobilu,“ zaključuje Thomas Broberg, stariji sigurnosni savjetnik.

Komentirajte prvi

New Report

Close