Novi benzinac za naklon: ovaj motor može sve

Autor: Marina Biluš , 07. travanj 2019. u 21:06
Vrhunska elastičnost motora ovaj Megane čini poželjnim društvom, bez obzira na to kojim tipom prometnica vozili/Igor Šoban/PIXSELL

Testirali smo Renault Megane 1.3 TCE s novim motorom koji će i pod haubu A klase.

Perfektan. Najtočniji je to opis dojma koji je nakon sedmodnevnog testa ostavio novi Renaultov benzinski motor kojeg se "dočepala" i četvrta generacija Meganea, dvije godine nakon svog tržišnog debija. 

Posve nov agregat 1.3 TCe, na testu u izvedbi sa 140 konjskih snaga, vrhunska je zamjena za često kritizirani 1.2 TCe, a kao argument ovakve ocjene možda će najbolje poslužiti informacija da je novi benzinac razvijen u suradnji s velikim Daimlerom, te svoje mjesto, među ostalim, nalazi i pod haubom nove Mercedes A klase. 

Prisila na kojoj treba zahvaliti
Iako se po samoj logici stvari to i podrazumijeva, ipak valja naglasiti na je novi TCe u usporedbi s prethodnikom učinkovitiji, lakši, štedljiviji i naravno – čišći. Suvremena tehnologija, kojom se u kreiranju ovog motora poigrali eksperti Renaulta, omogućila mu je da izvuče odlične performanse maloj zapremini unatoč, a pritom osjetno smanji količinu štetnih plinova. 

Kad je u pitanju "kobni" CO2, njegova razina u ovom slučaju drži se ispod 117 grama pa je idealno ukomponiran u nova europska "zelena" pravila.  Da se na "refreshanje" benzinske ponude Renault morao odlučiti pritisnut manijom downsizinga i protjerivanja dizelaša s asfalta već je svima jasno, smjer je to koji je nametnut kompletnoj automobilskoj industriji današnjice. No, ova se kompanija takvom razvoju tržišnih trendova može samo zahvaliti, jer je transformacijom motora, na koju je defacto prisiljena, napravila posao vrijedan naklona.

 

140 konjskih

snaga ima testni Megane, 240 nm razvija pri 1600 okretaja

Kao što i sam naslov testa kaže – 1.3 TCe motor je koji može sve!  Istinski je multipraktik. Megane s njim možete voziti kako vam srce poželi. Uglađeno i pitomo, udobno i pouzdano, ali i vrckavo, žustro.  Uz spomenutih 140 KS njegov je okretni moment (240 Nm na 1600 o/m) tako vješto posložen da dah ne gubi ni u vrlo niskim obrtajima, a mirne duše ga možete "zavrtjeti" prema crvenom, štoviše, baš tada pokaže svoje istinske draži.  No, s druge strane, forsiranje tog crvenog vam zapravo rijetko treba, jer 1.3 TCe Meganea bez problema žešće potjera i u najvišoj, šestoj brzini pa šaltanje u nižu morate forsirati samo u vrlo zahtjevnim manevrima.

Tako pohvalna elastičnost motora ovaj automobil čini poželjnim društvom, bez obzira na to kojim tipom prometnica vozili.  Ukupni dojam tu svakako uljepšava Renaultov Multi Sense sustav koji vozaču nudi četiri stila vožnje – Sport, Eco, Comfort i Personal, pa je moguće i dodatno se prilagoditi i cesti i vlastitu raspoloženju. Uz Comfort i Eco tako ćete štedljivije i udobnije savladavati gradske gužve, a da performanse automobila pritom neće platiti prevelik danak. 

I više nego možete poželjeti
No, treba li uopće napominjati, da kompaktu koji ima 140 KS ipak najbolje pristaje sportski "mode". Tu novi benzinac pokazuje svoje najljepše lice i otkriva zaigran karakter motora koji vrhunski "vuče", ama baš nikad se ne "zagrcne", a časti vas pouzdanom okretnošću i agilnošću zbog koje se ovim Meganeom možete poigrati kako se možda ne biste usudili u sličnim automobilima.

Naravno, nije to GT izvedba koja me je prije nekoliko mjeseci oduševila, a kamoli buntovni Megane RS, ali svima koji trebaju energični gradsko/obiteljski automobil, a ne kane s njim na trke, ova će izvedba biti i više nego mogu poželjeti.  Kako sam o ostalim aspektima Meganea poput izgleda, interijera, podvozja i sličnog već u više navrata pisala, te ću elemente ovog puta izostaviti.

No, jedan ipak moram spomenuti, mada spada pod rubriku "minus". Riječ je o ručnom, šeterostupanjskom mjenjaču testnog modela.  Njegove me se preciznost i upravljivost nisu nimalo dojmile, a budući da je pokazivao preizraženu sklonost trešnji, smatram da ovako dobro "skrojen" motor zaslužuje puno bolju, precizniju izvedbu. Srećom i toj boljci ima lijeka pa Renault za ovaj model nudi i automatski EDC s također šest stupnjeva, ali kupci tu ipak moraju izdvojiti pozamašniju svotu, ali i računati na nešto veću potrošnju.

Komentirajte prvi

New Report

Close