Agencija za elektroničke medije (AEM) u suradnji s AGB Nielsenom, specijaliziranom agencijom za istraživanje gledanosti televizije, odsad će svaki mjesec predstaviti analize gledanosti televizije u RH.
Prema rezultatima za svibanj 2014., najgledaniji televizijski program je Nova TV, koja je u svibnju imala 23,4 posto sharea, odnosno udjela u gledanostio. Drugi je HTV 1 sa 16,3 posto, pa RTL sa 14,7 posto. Slijedi HTV 2 sa sedam posto i Doma TV sa 5,6 posto, potom RTL 2 sa 3,9 posto i RTL Kockica sa 2,7 posto sharera. U prvih deset najgledanijih ušli su i HTV 4 sa 2,6 posto, CMC sa 1,46 posto te HTV 3 sa 1,35 posto. Prednost Nove TV je još izraženija u prime time terminu, onom od 19 do 23 sata- u to doba njen je share čak 31,9 posto. Slijedi RTL (18 posto), te prva dva programa HTV-a (12,5 i 6,9 posto). a među prvih deset u tom se terminu uvrstila i Jabuka TV.
Najgledaniji je Dnevnik Nove TV
Najgledanija emisija u svibnju bio je Dnevnik Nove TV, pa HTV-ov Dnevnik u podne, serija Lud, zbunjen. normalan na Novoj TV, Plodovi zemlje na HTV 1, te tri emisije Nove TV- reality show Celebrity masterchef i dramske serije Dila i Zora dubrovačka. Sve tri najgledanije dokumentarne emisije prikazao je HTV 1- More, seriju Generali i gastro putopisnu seriju Seoska gozba. U svibnju je svaki pojedinac u RH u prosjeku gledao televiziju 251 minutu dnevno, što je 7,7 posto više nego u svibnju 2013., Prosjek prvih pet mjeseci ove godine usporedno s istim razdobljem 2013. pokazuje neznatan pad gledanja televizije od 1,1 posto, sa 275 na 272 minute dnevno.Žene za 16 posto više gledaju televiziju od muškaraca- one su prosječno pred televizijom svakog dana provele 269 minuta, a muškarci 232 minute.Dobna skupina koja je prosječno dnevno najviše minuta gledala TV je skupina od 60 do 64 godine i to 380 minuta, dok je dobna skupina od 15 do 19 godina prosječno najmanje gledala TV – svega 123 minute.
Neobrazovani vole televiziju
Televiziju najmanje gledaju osobe višeg i visokog obrazovanja (228 minuta dnevno). Osobe sa srednjoškolskim obrazovanjem dnevno gledaju TV 260 minuta, a pojedinci s osnovnim obrazovanjem ili bez škole 281. Zaposleni dnevno gledaju TV prosječno 217 minuta, a nezaposleni 290 minuta. Najviše vremena pred ekranom provede se u Lici i na Banovini, a najmanje na Zagreb.Svi podaci o gledanosti TV programa dobiveni su svakodnevnim elektronskim mjerenjem gledanosti TV programa uz pomoć posebnih mjerača (peoplemetar) ugrađenih u reprezentativnih 810 kućanstava.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu