S povratkom publike pred male ekrane u rujnu svake godine počinje i bitka televizijskih postaja za naklonost gledatelja. Uvrštaju se nove emisije, podižu projekti, lansiraju nove sezone i kada sve tri jesenske sheme zažive, zbrajaju se rezultati. Sve naše nacionalne televizijske postaje strepe pred prvim podacima o gledanosti novih projekata, budući da su oni nerijetko i najbolji pokazatelj čija će ovo sezona biti, uz koga će najviše gledatelja ostati sljedećih mjeseci i tko će se, na kraju, smatrati pobjednikom. I ono najvažnije, privući oglašivače.
Vodeći već četiri godine
Uz pojedine iznimke poput "1001 noći" ili ranijih sezona "Plesa sa zvijezdama" koje su RTL-u i HRT-u donijele veći broj gledatelja, posljednje četiri sezone bitku za gledatelje u jesen je dobivala Nova TV. Tako je i ove godine, barem tako pokazuju podaci gledanosti Nielsen Audience Measurementa za rujan 2012. godine. Gledajući generalne rezultate TV kanala na općoj populaciji, Nova TV je najgledanija televizija s udjelom u gledanosti od 23,9 posto na cijelom danu i 30,8 posto u udarnom terminu. Slijedi je HTV1 s 19,4 posto na cijelom danu i 14,9 posto u udarnom terminu, a na začelju je RTL sa 16,9 posto na cijelom danu i 20,1 posto u udarnom terminu.Pojedinačno promatrano po formatima Nova TV prednjači i u svim programskim žanrovima. Njezin informativni program kontinuirano je najgledaniji s Dnevnikom Nove TV kojeg prosječno prati 564.000 gledatelja te Večernjim vijestima i njihovih 404.000 gledatelja.
Borba i u žanrovima
Najgledanija hrvatska serija je "Larin izbor" koja je s 709.000 gledatelja i u drugoj sezoni zadržala status najgledanijeg programa u Hrvatskoj. Dodatni uspjeh ovaj projekt postigao je prodajom u 19 zemalja svijeta i prenošenjem serije na filmsko platno. RTL je ove jeseni pokušao sa "Sulejmanom Veličanstvenim" ponoviti uspjeh "1001 noći", no to im ipak nije pošlo za rukom. U kategoriji turskih serija najgledanija je "Izgubljena čast" s 587.000 poklonika, dok ih Sulejman ima 440.000. U žanru zabavnog programa najbolje rezultate postiže "Masterchef" koji je s 550.000 već u prvih nekoliko nastavaka nadmašio prosječnu gledanost prve sezone koja je zaludila TV Hrvatsku. I u kategoriji informativnog magazina Nova TV ima svog predstavnika. Unatoč lansiranju više novih HTV-ovih informativno-političkih emisija "Provjereno" sa 315.000 gledatelja i u šestoj sezoni postiže odlične rezultate. Pred gledateljima su kraći dani i tradicionalno duži boravak pred malim ekranima, a iako je jesenska runda odigrana, i pobjednik se zna, pred televizijama je nova. Ona proljetna, koju već naveliko planiraju.
*Izvor: Nielsen Audience Measurement; Razdoblje: 1. do 30.9.2012. Ciljna skupina: 4+ (opća populacija)
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu