Nova biciklistička staza i šetnica za dužu turističku sezonu i manje gužve

Autor: PD i VL native tim , 20. kolovoz 2019. u 22:01
Na svečanom otvorenju bili su vodeći ljudi Općine Podstrana i Splitsko-dalmatinske županije/Ivo Čagalj/PIXSELL

Projekt ‘Podstrana walk & bike’ obuhvaća nove biciklističke staze i šetnice na morskoj obali dužine 363 metara i pješačke i biciklističke staze uz lijevu obalu rijeke Žrnovnice, duge 1610 metara.

Podstrana je dobila prvorazrednu šetnicu i biciklističku stazu. Povodom svečanog otvorenja u Turističkoj zajednici Podstrane održana je završna konferencija projekta Morsko-riječna šetnica i biciklistička staza "Podstrana walk and bike", u organizaciji Poslovnog tjednika, Večernjeg lista i Općine Podstrana, na kojoj je predstavljen upravo završeni projekt velikim dijelom sufinanciran sredstvima Europske unije.

Na panel diskusiji "Značaj razvoja sportske infrastrukture za razvoj turizma, gospodarstva i za poboljšanje životnog standarda građana" zanimljive su podatke iznijeli Danira Zanki, pročelnica Upravnog odjela za javnu nabavu, gospodarstvo, društvene djelatnosti i EU fondove Općine Podstrana, prof.dr. Neven Šerić s Ekonomskog fakulteta u Splitu i Denis Špadina, predsjednik Biciklističkog saveza Splitsko-dalmatinske županije, a znalački ju je moderirala novinarka Ana Abrahamsberg.

Prvi povukli sredstva
Načelnik Općine Mladen Bartulović istaknuo je kako su biciklistička staza i šetnica dio sveobuhvatnijeg projekta uređenja obale od ušća rijeke Žrnovnice do sportske lučice Strožanac, koji ukupno košta više od 18 milijuna kuna. "Projekt obalno-riječne šetnice koštao nas je 10 milijuna kuna od čega smo 8,5 milijuna dobili bespovratnih sredstava iz EU fondova, a 1,5 milijun je išao na teret Općine, a i taj smo dio također povukli iz drugih fondova. Na obalnom pojasu od ušća Žrnovnice do hotela Lav, dobili smo plažu, parkiralište, komunalnu infrastrukturu za ugostiteljske objekte i druge sadržaje; dječje igralište, dva igrališta odbojke na pijesku, šetnicu i biciklističku stazu", zadovoljno je kazao Bartulović.

 

55 tisuća

automobila prosječni je dnevni promet cestom D8 koja prolazi kroz Podstranu

Riječ je o prostoru koji je prije 50-ak godina bio pješčana plaža, međutim, došlo je do divljeg nasipanja i sustavno je devastiran. "To je trajalo do 2010. godine kada smo mi u Općini donijeli plan uređenja prostora, a onda u suradnji s građevinskim fakultetom u Splitu izradili projektnu dokumentaciju. Prvi smo povukli sredstva za biciklističke staze koje je osigurala Urbana aglomeracija Split", rekao je Bartulović. Danira Zanki je objasnila kako je projekte Urbane aglomeracije Split odobrilo Ministarstvo regionalnog razvoja i fondova EU za korištenje ITU mehanizma.  Integrirana teritorijalna ulaganja predstavljaju mehanizam (ITU mehanizam) Europske unije koji je uveden s ciljem jačanja uloge gradova kao pokretača gospodarskog razvoja.

Teritorijalni obuhvat Urbane aglomeracije Split obuhvaća 7 općina i 6 gradova. Morsko riječna šetnica i biciklistička staza "Podstrana walk & bike" nalazi se na zapadnom dijelu Općine Podstrana, a obuhvaća nove biciklističke staze i šetnice na morskoj obali dužine 363 metara i pješačke i biciklističke staze uz lijevu obalu rijeke Žrnovnice, duge 1610 metara. Lokacija staze idealna je za opuštanje, odmor i rekreaciju, opremljena je informativnim pločama, pametnim klupama i reklamnim vitrinama s ucrtanim rutama.

 

Bartulović

Ovo je dio projekta uređenja obale od ušća rijeke Žrnovnice do sportske lučice Strožanac.

Načelnik Bartulović najavio je daljnju izgradnju biciklističkih staza, kao i apliciranje projekta Podstrana walk and bike u fondovima za borbu protiv pretilosti. "Želimo promijeniti svijest i navike mladih, izvesti ih u prirodu. Cilj je omogućiti vožnju biciklom od Trogira do Omiša. Budem li načelnik, u sljedećih ću 10 godina napraviti još 7 kilometara staza.  Povezat ćemo se biciklističkom stazom, i Omiš je povukao 8,5 milijuna kuna i počeli su raditi", poručio je Bartulović.

Razvoj cikloturizma
Ante Šošić, dožupan Splitsko-dalmatinske županije čestitao je Podstrani koja je započela s povezivanjem Aglomeracije od Trogira do Omiša biciklističkim stazama. "Znam koja je muka ishoditi građevinsku dozvolu na pomorskom dobru. Pomoći ćemo vam s nastavkom projekta i volio bih da vas i ostali gradovi i općine slijede", poručio je Šošić. Projekt je predstavio Božen Živaljić, pročelnik Upravnog odjela za prostorno uređenje, komunalne poslove i zaštitu okoliša Općine Podstrana.

 

Šošić

Znam koja je muka ishoditi građevinsku dozvolu na pomorskom dobru pa ćemo vam pomoći.

"Cesta D8 koja prolazi kroz Općinu Podstrana iznimno je opterećena, s prosječnim dnevnim prometom od 55.000 vozila, kojih je za vrijeme sezone čak i 75.000. To je najprometnija cesta u Hrvatskoj, druga je Zagreb-Pleso, a s obzirom na njezino  neadekvatno stanje jedna je od najopasnijih. Cilj projekta Morsko riječne šetnice i biciklističke staza "Podstrana walk & bike" je poticanje biciklizma kao alternative u prometu, poboljšanje i razvoj biciklističke infrastrukture unutar Općine Podstrana, a samim time i unutar Urbane aglomeracije Split. Isto tako, cilj ovog projekta je i razvoj cikloturizma koji je u svakodnevnom porastu čime se itekako povećava turistička ponuda Općine Podstrana.

Ovim projektom želimo povećati udio biciklista te smanjiti broj putnika u automobilima, smanjiti prijevozne troškove i prometne gužve, te troškove parkiranja i energenata, što doprinosi smanjenju negativnih ekoloških utjecaja prometa te poboljšanju kondicije i zdravlja stanovništva. Želimo stvoriti prepoznatljiv izgled Općine Podstrana, a samim time i obogatiti turističku ponudu naše općine kao atraktivnu turističku destinaciju", iznio je Živaljić. "Podstrana je primjer kako lokalna zajednica treba upravljati resursima turizma, a ne čekati da im Ministarstvo priprema sezonu.

Danas je sadržaj važniji od smještaja i kupanja čemu svjedoči da se prvo bukiraju vile u zaobalju", tim je riječima Neven Šerić započeo izlaganje na panelu o značaju razvoja sportske infrastrukture za razvoj turizma, gospodarstva i za poboljšanje životnog standarda građana.  "Ovo je zamašnjak. Pojavit će se nove strukture gostiju koji traže nove usluge i proizvode. Primjerice, biciklisti su ekološki osviješteni, imaju zdrave prehrambene navike što je prilika i za domaće poljoprivrednike", tvrdi Šerić. Špadina je iznio podatak kako su 30 posto sudionika u prometu u EU biciklisti, a u Hrvatskoj tek 2 posto.

 

Živeljić

Želimo stvoriti prepoznatljiv izgled i obogatiti našu turističku ponudu.

Potaknuti različitu ponudu
"Dobro je što smo u naše strategije ubacili cikloturizam. Smanjuje se emisije CO2, utječe pozitivno na zdravlje, a kanal je zarade. Primjerice Bol je od 1000 bicikla za iznajmljivanje imao dnevni promet od 150.000 kuna", rekao je Špadina.  Za cikloturiste je istaknuo kako su zahtjevni gosti, traže uređene i označene staze, kategorizirani smještaj, iznajmljivače kvalitetnih bicikala, servise te, naravno električne bicikle i dovoljan broj punionica. 

"Šetnica i biciklistička staza pridonijet će razvoju cikloturizma, dovest će i nove goste, oni su dobri potrošači, a dolaze u predsezoni i posezoni. Produljit će sezonu, potaknuti različitu ponudu, ali turizam nam dolazi kao bonus, gradili smo je prije svega sa željom da kao i cijela obala bude novi dnevni boravak našim građanima i da im podignemo kvalitetu života. Ovo je naš prvi veliki EU projekt i iznimno su nam značajna iskustva koja smo stekli i koja ćemo prenijeti na buduće projekte", rekla je Danira Zanki i dodala kako su mještani i turisti izvrsno prihvatili novu šetnicu i stazu.

U to smo se uvjerili i na njezinom službenom otvaranju jer su biciklisti već vozili. Nakon Walk&Bike konferencije, Podstrana priprema još jednu. Kralj Arthur je prema povijesnim izvorima, svoje umirovljeničke dane proveo je u Podstrani u kojoj je umro i gdje je pokopan. U studenom na tu će temu održati konferenciju na kojoj će se kupiti brojni povjesničari, turistički djelatnici i drugi. 

New Report

Close