Nivea se vratila Bauhausovom logu

Autor: Tatjana Tadić , 16. siječanj 2013. u 22:00
Niveina ambalaža

U Beiersdorfu su zaključili kako njihovih 1600 proizvoda treba grafički ujednačiti i posao prepustiti švicarskom dizajneru Yvesu Beharu.

Tvrtka Beiersdorf, proizvođač dugovječne Nivee, odlučila je unificirati dizajn proizvoda za njegu tijela i lica i vratiti se vizualnim korijenima – bijelim slovima na plavom krugu – koje datiraju iz 1925. a stvorene su u kultnoj umjetničkoj školi Bauhaus. Beiersdorf je od bijele kreme za lice koja se od proizvodi od 1882. do 2010. razgranao proizvodnju u 1600 različitih proizvoda pod stotinjak različitih vizualnih rješenja, bočica i brojnih fontova. Prošle su godine odlučili da dizajn treba unificirati, pa je marketinški tim Beiersdorfa angažirao švicarskog dizajnera Yvesa Behara i njegov studio za produkt dizajn Fuseproject da odradi taj posao. Behar je odmah uočio kako je najveća vizualna vrijednost kompanije upravo plavi krug s bijelim slovima. "Prvi zadatak koji smo si postavili bio je riješiti se kurentnih slova i općenito smanjiti količinu teksta na pakiranjima te postupno eliminirati različite logotipove i tipografska rješenja", rekao je Behar. Jednostavno je "izrezao" plavi krug s limene kutije i u njega smjestio slova da tvore zaštitni znak.

Promjena će trajati tri godine
U printu to je jednobojni plavi krug obrubljen tankom bijelom linijom, a na čepovima kozmetičkih bočica otisnut je u laganom reljefu i nagnut pod kutem kako bi bio vidljiviji na policama u trgovini. Kako bi dobili potvrdu da je ovakvo "ogoljelo" i smjelo rješenje dobro, napravili su eksperiment u trgovini kozmetičkih proizvoda i mjerili vrijeme koliko je kupcima vremena potrebno da Niveine proizvode uoče na policama. Rezultat je bio odličan: vrijeme pronalaženja u trgovini skraćeno je za tri sekunde. Promjene će postati vidljive već ovog mjeseca a zamjena ambalaže provodit će se iduće tri godine, međutim promjene će se uvoditi postupno. Behar kaže kako ne želi izazvati šok i neslanaženje na policama kozmetike, pa će kupci iz mjeseca u mjesec moći na ambalaži pratiti promjene. "To će za Niveine kupce biti svojevrstan proces grafičkog 'otkrivanja'", rekao je Behar.

Smanjuje emisiju ugljika
Međutim, riješavanje grafičkog izraza bila je samo polovica posla. Naime, same boce i bočice u kojima se kozmetika nalazi bile su vrlo raznolike, a Behar je htio u proces dizajniranja ugraditi i bitnu ekološku komponentu. On i njegov tim zato je dizjanirao simetričnu bočicu koja je lakša ali čvršća od prethodne, odnosno za njezinu izradu treba 15% manje plastike a ne gube na čvrstoći. Drugi izazov je bila bolje se uklopiti u dimenzije drvenih palete pa će ih sada u paket stati osam umjesto sedam. Ne zvuči puno, ali Behar tvrdi kako će uštediti 12.600 paleta godišnje i smanjiti emisiju ugljika za 585 tona. Yves Behar i Fuseproject ističu kako su presretni što su dobili ovaj posao. "Mi dizajner ne dobivamo svaki dan posao čiji će rezultati biti plasirani u preko 170 zemalja i koje moraju zadovoljiti 500 milijuna žena".

Yves Behar

Dobitnik preko 200 nagrada

Dizajner i poduzetnik Yves Béhar tvrtku Fuseprojeck otvorio je 1999., a urede ima u San Franciscu i New Yorku. Među klijentima su mu General Electric, Puna, Swarovski, Mini, Samsung i Prada. Bio je na listi 25 poduzetnika godine časopisa Time. Osim za grafički dizajn nagrađivan je za doprinos zelenoj arhitekturi i održivom razvoju, za projekte obrazovanja i promicanje židovske kulture. Njegovi su radovi u stalnim postavama mnogih muzeja suvremene umjetnosti.

Komentirajte prvi

New Report

Close