Izvješće je temeljeno na statistici službe pomoći na cesti, a obuhvaća 132 model starosti od tri do deset godina. Jedini uvjet je bio da su navedeni modeli imali bar 10.000 registracija u jednoj od godina koje se prate.
Kao i godinu prije najčešći kvarovi su bili na akumulatoru, i to s udjelom od čak 46.2 % od 3.49 milijuna detektiranih kvarova. Lagani rast broja kvarova na akumulatorima objašnjava se pandemijom, odnosno činjenicom da je više automobila tijekom lockdowna stajalo duže vrijeme što može biti poražavajuće za električne uređaje.
U svakom slučaju statistika je potvrdila da sa starosti automobila raste kvarljivost, a posebno kod akumulatora kojem je presudna sedma godina. Problemi s alternatorom kreću od četvrte godine, s pumpom za gorivo računajte na probleme od desete godine, dok će se senzor radilice osjetno češće kvariti na vozilima starim bar 12 godina.
Treba napomenuti i da uzroci “kvara” poput praznog spremnika goriva i probušene gume nisu uzeti u obzir.
Najbolji i najgori modeli
Studija je pokazala kako cijena ne utječe direktno na pouzdanost vozila. Tako je Dacia Sandero dobila vrlo dobre ocijene, a solidno je prošao i Duster.
S druge strane na popisu modela koji se nisu proslavili su čak dvije Toyote, i to obje zbog problema s akumulatorima.
U svakom slučaju, ako kupujete automobil pogledajte ovu statistiku izraženu po godinama, mogla bi biti od pomoći pri izboru optimalnog modela, piše Index.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu