Netflixu se isplatila politika suzbijanja dijeljenja šifri

Autor: Tomislav Pili , 21. listopad 2023. u 08:00
Foto: Reuters

U trećem tromjesečju ostvaren skok broja pretplatnika za devet milijuna.

Odluka Netflixa da se obračuna s praksom posuđivanja šifre za pristup svom sadržaju koju pretplatnici dijele svojim prijateljima dobrano je ubrao plodove. Kako prenose zapadni poslovni mediji, vrijednost kompanije na burzi u srijedu je skočila 13 posto nakon objave financijskog izvješća za treće tromjesečje koje je pokazalo skok broja pretplatnika za devet milijuna. To je značajno iznad očekivanja analitičara koji su očekivali da će servis za streaming filmova i serija povećati broj korisnika za šest milijuna.

Skuplja pretplata

Kompanija je treći kvartal zaključila sa 247 milijuna korisnika, 11 posto više nego godinu ranije. Na skok vrijednosti dionice utjecala je i objava vodstva Netflixa da će povećati cijene pretplate za osnovne i premium pakete u SAD-u, Velikoj Britaniji i Francuskoj. Odluka je već stupila na snagu. Tako će pretplatnici osnovnog paketa u Americi ubuduće mjesečno izdvajati 11,99 dolara, odnosno dva dolara više.

Premium preplatnici plaćat će tri dolara više, odnosno 22,99 dolara. Cijena osnovnog paketa u Britaniji raste za funtu, na 7,99 funti, a premium paketa za dvije funte, na 17.99 funti. Podsjetimo, kako je prošle godine usporio rast broja pretplatnika, Netflix je najavio kako će suzbiti dijeljenje šifri za pristup ljudima koji ne plaćaju pretplatu, a najavljena je i opcija pristupa filmovima koji će se prekidati reklamama.

Kompanija je sredinom tjedna objavila kako su napori ograničavanja dijeljenja šifri potaknuli rast broja pretplatnika i prihoda u posljednja dva tromjesečja, a i “reakcija otkazivanja” bila je niža od očekivane. O tome govori podatak da je rast broja korisnika u trećem tromjesečju najsnažniji od drugog kvartala 2020. kada je na povećanje broja utjecalo pandemijsko “zaključavanje”.

Sporije uvođenje

Scott Purdy, medijski analitičar u konzultantskoj tvrtki KPMG komentirao je za Financial Times kako kvartalni rezultati pokazuju da je Netflix uspio u suzbijanju dijeljenja šifri, barem kratkoročno. Međutim, kompanija je objavila kako uvođenje reklama u sadržaj ide sporije, ponovivši raniju procjenu da se prihodi po toj osnovi neće “materijalizirati” tijekom ove godine. Što se tiče financijskih rezultata, Netflix je ostvario 3,75 dolara zarade po dionici. Analitičari su očekivali rezultat od 3,52 dolara.

Zanimljivo, najveću gledanost Netflix je ostvario na serijama koje su proizveli konkurenti prodavši mu pravo na prikazivanje. Tako je serija “Suits” koju je producirao NBCUniversal – prestao ju je prikazivati 2019. – doživjela novu mladost na Netflixu. Na toj je platformi globalno prikupila milijardu sati gledanosti.

Komentirajte prvi

New Report

Close