Zagreb će 24.i 25. listopada biti domaćin b.creative, konferencije koju organizira Hrvatski klaster konkurentnosti kreativnih i kulturnih industrija u suradnji s Hrvatskom gospodarskom komorom i agencijom KEA European Affairs.
"Primarni cilj je pomoći međunarodnoj mreži poduzetnika te postići rezultate u smislu podizanja značaja i smisla ovog umjetničkog područja. Zamisao je da konferencija posluži kao alat za poticanje suradnje i zajedničkih projekata. Radujemo se širenju mreže u ovom dijelu svijeta, a b.creative može pomoći interkulturnom dijalogu i umrežiti djelatnike u kulturi. Željeli bismo da se, lokalna središta umreže i doprinesu podizanju svijesti o potencijalima sektora u smislu zaposlenja i društvenom boljitku", ističe Philippe Kern, osnivače KEA-e, vodećeg europskog savjetodavnog i istraživačkog centra za kulturne i kreativne industrije te sport.
Inače, b.creative mreža u 116 zemalja okuplja niz institucija, udruga i poduzetnika, a konferenciju su ugostili gradovi Namur, Šangaj i Seul. Kako tvrdi Kern, kreativni i kulturni sektor vrlo brzo napreduje, stoga je ključno da donositelji političkih odluka razumiju da će se bez razvoja kreativnog ekosustava, izgubiti u konkurentskoj utrci. "Ova industrijska grana ima veći utjecaj na razini gradova, koji su se specijalizirali za postavljanje kreativnog eko sustava.
Gradovi različitih država nositelji su i pokretači kulturnog i kreativnog poduzetništva, primjerice Berlin, Helsinki, Nantes, Shenzhen, Austin, Beograd i Meksiko. Statistički podaci pokazuju da kreativna i kulturna industrija doprinosi između 4 i 6 posto BDP-a na nacionalnoj razini. Ovaj sektor je veći od automobilske ili farmaceutske industrije na europskoj razini, a stvara čak 12 milijuna radnih mjesta u profitnom sektoru", objašnjava Kern.
Napominje da je danas ključni problem nedostatak znanja i svijesti o potencijalu sektora, kao i zastarjela vizija o doprinosu kulture društvenom razvoju. Ipak, smatra kako će kulturna i kreativna industrija postati utjecajnija u rješavanju problema zaštite okoliša te društvenih problema današnjice. "Kultura se još uvijek percipira kao elitistička ili nevažna za rješavanje gorućih pitanja.
Građani vide kulturu kao politiku osnaživanja nekih kulturnih institucija i zaštite kulturne baštine kako bi privukli turiste. Naša će konferencija doprinijeti promjeni ove percepcije jer kultura također doprinosi inovacijama, poduzetništvu, atraktivnosti i općem dobru. Ulaganje u kulturu način je zadržavanja i privlačenja talenta te je ona uistinu povezana s digitalnom ekonomijom. Suvremena ekonomija ne može opstati bez jakog kulturnog i kreativnog sektora", poručuje Kern.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu