Tko su pripadnici generacije koja ne pamti svijet prije interneta i mobitela, koja umjesto televizije gleda YouTube, a najnovije trendove prati na stranicama svojih omiljenih influencera?
Kako bi otkrili više o hrvatskoj generaciji Z, agencija DIALOG komunikacije u suradnji s JoomBoosom, projektom 24sata, provela je prvo istraživanje o mladim ljudima rođenim u drugoj polovici 90-tih i početkom 2000-ih godina.
Cilj istraživanja, u kojem je sudjelovalo 1.667 pripadnika generacije Z iz čitave Hrvatske, bio je saznati njihove medijske navike te stavove prema brendovima i influencerima na društvenim mrežama i video platformama.
Rezultati istraživanja pokazuju da 87% pripadnika generacije Z svakodnevno koristi društvene mreže, a njih 92% smatra Instagram naj cool društvenom mrežom. YouTube prati čak 94% ispitanika, na kojem četvrtina provodi gotovo cijeli dan. Mobitel najčešće koristi 87% ispitanika, a većinom ga koriste za gledanje YouTubea (45%). Za komunikaciju s prijateljima koriste Facebook Messenger, Instagram i WhatsApp.
Skoro svi pripadnici generacije Z (97%) prate nekog influencera, a 59% ispitanika kupuje proizvode i usluge koje ta osoba preporučuje. Od influencera koje prate posebno su istaknuli JoomBoosovce Filipa Dejanovićapoznatog kao Sikrta, Matiju Lazarevića poznatog kao Lay Z, Marka Vuletića i Davora Gerbusa.
Dio istraživanja bio je posvećen i omiljenim brendovima generacije Z. U kategoriji hrane, prvo mjesto zauzeo je McDonald's, dok se u kategoriji pića istaknula Coca-Cola. Među kozmetičkim brendovima ispitanici su izdvojili marku Essence, a u kategoriji tehnologije Samsung. Kao najomiljeniji brendmeđu generacijom Z posebno se istaknuo adidas koji je zauzeo prva mjesta u kategorijama obuće i odjeće, a ispitanici su ga posebno izdvojili i kao brend bez kojeg ne mogu živjeti.
Povodom objave rezultata istraživanja, direktorica agencije DIALOG komunikacije Marina Čulić Fischer izjavila je: "Generacija Z nova je generacija potrošača, prema čijim se vrijednostima i navikama mijenja globalna i lokalna medijska scena, kao i komunikacija brendova. Ponosni smo što smo ih u DIALOGU kao prvi u Hrvatskoj prepoznali kao ciljnu skupinu kojoj vrijedi posvetiti posebnu pažnju, jer oni danas kreiraju trendove koji će trajati i u godinama koje dolaze."
Matej Lončarić, utemeljitelj medijske platforme JoomBoos, dodao je: "U manje od dvije godine okupili smo više od 260.000 pratitelja na JoomBoos kanalu što je za regionalno tržište doista respektabilna brojka. S originalnim serijalima, prvom regionalnom YT serijom i talent showom Videostar postigli smo ono s čim se većina medija svakodnevno bori – angažirali smo publiku do te mjere da svaki sadržaj koji objavimo ima watch time veći od 90 posto, i maksimalni performance na društvenim mrežama.
Ipak, uspjeh ne mjerimo samo u brojkama. Najveća snaga brenda JoomBoos leži upravo u toj iznimnoj povezanosti s publikom koja nam je ciljani target. Sa sadržajem kojeg kreiraju vrhunski stručnjaci u našem timu oblikujemo pozitivne vrijednosti u društvu, odgajamo i utječemo na novu generaciju klinaca. Poruka koju šaljemo jest da su oni bitan dio društva, da poštujemo i razumijemo njihov svijet. Dokaz da to radimo kako treba jest i priznanje od INMA za najinovativniji medijski brand u svijetu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Not lovin’ it!
http://atma.hr/otkriveni-tajni-sastojci-u-mcdonalds-restoranima-da-vam-se-zeludac-okrene/
Uključite se u raspravu