Da i najveći brendovi mogu praviti velike pogreške – i ipak preživjeti i postati još uspješniji – pokazuje primjer Coca-Cole. Prema najnovijoj listi globalnih deset najjačih svjetskih brendova Financial Timesa Coca-Cola je četvrta, iza Googlea, General Electrica, Microsofta, a ispred China Mobile, IBM, Applea, McDonald’sa, Nokie i Marlboroa. Ta je kompanija odlučujući korak u globalnom osvajanju tržišta napravila kada se 1928. godine uspjela nametnuti kao “službeno piće” Olimpijskih igara. No, ono što se toj globalnoj kompaniji dogodilo 1985. definitivno ulazi u sam vrh najvećih kikseva. Vodeći ljudi kompanije, naime, došli su na ideju da tada već legendarno piće i besprijekorni brend – unaprijede. Uglavnom, počeli su “prčkati” s nekakvom tajnom formulom, koja je u to vrijeme bila stara već stotinu godina, i na tržištu se pojavila nova Coca-Cola, koja je promijenila i ime.
GE i IBM u krizi
“New Coke”, međutim, na tržištu je dočekana s golemim negodovanjem potrošača i negativnim publicitetom. Novi su proizvod ogorčeno odbacili oni kojima je htio biti namjenjen. Nakon samo tri mjeseca kompanija je morala priznati da je učinila golemu pogrešku, novi je proizvod pod hitno povučen, a vraćena je stara Coca-Cola. Da ne bi bilo dvojbe, stara Coca-Cola vraćena je pod imenom “Coca-Cola Classic”, dakle klasična Coca-Cola, a piće rađeno po staroj formuli ponovo je postalo omiljeni brend. General Electric, danas drugi među deset najjačih svjetskih brendova, svojedobno je bio zaglibio u močvarama stagnacije. Brend je bio ugrožen, i danas se mnogi slažu da je upravo famozni Jack Welch uspješno reorganizirao GE pretvorivši ga u megakorporaciju koja je, na Welchovu odlasku, zarađivala 130 milijardi dolara godišnje – pet puta više nego dvadeset godina ranije, kada je Welch započeo s reorganiziranjem kompanije koje se pokazalo kao sjajan rebrending. Po dramatičnosti sličan proces reorganiziranje i rebrendinga prošao je početkom devedesetih godina prošloga stoljeća i IBM, koji se također bio našao u krizi, ali ga je Louis Gerstner najprije reorganizirao (okupljajući dijelove kompanije pod jedan krov radije nego da ih dijeli u odvojene i nezavisne manje tvrtke) i preporodio brend. IBM je danas na listi deset najjačih brendova na svijetu šesti.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu