Agencija za privatizaciju Federacije BiH prekjučer je objavila javni poziv međunarodnim tvrtkama za proizvodnju i preradu Aluminija za dostavljanje ponuda za preuzimanje 88 posto državnog i dioničkog vlasništva u mostarskom Aluminiju. Početna vrijednost tog vlasništva je 76,84 milijuna eura. Inače, 12 posto vlasništva u Aluminiju ima šibenski TLM. Uvjeti za preuzimanje najvećeg izvoznog poduzeća u BiH su zadržavanje postojeće djelatnosti, preuzimanje 935 radnika te plaćanje 88 posto vlasništva gotovinom. Javni će poziv biti zaključen 23. travnja, a objavljen je sukladno Sporazumu o rješavanju otvorenih pitanja između vlade F BiH i Aluminija. U natječaju se navodi kako je ukupan prihod Aluminija 2005. godine bio 213,82 milijuna eura a da će budući većinski vlasnik imati mogućnost ulaganja u vodećeg proizvođača aluminija na regionalom tržištu koji ima stalni rast proizvodnje, prodaje i dobiti, odlične poslovne veze u svijetu, kvalitetnu i osuvremenjenu proizvodnju te iskusan menadžment. Navedeno je i kako će se 10 posto od prodajne cijene Aluminija uložiti u ekološke projekte.
39 dana za uvid u poslovanje
Ponuđači do isteka javnog poziva trebaju dostaviti neobvezujuće ponude nakon čega mogu izvršiti uvid u poslovanje Aluminija za što je predviđeno trideset i devet dana. Nakon toga mogu dostaviti obvezujuću ponudu najkasnije do 26. lipnja ove godine, a vrjednovanje pristiglih ponuda izvršit će se 11. srpnja. Ugovor o preuzimanju 88 posto vlasništva Aluminija trebao bi biti potpisan 31. srpnja ove godine. Sve uplate novca vršiti će se preko račun u sarajevskoj UPI banci. Kao kriterij izbora najboljeg ponuđača iznos cijene za državni i dionički kapital može donijeti najviše 35 bodova, plan ulaganja najviše 15 bodova, plan zapošljavanja 10 bodova, poslovni plan 10 bodova, dosadašnja suradnja s Aluminijem 15 bodova i kvalificiranost ponuđača 15 bodova. Što se tiče poslovanja mostarskog Aluminija, savjetodavna tvrtka za privatizaciju Delloite navodi kako je Aluminij najveći BiH izvoznik koji je od obnove proizvodnje krajem 1997. godine imao stalno povećanje proizvodnje i prodaje. Prošle je godine Aluminij prodao 134.535 tona aluminijskih proizvoda i ima skoro maksimalnu iskorištenost kapaciteta. Osamdeset i šest posto prihoda dolazi od prodaje u inozemstvu. Alumninij najviše prodaje svoje proizvode u Švicarsku (49,2 posto) te u Hrvatsku (33,5 posto), u BiH prodaje 13,8 posto, u SAD 2,2 posto, Sloveniju 0,9 posto i Njemačku 0,4 posto svoje proizvodnje. Aluminij je izgrađen 1981. godine i radio je do početak rata u BiH 1992. godine. Prije rata 1990. godine proizvodnja mu je bila 92.000 tona. U rujnu 1997. godine počinje uključivanje elektrolitnih peći. Proizvodnja je sada organizirana u tvornicama elektrolize, anoda i ljevaonici.

Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu