Vijest da emisija Bingo nakon niza godina emitiranja na HRT-u prelazi na konkurentsku RTL televiziju bila je pomalo iznenađujuća.
"S obzirom na to da igra TV Bingo već dulje bilježi pad prihoda odlučili smo se na promjene koncepta razvivši novu dodatnu igru Bingo 24 od 75, a cilj nam je bio i značajno dizanje razine atraktivnosti prateće TV emisije. Zato smo otvorili natječaj prema TV kućama s nacionalnom koncesijom u kojem je kao najbolja ponuda izabrana ona RTL televizije", objašnjava razloge prebacivanja Danijel Ferić, predsjednik Uprave Hrvatske lutrije. Iz HRT-a poručuju da su javni servis koji se primarno financira sredstvima pristojbe građana, a znatno manje ostalim prihodima pa se prestanak suradnje na projektu Bingo neće značajnije financijski odraziti na poslovanje javne televizijske kuće. U Hrvatskoj lutriji naglašavaju da i igrama Loto 7/39 i Loto 6/45 koji se svaki tjedan prikazuju na HRT-u predstoje unapređenja i promjene.
"Pokrenuli smo razgovore s HRT-om s ciljem unapređenja TV emisija izvlačenja. Kolege sa HRT-a su u tim prvim zasad neformalnim kontaktima izrazili spremnost za podizanje razine kvalitete postojećih emisija. To podrazumijevaju višu tehnološku i kreativnu komponentu produkcije emisije", kaže Ferić. Iz javne televizijske kuće su nam odgovorili da emisija Loto do daljnjega ostaje na HRT-u. Produkcija emisija Loto izvlačenja je doduše neusporediva sa Bingom jer je riječ o drugačijem formatu koji je značajno kraći. Loto izvlačenje traje 5 minuta dok će TV Bingo trajati 90 minuta. Emisija na RTL-u pod nazivom "Uhvati Bingo ritam" uvodi novi koncept i pretvara se u kombinaciju glazbene igre, pitalica, nagradnih igara i igre na sreću.
Zlatna koka Hrvatske lutrije postaje Eurojackpot koji bilježi najveći rast prihoda među lutrijskim igrama državne tvrtke za organizaciju igara na sreću. Loto, koji je u povijesti kompanije bio najuspješnija igra, polako posustaje u odnosu na Eurojackpot. Ferić kaže da je to bilo očekivano, budući da je glavni motiv za igru visina jackpota. Kako su na Eurojackpotu uvjerljivo najviši dobici dogodila se navedena promjena. Pritom, kako kaže Ferić, cilj koji si postavljamo za igre Loto 6/45 i Loto 7/39 je razvoj novih igračima atraktivnih funkcionalnosti igre, odnosno razvoj komparativnih prednosti u odnosu na Eurojackpot.Hrvatska lutrija u prvih je šest mjeseci ove godine poslovala s 243 milijuna prihoda.
Lutrijske igre generiraju 60 posto ukupnih prihoda, kladionica 30 posto, a kazina i automat klubovi oko 10 posto. Nedavno je čak i Deutsche telekom najavio da ulazi u kladioničarski posao pa je pravo pitanje kako bi Hrvatska lutrija mogla odgovoriti na dolazak još jedne snažne konkurencije. "Hrvatska lutrija je na tržište kladionica ušla tek 2004. nakon svih najjačih kompanija u tom segmentu", kaže Ferić. Danas je Hrvatska lutrija na četvrtom mjestu od ukupno osam tvrtki za upravljanje kladionicama.
"U segmentu kladionice utrka za profitom je bitna ali nije bitnija od društveno odgovornog poslovanja. Usprkos tome i ograničenjima koja nam nameće činjenica da smo javna kompanija uspjeli smo se uspješno uhvatili u koštac s najsnažnijima", kaže Ferić. Dodaje da im Zakon o javnim nabavama usporava realizaciju investicija jer je Lutrija jedini obveznik javne nabave od svih priređivača na tržištu, primjerice natječaj za klađenje uživo uspio tek iz četvrtog pokušaja. "Strancima se dosta teško javljati na natječaje u Hrvatskoj jer im je procedura komplicirana i često padaju na natječajima zbog tehničkih i formalnih nedostataka u ponudama" kaže Ferić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu