Unatoč padu prodaje novih automobila u Europi, ljubitelji automobila u velikom su broju pohrlili u Švicarsku zbog svojih omiljenih igračaka izloženim na međunarodnom sajmu automobila u Ženevi. Vrata svog 83. izdanja posjetiteljima je otvorio jučer, a trajat će do 10. ožujka.
Pažnju posjetitelja uvijek privlače luksuzne jurilice, a na sajmu je najavljeno 64 svjetskih i 27 europskih premijera, od koncepata do sve popularnijih hibrida. Ove će godine, naime, 10 posto od svih 900 izloženih vozila biti "zelena" vozila. Među novitetima će svakako zapaženo proći novi sportski Alfa Romeo 4c, urbani crossover Peugeot 2008, Hyundai Grand Santa Fe, Renault Capture ili pak Ford EcoSport, kompaktni SUV za Europu. Veliko zanimanje, kao i uvijek, privući će Volkswagen koji uz najnoviju izvedbu Golfa GTI te modele Cross up!, Golf R Cabriolet i Golf GTD Volkswagen predstavlja i proizvodnu verziju modela XL1, najštedljivijeg automobila na svijetu. Opel će pak izlaže Cascadu, svoj novi kabriolet, a Suzuki premijerno izlaže novi crossover model C segmenta. Zanimljivost ovogodišnjeg ženevskog salona je i premijerno predstavljanje novog kineskog proizvođača Qoros koji u Ženevi predstavlja kompaktnu limuzinu te koncepte karavana i crossovera.
Nabrijana zvjerka Venenos
Osim atraktivnih hostesa, muške poglede mami novi Lamborghini Venenos. Nabrijana zvijerka ispod poklopca skriva motor od čak 750 konja, a cijena od 3,9 milijuna dolara čini ga jednim od najskupljih automobila ikad proizvedenih, ostavljajući u sjeni 2,4 milijuna vrijedan Bugatti Veyron i McLarenenov F1 vrijedan "tek" milijun dolara. Novi Lamborgini proizveden je u čast 50-te godišnjice Lamborghinija, a poput svih njegovih modela i ime ovoga potječe iz borbi s bikovima. (Veneno je navodno posebno brza životinja s početka 20 stoljeća). Prema generalnom direktoru Stephanu Winkelmannu, Veneno je "najbrži, najsnažniji Lamborghini za cestu ikada proizveden". Samo tri sretnika imat će priliku posjedovati ovaj automobil, a čini se da su ga kupili i prije nego je napravljen.
Aston Martin
Luksuzni britanski prizvođač sportskih automobila izabrao je Ženevu kako bi predstavio limitirano izdanje modela Vanquish. Kao i Lambhorgini i Aston Martin je ovo izdanje proizveo povodom velike godišnjice – čak 100-tog rođendana. U skladu s tim, broj Vanquisha koji će ikada biti proizvedeni ograničen je na sto. Automobil odlikuje 5,9 litarski V12 motor koji doseže snagu od 565 konja. Iz Aston Maritna tvrde da coupe model postiže brzinu od 100 km/h za 4,1 sekundu, a najveća mu je brzina 295 km/h. Oni koji žele biti vlasnici ove profinjene jurilice iz džepa će morati izdvojiti 200.000 funti, kolika je njegova početna cijena.
Ferrari i McLaren
Dvoboj među graditeljima Formule 1 s piste se preselio i na cestu: Ferrari je tako konačno predstavio Enzovog nasljednika nazvanog "La Ferrari", dok je njegov rival McLaren predstavio proizvodnu verziju modela P1. Zanimljivo je da su oba automobila pokretana hibridnim motorom, a unatoč tome što ih pogoni više od 900 konjskih snaga, proizvođači obećaju ultra nisku emisiju CO2 plinova.Još i prije samog početka sajma, bilo je očito da će Ferrari ukrasti šou ženevskog sajma. Najopakiji, najbrži i najsnažniji legalni cestovni automobil koji je ikada izašao iz tvornice u Marinellu već je prvoga dana zasjenio konkurente. Zahvaljujući hibridnom motoru od 963 KS do 100 kilometara potrebno mu je manje od tri sekunde, a već za 15 sekundi razvija brzinu od 300 km/h. Predstavljeni automobil prvi je Ferrarijev model u potpunosti dizajniran unutar te kompanije, no to ne znači i kraj suradnje s dugogodišnjim partnerom Pininfarinom. Ferrari je navodno dobio čak 700 ponuda za kupnju ovog 1,3 milijuna eura vrijednog automobila. Ipak proizvodnja je ograničena na 499 primjeraka, koji će iz tvornice izaći do 2014., a većina ih je već prodana.McLarenov "konj za utrku", model P1 na papiru je sličnih specifikacija. Najbrži automobil koji je ikada izašao iz McLarenove tvornice ispod poklopca krije dva visokoučinkovita agregata: 3,8 litreni V8 motor te električni motor koji zajedno proizvode 903 konjske snage. To mu omogućava postizanje brzine od 100 km/h za manje od tri sekunde, odnosno 200 kilometara na sat za sedam sekundi. Zainteresirani za ovaj model morat će platiti 1,5 milijuna dolara, a McLaren će proizvesti 375 primjeraka.
Dugo isčekivani Alfa Romeo 4C
Svjetska premijera nove Alfe Romeo 4C najavljivana je još lani pa je njegovo pojavljivanje isčekivano s nestrpljenjem. Talijani su za Ženevu pripremili posebno "Launch Edition" izdanje koje će biti proizvedeno u tisuću primjeraka, od kojih će se u Europi prodati tek 400. Sportski kupe 4C "Launch Edition" dostupan je u bijeloj i crvenoj kombinaciji laka, dotjeran aerodinamičkim karbonskim elementima, dok mu je unutrašnjost presvučena kombinacijom kože, alcantre i tkanine sa crvenim prošivima.Motor mu pokreće 1.75-litreni motor jačine 235 konjskih snaga i 350 Nm okretnog momenta što mu omogućuje da potegne do maksimalnih 250 km/h uz sprint do stotke za 4,5 sekundi. Početna mu je cijena oko 60 tisuća eura.
Primamljivi BMW koncepti
Iako je zvijezda BMW-ovog štanda na sajmu u Ženevi model 3GT, posjetitelje su više zainteresirali koncepti i3 i i8. Iako službeno još uvijek koncept, novi i8 je gotovo spreman za proizvodnju. Ovaj ekološki automobil sportskih performansi dorađen je na konceptu i8-ice koja je predstavljena na sajmu u Frankfurtu. Automobil krije 1.5-litreni trocilindični turbo motor koji nadopunjuje elektromotor. Dovoljno da mu omogući da do sto kilometara na sat ubrza za 4,6 sekundi te postigne maksimalnu brzinu od 250 kilometara na sat. Koncept i3 u Ženevi je prikazan premijerno, a ono što ga odlikuje je baterija koja se puni svaka dva do tri dana uz prosječno korištenje između 130 i 160 kilometara.
Volkswagen XL1 ispod litre goriva
Volkswagen je Ženevu iskoristio kako bi predstavio novi model koji slovi kao najefikasniji serijski automobil na svijetu. XL1 je neobičan dvosjed težak tek 795 kg, a opremljen je plug-in hibridnim pogonskim sustavom sastavljenim od 2-cilindričnog TDI motora od 48 ks i elektromotorom od 27 ks. Brzinu od 100 km/h dostiže za 12,7 sekundi, a krajnja brzina mu je 162 km/h. No najveći adut ovog vozila je potrošnja goriva – troši tek 0,9 l na 100 kilometara. Autonomija u električnom načinu vožnje iznosi 50 km, a s punim spremnikom goriva može se prijeći 500 km. Za održavanje brzine od 100 km/h dovoljno tek 8,4 ks, odnosno u električnom modu za jedan prijeđeni kilometar potroši 0,1 kWh. Iako se možda ne čini tako XL1 je kraći od Pola i niži od Porsche Boxtera. VW će navodno proizvesti samo 250 komada ovog modela, a cijena bi mu trebala biti oko 30.000 eura.
Dotjerani Audi R8
Njemački proizvođač u Ženevi je, između ostalog, predstavio i novi ABT-ov R8 GTR model koji je zapravo dotjerani R8 V10 model. ABT pogoni standardni 5,2 FSI V10 motor koji razvija impresivnih 620 konjskih snaga, za razliku od 525 konjskih snaga koliko ima serijska verzija R8-ce. Najveća brzina mu je 325 kilometara na sat, a do stotke mu je potrebno tek 3,2 sekunde. Osim povećanja snage, Audi R8 GTR dolazi sa "bezbroj" karbonskih aerodinamičkih dijelova. To uključuje prednji i stražnji spojler te bočne lajsne, stražnje krilo, poklopac motora, vanjske retrovizore i slično, a većina tih dijelova optimizirani su u cilju smanjenja težine. Zahvaljujući ovim izmjenama dorađeni Audi R8 GTR težak je 1515 kg i za 110 kg je lakši od standardnog modela.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu