Nagrađeni oni koji stručno, etički i kreativno upravljaju komunikacijama

Autor: Vladimir Nišević , 01. travanj 2014. u 22:00
Dobitnici nagrada

Priznanje PRO.PR Vision Manager ove godine je pripalo Edhemu Foči, direktoru Al Jazeere Network Sarajevo.

U Sarajevu u sklopu PRO.PR konferencije održana i svečanost uručenja PRO.PR Awardsa. Svečanost PRO.PR Awardsa je utemeljena kako se ne bi zaboravili pojedinci koji na stručan, etičan i kreativan način upravljali komunikacijskim procesima i doprinosili razvoju struke odnosa s javnošću.

Priznanje PRO.PR Vision Manager pripalo je Edhemu Foči, direktoru Al Jazeere Network Sarajevo, a laureati priznanja PRO.PR Awards su: Betul Mardin (Republika Turska), Cormac Liam Smith (Velika Britanija) George Ellis Ruano (Belgija), Andrey Barannikov (Ruska Federacija), Anja Linić Sikavica, Sandro Baričević, i Olivera Međugorac (Republika Hrvatska),  Dunja Mijatović i Mirna Šoja (Republika Bosna i Hercegovina), Maja Šotra, Ethem Numić i Žana Ranković (Republika Srbija), Mojca Beljan i Tamara Valenčić (Slovenija) te Emilija Zografska i Jovanka Radović (Makedonija)."Reputaciju ne možete kupiti. Dugo ju stvarate, a možete ju izgubiti u trenutku. Izazovno je upravljati reputacijom.

Večerašnji dobitnici gradili su reputaciju struke kroz funkcije koje su ostvarili svojim znanjem, trudom, radom, inovativnim, a ponekad i rizičnim potezima procesa upravljanja komunikacija", izjavio je  Danijel Koletić, predsjednik Organizacijskog odbora PRO.PR konferencije koja je utemeljila priznanja PRO.PR Awards.Inače, trećeg dana PRO.PR konferencije, svoja iskustva sa sudionicima podijelila predsjednica Međunarodnog udruženja za odnose s javnošću (IPRA) za 2014., Zehra Gungor iz Turske. Gđa Gungor je svojim izlaganjem skrenula pozornost na važnost širenja znanja o društvenim mrežama, a zaključila ga je tvrdnjom da su emocije ključ uspjeha u komuniciranju. Sandro Baričević iz Coca-Cole predstavio je društveno odgovorno poslovanje i male tajne strategije te multinacionalne kompanije. Predavanje koje je pobudilo najviše pozornosti bio je slučaj kriznog komuniciranja "Gambro", talijanske tvrtke Ferpi koja je bila izolirana tijekom razornog potresa koji je pogodio Italiju 2012. godine.

Konferencija je završila okruglim stolom pod nazivom "30 godina od Zimskih Olimpijskih igara u Sarajevu" koju je moderirao glavni i odgovorni urednik Media Marketinga, Ekrem Dupanović, uz sudionike Ahmeda Karabegovića (predsjednik organizacijskog komiteta ZOI Sarajevo 1984.) i Tomislava Grizelja (jedan od dizajnera baklje ZOI Sarajevo 1984.). Sljedeća, 13. PRO.PR  konferencija održat će se u Republici Hrvatskoj, na otoku Krku, u gradu Malinskoj u travnju 2015. godine. Nakon završena tri dana regionalne konferencije za komunikacijski i brend menadžment mogli bismo kazati kako najveći izazov za struku odnosa s javnošću predstavljaju društvene mreže.

Struka ima budućnost, ali se mora mijenjati

Slušajući sva predavanja 12. izdanja PRO.PR konferencije, možemo zaključiti da struka odnosa s javnošću definitivno mijenja smjer. Kada govorimo o komuniciranju javne uprave, njezin najveći izazov je povjerenje. Politika nikada neće izumrijeti. Politika je vrhunski posao za one koji imaju "dobar želudac". Međutim, nisu sve politike netransparentne. Javna uprava mora povratiti povjerenje građana i to kroz političare koji ju predstavljaju. Čine li javni službenici svrhu sam sebi? Ima li ih dovoljno? Na osnovu kojih strategija i smjernica javna uprava potiče različite projekte? Je li javna uprava u svojim komunikacijskim porukama jasna teoretski i praktično? Financijska, ali i politička kriza, u nekim državama i regijama, poljuljale su povjerenje građana koje treba vratiti. S druge strane, razvoj digitalnih medija i rašireno korištenje društvenih mreža, mijenja strategije brendova, a samim time stvara i nova zanimanja. Potrošačke navike i dalje se baziraju na emocijama. Svijet se kreće k razvoju robotike te se, kao i u proteklim stoljećima, događa nova tehnološka revolucija. U tom, novom obliku, struka odnosa s javnošću definitivno ima bolju budućnost. Međutim, mora se sama mjenati. Trendovi poput društveno odgovornog poslovanja, postali su standard svake ozbiljne kompanije i organizacije, ali na tom području još uvijek ima puno prostora, kao i na području kreiranja digitalnih strategija. Jedno je sigurno, svi mi koji ostajemo u struci, moramo neprestano učit. Moramo razmjenjivati informacije i biti u dodiru s brzim promjenama ako želimo opstati. S druge strane, menadžmentu mora biti jasno da je 2014. odlučujuća godina, u kojoj, ako žele opstati, moraju povećati budžete za sustave komunikacijskih procesa. Jer njihov imidž nikad nije bio ranjiviji. Sljedeća PRO.PR konferencija održava se u Hrvatskoj, na otoku Krku u Malinskoj od 22. do 24. travnja 2015. godine.

Komentirajte prvi

New Report

Close