Scott Morrison, marketinški stručnjak koji je radio u najpoznatijim svjetskim kompanijama poput P&G, Nike, Saatchi and Saatchi, Levi's i Diesel, dolazi na već tradicionalni Weekend Media Festival koji će se ove godine održati od 18. do 21. rujna u Rovinju. Na svom će predavanju otkriti mnoštvo zanimljivosti i vrijednih poslovnih savjeta.
Što je najvažnije što ste naučili radeći za neke od najvećih svjetskih kompanija?
Šest je važnih stvari koje sam naučio radeći za neke od najvećih svjetskih brendova. Među njima su određeni načini ponašanja i postupanja koji sjajna razmišljanja pretvaraju u nevjerojatnu stvarnost. Osim toga, to su i neke stvari zbog kojih se vođe u tim organizacijama ističu od ostalih, korporativnijih organizacija, kao i stvari zahvaljujući kojima su stvorene mreže gorljivih, strastvenih ljudi koji se udružuju kako bi bili najbolji. Ne želim vam previše toga otkriti, no reći ću vam da je riječ o stvarima koje su pokrenule pozitivni razdor kod tih brendova i učinile ih sjajnim mjestima za rad. To je tih šest stvari o kojima ću vam pričati na Weekend Media Festivalu u rujnu.
Jeste li ikada kod svojih poslodavaca naišli na manjak razumijevanja tijekom realizacije svojih zamisli? Ako jeste, na koji ste način riješili taj problem?
Mislim da u bilo kojem poslu postoje oni koji se odupiru promjenama. Posvuda ima staromodnih osoba koji ne žele da se status quo promijeni jer novonastala situacija neće odgovarati njihovom načinu rada. Takvi se ljudi osjećaju ugroženo, zastrašeno ili nervozno kada se preispituju njihova razmišljanja, pogledi ili načini rada, posebice ako novi načini rada donose izvrsne rezultate. Ja tzv. ubrzane vođe (accelerated leaders) učim da prihvate takve sukobe, ali ne u smislu "ja protiv cijeloga svijeta", već kroz tri jednostavna koraka – uključi (engage), suosjećaj (empathise) i razvij se (evolve). Drugim riječima, uključite i drugu stranu i dajte im do znanja da shvaćate kako postoji problem. Otvoreno raspravljajte o tome i pomozite im shvatiti da želite razriješiti problem i nastaviti dalje. Zatim, suosjećajte. Ponekad osobe na drugoj strani jednostavno ne mogu shvatiti što želite postići, boje se toga ili su zabrinute da će to što će se dogoditi imati negativan utjecaj na njihov prethodni rad i postignuća. Napokon, razvijajte se i napredujte zajedno, ali tek nakon što postignete konsenzus s drugom stranom, te zajedno nastavite s planovima u njihovom novom obliku. Ubrzane vođe postupaju na taj način i ne boje se prigrliti takav sukob – naposljetku, sukob predstavlja pokretačku silu niza mogućnosti.
Tri puta ste dobili priznanje kao jedan od 50 najutjecajnijih tamnoputih osoba u Ujedinjenom Kraljevstvu te ste proglašeni jednim od 30 najutjecajnijih marketinških predvodnika u Ujedinjenom Kraljevstvu?
Oba ta priznanja su nevjerojatna i iznimno sam ponosan na njih. Mislim da takve stvari pomažu učvrstiti vaš kredibilitet uspješne osobe kada predstavljate ono što ste i što radite. Pa ipak, ne možete vječito živjeti na staroj slavi – uspjeh jedne godine ne znači da se ostatak vremena možete provlačiti. Sa svakim uspjehom neprestano se gurate prema naprijed, na sljedeću razinu.
Koja je tajna Vašeg uspjeha?
Moj je prijatelj proveo dosta vremena s glazbenikom Marvinom Gayeom pri kraju njegove karijere i, nažalost, njegova života. Jednom su se prilikom našli i razgovarali o njegovoj karijeri, glazbi i o tome kako je postao uspješan, i Marvin mu je dao jednostavan savjet. Rekao mu je sljedeće: "Daj svakome pet minuta." Kada pogledam unatrag na svoju vlastitu karijeru, mislim da je to tajna mog uspjeha. Posvetite li svakome pet minuta svoga vremena, upoznat ćete najnevjerojatnije ljude, čuti izvanredne priče i naići na fantastične prilike. Mnoge od stvari kojima se trenutno bavim proizašle su iz tog petominutnih razgovora koji su se pretvorili u brojna dugogodišnja prijateljstva i partnerstva.
Na kojim projektima trenutno radite?
Trenutno savjetujem dvije tehnološke kompanije i ubrzavam ih za britansko tržište. Tu je i moj program pod nazivom Accelerated Leadership (Ubrzano predvodništvo) koji trenutno ide u Ujedinjenom Kraljevstvu, a proširit će se i na Europu i SAD. Također, mentor sam nekoliko poznatih marketinških i tehnoloških organizacija u Ujedinjenom Kraljevstvu, među kojima su i Seedcamp, Virgin Pioneers te School of Communication Arts. Napokon, vež duže vrijeme podupirem projekt predivnog i promišljajućeg iskustva pod nazivom Street Wisdom (Ulična mudrost).
Što mislite, kako će kompanije poslovati u budućnosti?
Shvatit će da moraju djelovati više kao mreže nego kao goleme korporacije koje predvode menadžeri. U svoje će poslovne modele neizbježno morati ugraditi jedinice za ubrzanje (accelerator units) te prihvatiti načela učinkovitog i agilnog rada, bez viškova, te se razvijati puno brže nego prije. Morat će osluškivati svoje potrošače i partnere na jedan potpuno drugačiji način te prihvatiti da se brendovi moraju razvijati u uslužne i emocionalne platforme, zahvaljujući kojima će imati prijeko potreban, simbiotski odnos s potrošačima.
Možete li nam otkriti Vaše planove za budućnost?
Ubrzanje svega što trenutno radim.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu