Mudre strategije i kreativne ideje najbolji su put do uspjeha

Autor: Vladimir Nišević , 29. svibanj 2015. u 10:00
Andrea Šumanovac

Posljednjih godina imali smo više uspješnih akvizicija koje stvaraju sinergiju srodnih djelatnosti i zaokružuju ono što danas nudimo kao dodanu vrijednost.

Unex Grupa osnovana je 1992. kao agencija za marketing, oglašavanje i tržišno komuniciranje.

U siječnju 2000. pridružuje se svjetskoj mreži HAVAS – diviziji Euro RSCG WW – danas HAVAS WW, po veličini drugoj europskoj, a petoj svjetskoj agencijskoj mreži za tržišne komunikacije. Do 2002. posluje kao jedna tvrtka, a tada se osniva posebna tvrtka specijalizirana za zakup i planiranje medija Unex MPG – danas Unex Media, u 100% privatnom vlasništvu. Unex Grupu čini gotovo 80 stalno zaposlenih visokostručnih osoba te stalni tim specijaliziranih vanjskih suradnika. Andrea Šumanovac, generalna direktorica Unex Grupe govori o stanju u branši, konkurenciji, ali i spajanju privatnog i poslovnog života.

Već niz godina Unex drži vodeće pozicije među hrvatskim agencijama. Koliko je teško zadržati to mjesto uz jačanje konkurencije?
Stići na prva mjesta svakako nije bilo jednostavno, no još je teže pozicije i zadržati. U 23 godine postojanja, Unex Grupa je prošla brojne promjene, no uvijek smo se držali svojih postulata koji, iznad svega pretpostavljaju, transparentan i profesionalan pristup u svim segmentima, kao i odgovorno poslovno i društveno ponašanje. Do svojih smo pozicija stigli pomno planirajući svoju poslovnu strategiju i zacrtane prioritete u pružanju kvalitetne i transparentne usluge u svim područjima u kojima klijentima pružamo usluge, omogućujući im proaktivno promišljanje a s druge strane i neophodan osjećaj sigurnosti da u našoj agenciji imaju partnere od povjerenja na koje se mogu u potpunosti osloniti. Posljednjih nekoliko godina imali smo više uspješnih akvizicija, koje stvaraju sinergiju srodnih djelatnosti i na taj način zaokružuju ono što danas nudimo kao dodanu vrijednost. Tako je Unex Grupa postala svojevrsni "hub" sa snažnim domaćim, regionalnim i internacionalnim potencijalima, sa osnovnim djelatnostima u vlasničkoj strukturi, no objedinjujući i sve srodne djelatnosti potrebne za praćenje i realizaciju svih potreba naših klijenata i u području audio, video i tiskarske produkcije, odabirući samo najbolje partnere koje vode istovjetni postulati kao i naši. Ove smo godine svoju digitalnu operaciju osnažili akvizicijom male perspektivne digitalne agencije Doctype i Marka Blaževića, i definitivno nam je cilj postati dominantan igrač i u ovom segmentu.

Posljednjih godina ponajviše se priča o utjecaju novih platformi na tržište oglašavanja, a istodobno ostaje dojam kako oglašivači i dalje podjednako koriste stare platforme – novine, TV… Prema vašoj, ocjeni kada gledamo u budućnost, što nas čeka?
'Stare' platforme još se uvijek koriste i  to neće tako brzo prestati. Ovdje govorimo o prividu manjeg oglašavanja na starim platformama koje se dogodilo generalno zbog ekonomske krize i samim time smanjenjem budžeta. Uspoređujući cijene oglašavanja s dosegom pojedinom medija, TV je još uvijek cjenovno najisplativiji medij. Govoreći o digitalnim medijima, prvenstveno internetu, nedostaju nam podaci o njihovoj učinkovitosti. Kao i svaki novi medij, bilježe rast i to će još sigurno biti tako neko vrijeme. Tako gledajući u budućnost, ono što nas čeka bit će sigurno kombinacija već viđenog i korištenog. Nikako tzv. stare platforme neće nestati, a zavladati samo digitalni mediji. I kroz iskustvo s novim kanalima, kroz kampanje koje su napravljene na novim medijima te ostvarene rezultate, vidljivo je da se nove i stare platforme odlično nadopunjuju, statistike pokazuju da, ovisno o cilju kampanje i proizvodu, najbolje rezultate daje sinergijski učinak novih i starih platformi. U budućnosti očekujemo da će biti veći naglasak na sinergijskom učinku različitih kanala i praćenju rezultata različitih platformi na jednom mjestu, u jednom sučelju.

Unex je dobitnik niza kreativnih priznanja, koliko ona pomažu u dobivanju novih poslova, a koliko sama kreativnost vaših djelatnika?
Strukovna priznanja imaju velik značaj, no svakako je najveće priznanje zadovoljstvo i rezultati klijenata kojima stvaramo cielovita komunikacijska rješenja. Kreativna priznanja za sobom povlače odličan PR za agenciju i sigurno utječu na osnaživanje našeg 'brand awarenessa', pa samim time i privlače pozornost novih klijenata, a postojećima potvrđuju zašto su odabrali baš tu agenciju. No danas su, više no ikad, važne kreativne poslovne ideje u cjelosti, koje idu dalje od samog sukusa kreativnosti, koje trebaju objediniti sve segmente tržišnih komunikacija od kreativne ideje do njezina plasmana u široku lepezu komunikacijskih kanala. Klijenti su s pravom jako osjetljivi na svoje investicije, pa je i u tom dijelu veliku ulogu igra ispravno upravljanje njima i stvaranje komunikacijskih solucija koje u sinergiji sa klijentom postižu rezultate.

U današnje digitalno doba u kojem je svijet tako reći na dlanu, teško se oteti dojmu da je sve već viđeno – da kampanje podsjećaju jedna na drugu. Je li danas teže biti originalan?
Danas je sigurno teže biti originalan upravo iz razloga što se dnevno proizvodi i mora iskomunicirati nebrojeno puno poruka. Svaka mora stići do svoje ciljne skupine putem različitih kanala komunikacije. U toj šumi poruka zaista je potrebno izgledati drukčije i originalnije da poruka uopće bude percipirana. Brzina kruženja informacija je veliki izazov, ako je nešto inovativno, kreativno i originalno sutra to već neće biti jer će to vidjeti ogroman broj ljudi i svatko će uzeti djelić te nove, originalne ideje za neki svoj projekt. Međutim, to i je izazov koji nas tjera naprijed i postavlja pred nas ciljeve koje treba ostvariti. Biti bolji, kreativniji u tom dinamičnom i propulzivnom okruženju nije jednostavno, ali ima svoju draž.

Ispunjava li vas ovaj posao u podjednakoj mjeri sve ove godine ili se ipak interes smanjuje?
Posao koji radim apsolutno je posao koji živim. S obzirom da radim od kad znam za sebe, put mi je već davno bio definiran, a velike količine ambicije i svakako pozitivne energije pomogle su i u ostvarivanju rezultata koji su nas doveli do današnjih pozicija. Onog trenutka kad mi se smanji interes, rukovodstvo ću prepustiti nekome tko će to zaslužiti po mojim vrlo strogim kriterijima, no kako sada stvari stoje čini se da se još dugo vremena neću maknuti sa ove naše dinamične oglašivačke scene…

S obzirom na količinu energije koju traži vas osnovni posao, ostaje li vremena za druge poslove i koliko pritom pati vas privatni život?
Već sam spomenula da posao koji radim doslovno i živim. I tako je od samih početaka, što je značilo da moje najbliže okružje bez čijeg razumijevanja i podrške ne bi uspjela u tom pothvatu, ima potpuno povjerenje i shvaćanje moje specifične osobnosti. S obzirom da su, osim stručnosti, kompetentnosti i iskustva, jako važni i ljubav i strast prema poslu koji radim, poslovni i privatni život u bliskoj su mi vezi, a partner koji može podnijeti moj adrenalin svakako je netko tko i sam ima neograničene količine energije, živi svoj posao koji s uspjehom radi, ima razumijevanje za 'my way' i zna me pridržati, a uz sve to mi je sugovornik i opravdani autoritet.

Nov poslovni model

Prije nekih godinu dana akvizicijom restorana Bistro Apetit ušli ste u još jedan novi biznis. Od kuda taj pomalo neobičan poslovni potez?

Akvizicija Bistro Apetita nije nimalo neuobičajen poslovni potez. I u našem okružju uspješne tvrtke investiraju i u druge djelatnosti od svoje primarne, a u svijetu je to svakodnevna i uobičajena pojava. Na taj način smo inaugurirali još jedan uspješan poslovni model, koji je zadržao svoj hedonistički image, a ujedno postao i mjesto koje u pravom smislu opravdava izreku 'business with pleasure'. Bistro Apetit gledam kao jednu malu, uspješnu tvrtku koja ima svoju djelatnost i svoje rukovodstvo, koje kao i u poslu kojim se i sama bavim, radi izvrsno i samim time u vrhu su ugostiteljske ponude Zagreba i Hrvatske.

Komentari (1)
Pogledajte sve

New Report

Close