Moderni glazbeni festivali u Hrvatsku privlače goste veće platežne moći

Autor: Marija Crnjak , 11. travanj 2014. u 18:13
Festival Ultra Europe/Tino Jurić/PIXSELL

Festival Ultra Europe donio je 60 milijuna kuna turističke potrošnje, a na ruku im ide i odluka Ministarstva financija da uvedu poreznu međustopu.

Mimo velikih strategija i marketinških dokumenata, zahvaljujući jednostavnim zakonima tržišta i entuzijazmu pojedinih organizatora, ali i potpori lokalnih vlasti, Hrvatska se u zadnjih deset godina profilirala kao značajna destinacija za održavanje modernih glazbenih festivala. Hvar, Split, Tisno,Umag, Zagreb, stali su uz bok top najpopularnijim svjetskim destinacijama poput Miamia, i Glastonburya, a britanski Guardian lani je Hrvatsku proglasio ozbiljnim konkurentom španjolskoj Ibizi, sinonimu raskalašenih open air zabava.

Ove godine u Hrvatskoj će se tako održati bar dvadesetak "viđenijih" festivala, od Ultra Europe na samom jugu do Gardena u Tisnom, do Outlook festivala u Puli do zagrebačkog InMusic koji je dočekao svoje deveto izdanje.  Nekoliko je okolnosti kumovalo takvom razvoju događaja, uključujući i uvođenje jeftinih letova koji su Hrvatsku učinili dostupnom i za mlađu populaciju s ograničenim budžetom, a budući da su karte za festivale van eurozone više no duplo jeftinije od navedenih konkurentskih destinacija, mladi Britanci za  cijenu ulaznice kod kuće u Hrvatskoj dobivaju i put i godišnji odmor na suncu. Klima je pritom važan faktor, pa je Hrvatska zahvaljujući prirodnom daru mogla postati Ibiza za duplo manje novca. 

 

Bašić

Ultra Europe bi gospodarstvu mogao donijeti 500 milijuna kuna prihoda

Gosti iz 75 zemalja
Podrška kakvu su Gardenu dale često konzervativne lokalne vlasti u Petrčanima i Tisnom, uz činjenicu da je prvo izdanje Ultra Europe najavio sam ministar turizma, ukazuju na velik značaj i utjecaj vrhunskih glazbenih utjecaj na turizam. U to se moralo na kraju uvjeriti čak i Ministarstvo financija, koje je  lani popustilo zahtjevima industrije i organizatorima koncerata odobrilo međustopu PDV-a od 10 posto, što je čak i uz ovogodišnji rast od tri posto znatno manje od prijašnjih 25 posto i pouzdano je zadržalo primjerice InMusic u Zagrebu. Prvo izdanje festivala Ultra Europe u Splitu i Hvaru prošle godine je potaknuo više od 60 milijuna kuna turističke potrošnje, a tijekom trajanja festivala ostvareno je više od 90.000 noćenja, od čega više od 50% u hotelima i hostelima. Također je više od 12 milijuna kuna prihoda ostvareno u ugostiteljskim objektima. Smještajni kapaciteti bili su popunjeni, a registrirano je više od tisuću novih soba za iznajmljivanje, otkriva nam Joe Bašić, direktor tvrtke Adria MM Produkcija koja organizira najveći festival elektronske glazbe u Hrvatskoj.

"Podaci su impresivni – festival je lani posjetilo oko 100 tisuća ljudi iz čak 75 zemalja, a na temelju dosadašnjeg velikog interesa za drugo izdanje, vjerujem kako će u sljedeće četiri godine festival Ultra Europe pridonijeti hrvatskom gospodarstvu s 500 milijuna kuna prihoda, te privući više od 150.000 posjetitelja godišnje", ističe Bašić.Ultra Europe je europsko izdanje Ultra Music Festivala, svojevrsnog pionira organizacije festivala elektronske glazbe koji se posljednjih 16 godina održava u Miamiju. Tvrtka Ultra Worldwide ove godine organizira festivale u sedam zemalja izvan SAD-a, Argentini, Brazilu, Čileu, Hrvatskoj, Japanu, Južnoj Africi i Južnoj Koreji, na Ibizi uvodne i završne partyje, te u Kolumbiji "Road To Ultra". Festival Ultra Europe je jedino europsko izdanje Ultra Music Festivala, a Bašić ističe da ovakvi festivali privlače turiste veće platežne moći. "Izuzetno je važno da lokalno stanovništvo shvati da nije dovoljno samo da su smještajni kapaciteti popunjeni. Svi zajedno trebamo neprekidno raditi na promjeni profila gostiju kako bismo još više profitirali" ističe Bašić.

Garden je festival – pionir
"Nema mnogo festivala na kojima možete plivati u blještavom Jadranskom moru, opuštati se u borovoj šumi i plesati pod zvjezdanim nebom", kažu organizatori Gardena, jednog od pionira festivalske glazbe u Hrvatskoj čiji je osnivač, Nick Colgan, destinaciju za projekt otkrio na godišnjem odmoru u Dalmaciji. Na prvom Garden Festivalu 2005. u Petrčanima bilo je tristotinjak ljudi, u dvije godine brojka je narasla na 3000, a danas se Garden drži na 2500 posjetitelja, što je optimalna brojka koju je moguće logistički podržati. Prije dvije godine festival je preseljen u Tisno, gdje je u danima trajanja festivala nemoguće naći smještaj. "Gosti najčešće ostaju minimalno tjedan dana, spavaju u apartmanskom naselju, kampu, privatnom smještaju te hotelima u Tisnom ali i okolnim mjestima. Procjenjujemo da je broj noćenja u destinaciji porastao za oko 20 posto, uz 500-tinjak novoregistriranih kreveta. To su uglavnom mladi ljudi izumeđu 22 i 30 godina, koji dnevno troše oko 150 eura, uključujući smještaj. Procjenjuje se da lokalna zajednica od Gardena godišnje ostvari prihod od oko 2,6 milijuna eura, na smještaj, restorane i kafiće, taksije, karte za nacionalne parkove, ističe za Poslovni dnevnik Nick Colgan. 

Društvenim mrežama do fanova

Ultra Europe je i destinacijski festival

Društvene mreže su jedinstven kanal za izravnu komunikaciju s fanovima festivala diljem svijeta. "Fanovi su brzo prihvatili profile festivala Ultra Europe na različitim društvenim mrežama kao glavne izvore informacija na kojima se svakodnevno raspituju o svim pojedinostima. Naš je cilj pritom prikazati Ultra Europe ne samo kao glazbeni festival, već i kao destinacijski festival koji posjetiteljima nudi jedinstveno iskustvo, te Split i Hvar kao vrhunske turističke destinacije", kaže Branimir Karačić, community menadžer društvenih kanala festivala Ultra Europe iz tvrtke Envy Hrvatska. Karačić tvrdi da ovaj festival ima jako velik utjecaj na popularizaciju Hrvatske kao festivalskog odredišta, te ističe odličnu suradnju s Hrvatskom turističkom zajednicom i lokalnim TZ-ima.

InMusic: Woodstock 21. stoljeća

Izvrsna lokacija i lineup izvođača

Najveći open air festival u kontinentalnoj Hrvatskoj, ali i u dobrom dijelu regije, je zagrebački InMusic Festival koji se održava na Otoku mladeži na jezeru Jarun. InMusic ove godine ima svoje deveto izdanje, a uvršten je na kartu najboljih europskih glazbenih festivala na otvorenom. Britanski dnevnik The Times uvrstio ga je na listu dvadeset najboljih europskih ljetnih festivala 2008. i 2009. godine, kad je nominiran za "The European Festival Awards" u konkurenciji s najvažnijim europskim festivalima. Portal američkog Huffington Posta smjestio ga je lani  na popis 10 svjetskih glazbenih festivala, a autor ga opisuje kao "Woodstock 21. stoljeća" dijelom zbog lineupa, ali i činjenice da ima kamp za posjetitelje, izvrsnu lokaciju pokraj jezera, blizinu centra grada te mogućnosti odlaska na izlet u nacionalni park Plitvička jezera. InMusic festival se ranije našao na popisu pedeset najboljih svjetskih festivala cijenjene medijske kuće CNN te dvadeset najboljih europskih festivala London Timesa. InMusic godišnj posjeti između 15 i 20 tisuća ljudi dnevno, od toga oko 6000 turista.

Valamar: Od Oktoberfesta do elektronike

Potencijal glazbenih događanja

Jedna od turističkih kompanija koja je odlučila iskorisiti potencijal glazbenih događaja za popularizaciju destinacija u kojima posluje je Grupa Valamar u čijem sastavu je Riviera Adria. "Važno je razvijati velike evente na destinacijskoj i regionalnoj razini, u čemu posebnu ulogu imaju upravo glazbeni eventi te sportska i kulturna događanja koja mogu privući brojne goste. Tijekom godine Valamar zajedno s partnerima organizira niz događanja u segmentu zabave za mlade u čemu se posebno ističu eventi elektronske glazbe kao što su Lighthouse Festival, Springjam i Springbreak. Osobito smo ponosni na naš veliki jesenski glazbeni event pod nazivom Oktoberfest by Valamar, za čiju smo se organizaciju odlučili iz želje da prenesemo ozračje Oktoberfesta na hrvatsku obalu te ponudimo dodatne sadržaje za naše goste i za cijelu lokalnu zajednicu. Veliki glazbeni događaji obogaćuju cjelokupnu turističku ponudu destinacije a ujedno su i bitan alat za prodaju turističkih kapaciteta, osobito u segmentu velikih apartmanskih naselja što je iznimno važno upravo tijekom predsezone i posezone", ističu u Valamaru.

Komentirajte prvi

New Report

Close