Mladi moraju pokazati ambiciju i odlučnost

Autor: Marta Duić , 04. lipanj 2014. u 19:03
Ludovic Coquillet na predavanju studentima Ekonomskog fakulteta

Studentima četvrte i pete godine Ekonomskog fakulteta pripravništvo i prakse ponudile su partnerske kompanije.

Alexander Hughes International neovisna je europska executive search grupa koje djeluje internacionalno, a specijalizirana je za aktivnosti direktne potrage (head hunting) srednjeg i visokog menadžmenta te stručne pozicije.

Ludovic Coquillet je Managing Partner Alexander Hughes d.o.o., tvrtke koja je u Hrvatskoj aktivna posljednjih 7 godina tijekom kojih je izgrađen ugled kompanije zahvaljujući brojnim uspješnim projektima i dobrom razumijevanju potreba klijenata. Jedan od takvih projekata je natjecanje The (JOB) HUNT koje su u suradnji sa studentskom organizacijom AIESEC organizirali  na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu. Što su u tom projektu naučili studente ispričao nam je Ludovic Coquillet. 

Odakle ideja za projekt The job hunt?
Prije dvije godine intervjuirali smo nekolicinu mladih diplomanata koji su nas kontaktirali dok su tražili prvi posao. Susreli smo se s njima kako bismo dobili uvid u njihove ambicije, planove za karijeru i strategije traženja posla. Šokirala nas je njihova nepripremljenost, nedostatak profesionalnog ponašanja tijekom intervjua i loše samoprezentiranje. Tako smo prošle godine odlučili testirati skupinu studenata s Ekonomskog fakulteta u Zagrebu. Podijelili smo s njima svoja iskustva u regrutaciji te trikove za sastavljanje životopisa nakon čega su dobili priliku doći na simulaciju intervjua. To pozitivno iskustvo nas je potaklo da razvijemo koncept u većoj mjeri, podignemo osvještenost među studentima o važnosti dobre pripreme za izlazak na tržište rada te uključimo i poslodavce i približimo ih novoj generaciji koja započinje potragu za poslom i u kojoj se nalaze budući menadžeri.

Koji su detalji važni o projektu? Koji je cilj, faze?
U suradnji sa studentskom organizacijom AIESEC organizirali smo natjecanje The (JOB) HUNT na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu uz veliku podršku partnerskih kompanija. Tijekom tri dana, studenti četvrte i pete godine poslovnih škola imali su priliku sudjelovati u 2,5-satnim seminarima koje su vodili stručnjaci iz naše kompanije uz potporu psihologinje Maje Vučić. Cilj je bio ne samo naglasiti krucijalnu važnost odlaska na pripravništvo ili praksu u Hrvatskoj ili izvan nje tijekom studija prije traženja pravog posla već istaknuti kako se pravilno pripremiti i organizirati za proces potrage bilo za pripravništvom ili zaposlenjem. U narednih 15-ak dana, studenti su dobili priliku pripremiti svoj CV i prijaviti  se na otvorene pozicije koje su ove godine ponudile kompanije koje su podržale projekt: Splitska Banka, Bisnode, Decathlon, Colas Hrvatska, Jadran Galenski Laboratorij, Hewlett Packard te AIESEC. Nakon predselekcijskog procesa, najbolji će imati priliku ići na intervju s kompanijama koje će ih integrirati u svoju organizaciju. A uspjeh tijekom pripravništva i praksi mogao bi dovesti do pravog zaposlenja.

Tko se sve mogao prijaviti?
Ove smo godine organzirali event na Ekonomskom fakultetu i ciljali smo studente  4. i 5. godine; s obzirom na velik odaziv i broj prijava na seminare, namjeravamo proširiti koncept i obuhvatiti i druge fakultete iduće godine. 

Koja je uloga vaše tvrtke u projektu Job hunt i vaša osobna uloga u projektu?
Naša uloga u projektu je bila prezentirati i surađivati sa studentima tijekom seminara, podijeliti svoja iskustva iz perspektive profesionalnih regrutera i predstaviti očekivanja koja brojni poslodavci imaju po pitanju intervjuiranja mladih kandidata. Mladi imaju predrasude kako moraju maksimalno odgovarati kalupu oglasa za posao bez  imalo prikazivanja svoje osobnosti. Htjeli smo im pokazati da su poslodavci svjesni da nemaju iskustva, ali da zato vrednuju brojne druge aspekte. 

Je li prvi dio projekta ispunio vaša očekivanja? 
Dio vezan za seminare je bio sjajno iskustvo. Prijave su odrađene vrlo brzo – 300 studenata se prijavilo za 6 seminara kroz tri dana – a postotak zaista prisutnih je bio jako velik. Očekivali smo više interakcije i pitanja studenata pa smo zato organizirali seminare s maksimalno 50 sudionika po terminu. Sad smo u fazi prijavljivanja na otvorene pozicije koje nude naši partneri. Prihvaćaju se i otvorene prijave nevezano za pozicije.

Kakve su bile reakcije studenata na projekt? Postoji li mogućnost uključivanja ostalih fakulteta u nekim budućim suradnjama? 
Čini se da su studenti bili jako zainteresirani za sudjelovanje u seminarima. Naravno, neke od njih su privukle "nagrade" – ponude za pripravništva. No bili su iznenađeni otkrivši da su imali neke podsvjesne predrasude o pripravništvima i studentskim poslovima te njihovim beneficijama. Štoviše, bili su sretni što dobivaju uvide iz perpsektive regrutera i svjedočanstva izravno iz kompanija poput Splitske banke čiji su djelatnici prezentirali samu organizaciju ali i ono što mladi predstavljaju za nju te koje mogućnosti profesionalnog razvoja im nudi čak i ako počinju s nižih pozicija. I to je tek početak. Mi smo se fokusirali na studente ekonomije jer smo htjeli testirati interes kako njih samih tako i kompanija za sudjelovanjem. Ovogodišnji uspjeh nas svakako motivira da nastavimo istim putom i dogodine, a razmišljamo o uključivanju i fakulteta iz drugih gradova te privatnih škola, ako bude interesa. 

Koje su sposobosti najbitinije u traženju posla? Kako ih razviti ako ih nemate?
Svaka kompanija ima svoje kriterije ovisno o poziciji i ulozi, pa su i očekivanja u smislu vještina različita. No, komunikativni, radoznali kandidati koji pokazuju inicijativu i imaju samopouzdanja dobit će svakog regrutera na svoju stranu. Vještine koje nedostaju steći će se s vremenom i kroz rad, a upravo je to razlog zašto studenti moraju rano početi raditi neke sezonske poslove i prakse, po mogućnosti da su povezani s onim što studiraju.  

Styria

Styria Hrvatska stvara prilike za studente

Projekti kojima se pomaže studentima kako bi se lakše nosili sa velikom nezaposlenošću i brojnom konkurencijom danas su sveprisutni. Styria Hrvatska konstantno sudjeluje u takvim projektima stvarajući dodatnu vrijednost za studente i pružajući im mnoge poslovne i obrazovne prilike. Jedan od takvih projekata, aktualan u Poslovnom dnevniku je Iskustvo zlata  vrijedi, društveno odgovorni projekt koji omogućuje studentima s invaliditetom dobivanje prakse u renomiranim hrvatskim tvrtkama. Po treći put se organizira i Styria: SCOOL , projekt koji studentima različitih fakulteta pruža priliku da se upoznaju s funkcioniranjem poslovanja kroz primjere iz medijske kuće i  njezinih projekata u razdoblju od dva mjeseca za studente raznih fakulteta. Styria Hrvatska sudjeluje i u  natjecanju The (JOB) HUNT te mladim ekonomistima pruža priliku da osvoje dvije prakse u ovoj medijskoj kući. Dokaz kako studenti cijene trud je i nagrada Zlatni indeks koja se dodjeljuje poduzećima koja su najviše pridonijela poboljšanju kvalitete studentskog života a Styria Hrvatska dobila je nagrade treću godinu za redom.

Komentirajte prvi

New Report

Close