Milijarder daje svojim pratiteljima na društvenoj mreži 9 milijuna dolara

Autor: Poslovni.hr , 09. siječanj 2020. u 12:14
Foto: Reuters

Japanski modni tajkun Yusaku Maezawa svojim sljedbenicima na Twitteru daje 9 milijuna dolara u, kako je rekao, “društvenom eksperimentu” kako bi vidjeli hoće li taj novac povećati njihovu sreću.

Maezawa će dati milijun jena (9.000 dolara) 1.000 sljedbenika nasumično odabranih od onih koji su ponovno pročitali post 1. siječnja, a utjecaj novca trebao bi se pratiti redovitim anketama, prenosi Reuters.

"To je ozbiljan socijalni eksperiment", rekao je Maezawa na YouTubeu, dodavši kako se nada da će privući interes akademika i ekonomista.

Maezawa, koji će biti prvi privatni putnik koji će poletjeti oko mjeseca s Elon Musk-om pomoću kompanije SpaceX, poznat je po tome što troši na umjetnost i sportske automobile, ali također ima sklonost razmišljanju o idejama poput svijeta bez novca.

Eksperiment je vezao za ideju osnovnog dohotka, odnosno teoriju da se svim građanima plaća periodično, što je privuklo poteškoće u nekim političkim krugovima, a podržao ga je demokratski američki predsjednički kandidat Andrew Yang.

"Osnovni dohodak znači redoviti minimalni iznos koji nudi osjećaj sigurnosti, a ono što nudi Maezawa potpuno je drugačije", rekao je Toshihiro Nagahama, viši ekonomist Dai-ichi instituta za istraživanje života.

Maezawa je rekao da, s obzirom na to da "ima novca i slobodnog vremena", osjeća potrebu da pokuša i potakne veću raspravu o prednosti spomenute teorije u Japanu.

Ideja univerzalnog osnovnog dohotka dobila je potporu zbog strahova da bi tehnologija poput umjetne inteligencije izbrisala veliki broj radnih mjesta, ali ta zabrinutost za sada je manje izražena u Japanu s uskim tržištem rada, rekao je Nagahama.

Milijarder poduzetnik je osigurao dodatan novac u studenom u iznosu od 900 milijuna dolara prodajom svog internetskog modnog posla Zozo Inc (3092.T). i to  SoftBank Group Corp-u (9984.T).

Maezawa je na Twitteru sakupio gotovo 7 milijuna pratitelja svojim kombinacijama prikaza vidljive potrošnje i izrekama o smislu života.

YouTube je najnoviji kanal za biznismena, s videozapisima koji uključuju obilazak njegovog privatnog aviona, posjet brijaču za bojenje kose i ažuriranje njegove bankovne knjige nakon prodaje u studenom.

Rasprava o osnovnom dohotku i dalje raste u Sjedinjenim Državama, gdje su se posljednjih godina neki od najbogatijih poduzetnika, od suosnivača Microsofta (MSFT.O), Bill Gatesa, do investitora Warrena Buffetta, obvezali da će dati većinu svojeg bogatstva.

Komentirajte prvi

New Report

Close