Ovih 10 brendova neće preživjeti 2014. godinu

Autor: Tatjana Tadić , 28. svibanj 2013. u 11:10
Otpor digitalizaciji stajat će Marthu Stewart krovnog magazina

Američki gospodarski portal 24/7 Wall St. na listu brendova koji neće preživjeti idućih 18 mjeseci prošle godine je stavio Suzuki (i pogodili su) ali i Avon – tu nisu imali pravo.

Svake godine portal 24/7 Wall St. objavi ljestvicu brendova koji će uskoro izumrijeti s američkog tržišta – prema njihovim predviđanjima kraj 2014. neće doživjeti Olympus digitalne kamere, Volvo, e-čitač Nook, Mitsubishi Motors, J. C. Penney i magazin Living kojeg izdaje Martha Stewart.

Metodologija kojom se u 24/7 Wall St. koriste su praćenje pada prodaje i gubitaka, ovisnost o tvrtkama kćerima i njihovim rezultatima, porastu troškova koji se neće moći naplatiti u cijeni proizvoda, situaciji u kojoj se kompanije prodaju ili se čini da idu prema bankrotu, gubitak veće kupaca iz nekog razloga, te praćenje kompanija kojima se smanjuje tržišni udio.Sve tvrtke nabrojane na ovoj listi imaju više od nekoliko problema, a ključ za njihov odabir bila je i globalna situacija u nekoj industriji. Magazini su se u vrijeme recesije različito snašli na tržištima: neki su se prilagodili novim uvjetima međutim prema 24/7 Wall St. dva magazina se nisu snašla. To su Living Marthe Stewart, kraljice dnevnog TV programa koja se proslavila savjetima kako što bolje voditi kućanstvo, i muški magazin Road&Track. Oboma oglasni prihodi padaju već pet godina, i nisu pokrenuli online izdanja.Druga grana u kojoj se uočava trend opadanja su u potrošačkoj elektronici, pa predviđaju kako će s američkog tržišta nestati Olympus digitalne kamere i Nook čitač knjiga. S američkog će tržišta otići Volvo i Mitsubishi, i tako slijediti trend Suzukija koji se već povukao, što je 24/7 i predvidio. 

1. JC Penney
Premda su dobili kredit od 2,25 milijardi dolara od Goldman Sachsa i novog direktora Myrona Ullmana, ovaj se trgovački lanac našao na prvom mjestu ljestvice brendova koji neće izdržati idućih 18 mjeseci. Preveliki su im konkurenti diskonti Wall Mart i Target, robne kuće Macy's su ljepše i veće a tu je i konkurencija online kupovine preko Amazona i eBaya.

2. Nook
Knjižarski lanac Barnes&Noble e-čitač Nook lansirao je tek u listopadu 2009., čak dvije godine nakon Amazonovog Kindlea koji je i dalje vodeći na tom tržištu. Pad prodaje u zadnjih godinu dana pao je 27%, međutim stručnjaci ne misle kako je razlog sve slabijoj prodaju greška u harveru ili softveru: niti sam uređaj niti programi pomoću kojih se čita nisu ništa lošiji od Kindleovih niti onih koji nudi Appleov iPad. Razlog je u tomu što je Amazonova stranica puno posjećenije, ima 130 milijuna posjeta, dok ona Barnes&Noblea ima samo 6 milijuna. 

3. Living Magazine 
Marthe Stewart Omnimedia, tvrtka Marthe Stewart, ima tri divizije: izdavaštvo, televiziju i prodaju. Najveći pad prihoda bilježili su magazini, pa su dva od njih već prodana. Međutim, sada je u problemima i najveći među njima, magazin Living, jer je s 1,306 oglasnih stranica u 2008. pao na 766 u 2012. godini. A kako je kompanija Marthe Stewart uporno odbijala internetsko izdanje magazina, troškovi tiska su postali "preteški". 

4. LivingSocial
Internetska stranica koja se bavi grupnom kupovinom dokaz je kako sve takve ne uspijevaju. LivingSocial u stopu je pratio Groupon koji je i sam u problemima, jer je njihova dionica s najviših 26 dolara pala na 2,6 dolara po dionici. Oboma su najveći konkurenti eBay, American Express i Amazonov AmazonLocal service. Sve tri imaju ogromne baze kupaca, koje usmjeravaju prema specijalnim ponudama i rasprodajama.

5. Volvo
Švedski proizvođač radi automobile srednje klase, koji međutim ne odgovaraju američkom tržištu. Segment jeftinijih vozila drže General Motors i Toyota, onog luksuznijeg BMW, Mercedes i Audi, a u sredini još uvijek ima puno sedana, SUV-ova i pick-upova koji puno bolje odgovaraju američkom načinu života. Za njih je Volvo -jednostavno premali.

6. Olympus
Mobiteli sa sve kvalitetnijim ugrađenim kamerama potpuno su preokrenuli tržište kompaktnih fotoaparata, pa svi osim vodećih marki Canon, Nikon i Sony više nemaju što tražiti u tom biznisu. Olympus drži samo 7% tržišta i iduća godina im se čini crna: smatraju da će prodaja kompaktnih fotoaparata sa pet milijuna pasti na samo 2,7. Zato se žele okrenuti proizvodnji SLR fotoaparata (sa zamjenjivim objektivima) koji su do sada činili samo trećinu njihove proizvodnje.

8. Leap Wireless
Dokaz kako i telekomunikacijske tvrtke mogu propasti je tvrtka Leap Wireless – nisu pratili tehnička dostignuća, gradili modernije mreže, nisu se uspjeli na vrijeme nikome "prodati" a broj pretplatnika značajno pada, baš kao i cijene dionice.

9. Mitsubishi Motors
Imali su uspjeha sa Lancerom i Eclipseom, ali prodaju sve manje vozila u SAD-u, prošle godine manje od 60.000. Razlog tomu je previsoka cijena – prosječno 25.000 dolara, a nemaju takav imidž kao Porsche i Land Rover. I jo jedan detalj: na listi pozdanosti Mitsubishi je bio na posljednjem, 33. mjestu.

10. Road&Track
Osnovan 1947. godine, to je najdugovječniji auto magazin u SAD-u. Ono što bi moglo pokopati tiskani magazin njegov je konkurent Car&Driver, koji ima 10,7 milijuna čitatelja, pa kompanija Hearst kako bi se čitatelji Road&Tracka samo preliti Car&Driveru.  

7. WNBA

Na listi se našao i jedan brend koji će izumrijeti zbog – mirovine. Naime, David Stern, povjerenik National Basketball Association (NBA), žensku nacionalnu ligu WNBA osnovao je 1996. a ona trenutno ima 12 timova. Šest ih je već ugašeno zbog male gledanosti – naime, utakmice posjećuje tek oko 7.000 gledatelja, dok muški NBA gleda 18.000 ljudi. Televizijski prijenosi još su manje gledani, pa se sponzori sve više povlače. Zato se opravdano misli kako će Sternov odlazak u mirovinu potpuno ugasiti interes za žensku košarku u Americi.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Jako relevantno za neamerikance.

New Report

Close