Marketinški plasman vina strateški je važan

Autor: Lucija Špiljak , 02. srpanj 2020. u 21:59
Neki od sudionika Krunoslav Karalić, Irena Lučić i Božica Marković

Projekt Vina Croatia- Vina Mosaica, koji je nastao na inicijativu samih vinara, promatra se kao alat za brendiranje Hrvatske kao vinske zemlje.

U zagrebačkom hotelu International u utorak je održana prva hrvatska konferencija o vinskom marketingu VinMarKon u organizaciji udruge Vinoljupci. Fokus konferencije stavljen je na strateško planiranje u ovoj vrsti marketinga, o čemu su govorili brojni renomirani stručnjaci iz hrvatskog vinskog svijeta.

Raspravljalo se o strategiji vinskog marketinga u Hrvatskoj, a Krunoslav Karalić, pomoćnik ministrice poljoprivrede, ustvrdio je kako su kroz Zakon o vinu, koji je stupio na snagu 1. travnja 2019. godine, napravili cjelovitu reformu sustava i osigurali sve pretpostavke za marketinško označavanje vina.

“Osigurali smo 12 milijuna kuna, uspostavili vinske regije, a za svaku od njih predvidjeli smo osnivanje udruga i vinskih organizacija, pri čemu je Ministarstvo izvršno tijelo koje organizacijama dodjeljuje status, a za status je potrebno minimalno 25 proizvođača ili 33% površina iz određene regije. Ključni je korak na proizvođačima, da se organiziraju i ostvare ove uvjete”, rekao je Karalić.

Projekt Vina Croatia- Vina Mosaica, koji je nastao na inicijativu samih vinara, promatra se kao alat za brendiranje Hrvatske kao vinske zemlje, kako je navela direktorica Sektora za poljoprivredu, prehrambenu industriju i šumarstvo pri HGK Božica Marković.

Pročelnik upravnog odjela za poljoprivredu, ruralni razvitak i šumarstvo Zagrebačke županije Josip Kraljičković smatra da bi suradnja između lokalne uprave i državnih institucija trebala bi biti bolja kako bi se priča o vinskom marketingu pokrenula, a naveo je i primjere stvaranja županijskih marki na razini, primjerice Portugizac Plešivica, Kraljevina Zelina i vinske ceste.

Prodekan za poslovnu suradnju i predstojnik katedre za marketing i komunikacije na riječkoj Visokoj poslovnoj školi PAR, Žarko Stilin osvrnuo se na važnost marketinga i obrazovanja, a smatra i da mora postajati nacionalna strategija za marketing vina.

Održana su i interaktivna predavanja koja su se bavila temama vinskog tržišta prije i poslije korone, važnosti udruživanja vinara i zajedničkog tržišnog nastupa, zatim pravnih aspekata udruživanja, brendiranja i zaštite imena, kvalitetnog poslovnog i marketinškog plana, te stvaranja dodane vrijednosti.

“Pokrenuli smo važne teme i postavili ključna pitanja na koja ćemo zajedno tražiti odgovore. Planiramo drugu konferenciju dogodine, s nadom u veću podršku relevantnih institucija, vinskih udruga i udruženja, te većim brojem vinara kojima je ova konferencija bila prvenstveno i namijenjena”, poručila je na kraju organizatorica Irena Lučić.

Komentirajte prvi

New Report

Close