Kako bi osigurali što kvalitetniji pretovar, u crnogorskoj Luci Bar ušli su u projekt modernizacije mehanizacije za čiju je realizaciju potrebno između 6 i 7 milijuna eura. U kompaniji kažu da će na tome istrajati, jer je to jedina garancija da će nastaviti s planiranom dinamikom pretovara generalnih tereta, osobito kontejnera, čime će se osigurati dolazak novih brodara i novih partnera, a time osigurati konkurentan odnos s lukama srednjeg i sjevernog Jadrana – Pločama, Rijekom i Koprom. U Luci ove godine planiraju pretovariti 2,77 milijuna tona, nabaviti lučku opremu, dovesti nove brodare, uvesti nove kontejnerske linije, realizarati Projekt Marko Polo, restrukturirati poslovanje i usvojiti zakon o lukama. Uz ovaj ambiciozni plan, u Luci podsjećaju da će prošla godina biti zapamćena po realizaciji nekoliko projekata na koje se čekalo deset do 15 godina. Prije svega, uvedena je kontejnerska brodska linija Taranto – Bar, kontejnerski vlak Bar – Beograd – Bar, potpisani su ugovori sa željeznicama Crne Gore, Srbije i Mađarske, s nikšićkom željezarom, nabavljen je prvi mobilni lučki kran nosivosti 130 tona… “U ovoj godini projektirali smo pretovar veći za 26 posto nego prošle godine. Planirali smo povećanje pretovara generalnih tereta za oko 35 posto, rasutih oko 30, dok je plan tečnih tereta veći za oko tri posto”, kazao je za list Pobjeda Slobo Pajović, izvršni direktor barske kompanije. Znatno povećanje pretovara generalnih tereta zasniva se na očekivanju da će već u prvom kvartalu ove godine početi pretovar starog željeza za Željezaru Nikšić. Prognoze govore da će trend rasta pretovara kontejnera biti nastavljen, jer postoji jako veliko zanimanje kontejnerskih brodara za rad preko Luke Bar. Vjerujemo da će u ovoj godini biti donesen zakon o lukama kroz koji bi se definirao model upravljanja lučkom infrastrukturom, kao i plan i program restrukturiranja Luke”, rekao je Pajović. Također je predviđeno da se do kraja siječnja nabavi kontejnerski lift nosivosti 42 tone, drugog mobilnog lučkog krana do sredine ožujka, kao i fiksnog kontejnerskog krana nosivosti 60 tona, petnaestak liftova nosivosti od 3 do 40 tona i još jednog vučnog vozila s tri prikolice.
Kroz agresivniji marketinški nastup na tržištu, obilaskom glavnih lučkih partnera, očekuju da će povećati postojeće poslove te uvesti nove linije, prije svega iz Malte, Haife i Pireja. Među planovima je i uvođenje direktne kontejnerske linije iz kineskih luka prema Baru, realizacija projekta Marko Polo II, preko Luke Bar, iz pravca Italije, prema rumunjskim gradovima Aradu i Temišvaru. Vizija je da se Luka pozicionira kao regionalna i da bude distribucijski centar za jugoistočnu Evropu za što će od velike važnosti biti uvođenje direktne kontejnerske linije s Dalekog istoka u prvoj polovici godine. Direktor Pajović ističe da se mnogi strani investitori interesiraju za ulaganja u lučke kapacitete kroz koncesije, zajednička ulaganja ili ulaganja u proizvodne kapacitete u okviru slobodne zone. “Srbija, kao najveći korisnik lučkih usluga, sigurno je zainteresirana za buduću privatizaciju Luke Bar, ali za nju vrijede isti uvjeti kao i sve druge potencijalne investitore.” Privatizacija Luke je, podsjeća Pajović, bila predmet planova privatizacije Vlade za prethodnu godinu. Privatizacija Luke tretira se na isti način kao i privatizacija drugih velikih privrednih sistema, gdje je država većinski vlasnik poduzeća koja obavljaju djelatnosti od posebnog značenja za Crnu Goru.
(pd)
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu