Ljevak spiskao pola milijuna kuna da dozna stanje tržišta

Autor: Ana Blašković , 08. kolovoz 2013. u 11:50
Zdenko Ljevak, predsjednik Vijeća za elektroničke medije/Goran Jakuš/PIXSELL

Agencija za elektroničke medije studiju je naručila u veljači. Radi je Ipsos puls i bit će gotova idućeg mjeseca.

Za nešto više od mjesec dana svjetlo dana ugledat će studija stanja i trendova televizijskog tržišta u Hrvatskoj, koju je Agencija za elektroničke medije naručila u veljači.

Dokument s nestrpljenjem očekuju na najvećim domaćim nacionalnim televizijama, ali i novi potencijalni igrači koji žele taj dio kolača jer će biti neslužbena podloga za buduće odluke Vijeća za elektroničke medije. Regulator elektroničkih medija, naime, nema potpunu sliku tržišta koje regulira, što su Poslovnom dnevniku neslužbeno potvrdili i u samom Vijeću.

 

700milijuna

kuna vrijedno je tržište TV oglašavanja u Hrvatskoj

Nezadovoljni građani
"Nemamo sveobuhvatnu sliku televizijskog tržišta, ni u programskom, ni u financijskom smislu, što bi trebala promijeniti ta studija", riječi su jednog člana Vijeća koji je želio ostati anoniman. Agencija, kaže, ima načelnu sliku tržišta kojoj je uporište među građanima provedeno istraživanje u kojem oni konstatiraju su su programima –  načelno nezadovoljni. To bi, dakle, trebala promijeniti 575.000 kuna vrijedna analiza koju s partnerima provodi agencija Ipsos puls, s kojom je ugovor sklopljen u veljači. Cilj je pružiti preciznu sliku televizijskog tržišta po financijskim pokazateljima nacionalnih, regionalnih i lokalnih televizija, pokazati trendove u gledanosti, ali i ekonomske trendove i održivost. Njezin posebno važan dio su i analize sadržaja programa, a trebala bi dati zaključke i preporuke regulatoru. Na pitanje kako je moguće da regulator elektroničkih medija nema sveobuhvatnu sliku tržišta koje regulira nismo dobili odgovor jer je predsjednik Vijeća Zdenko Ljevak nedostupan na godišnjem odmoru. Od komentara su se suzdržale i tri najveće domaće televizije HRT, Nova TV i RTL. 

Tektonske promjene
Televizijsko tržište u proteklih su pet godina potresle tektonske promjene, ponajviše dvoznamenkasti pad oglašavanja. Posljednja procjena govori da je tržište televizijskoga oglašavanja bilo teško 700 milijuna kuna na kraju prošle godine, što je u odnosu na razinu iz 2008. manje za gotovo 250 milijuna kuna. Zasad nema naznaka značajnije stabilizacije, što se vidi iz rezultata poslovanja triju nacionalnih televizija, koje su sve redom prošlu godinu završile u gubitku: HRT je imao 27 milijuna kuna minusa, RTL 89,5 milijuna kuna, a Nova TV šest milijuna kuna. Podatke o dosadašnjem poslovanju u ovoj godini objavio je samo HRT i polugodišnju dobit od 38 milijuna kuna, dok se rezultati dviju najvećih komercijalnih televizija još čekaju.

Siromašna scena
Nestrpljivi su i novi igrači koji su se natjecali na poništenom natječaju za četvrtu nacionalnu televizijsku koncesiju, na kojem su, osim Nove TV, sudjelovali i Super TV, Kanal 5 i grčka Antenna grupa. Premda riječima Zdenka Ljevaka, natječaj je poništen jer nijedan od ponuđača ne bi ponudio ništa novo za obogaćivanje medijske ponude i raspisivanje novog natječaja ovisit će, među ostalim, o rezultatima studije.Premda službenog komentara nije bilo, javna je tajna da televizijski krugovi smatraju kako je domaće tržište prezasićeno, a dolazak još jednog koncesionara nagrizao bi ionako sve lošije prihode. No, ključno je pitanje kako je regulator odlučio da nova televizija ne bi ponudila ništa novo ako ionako čeka studiju da mu razjasni stanje stvari na tržištu.

Komentirajte prvi

New Report

Close