Lažne reklame odnose 50 mlrd. dolara

Autor: Tomislav Pili , 06. lipanj 2016. u 22:00
Prevaranti stvaraju privid posjećenosti stranica/FOTOLIA

Digitalno oglašavanje sve je više na meti kriminalaca, ističe strukovna udruga.

Marketinška industrija mogla bi do 2025. izgubiti oko 50 milijardi dolara zbog prijevara na digitalnim reklamama, procjenjuje Svjetska federacija oglašivača (WFA). Ta je udruga, čiji članovi na oglašavanje troše 700 milijardi dolara godišnje, upozorila je kako je digitalno oglašavanje sve više na meti kriminalaca.

Naime, postoji nekoliko načina prijevare oglašivača, ističe WFA. Vrlo često prevaranti privlače digitalne reklame na internetske stranice na kojima računala stvaraju privid posjećenosti. Na taj način prevaranti odnose oko 10 posto reklamnih sredstava. Tu je problem što posrednici između oglašivača i stranica često ne rade dovoljno temeljite provjere vjerodostojnosti tih stranica. To je računalnim kriminalcima donijelo mogućnost da budu dio legalne ekonomije.

Tako je prije desetak dana Google objavio jedan od oglasa svojih klijenata na internetskoj stranici povezanoj s radikalnim islamizmom. Mikko Kotila, stručnjak za digitalno oglašavanje i suautor izvješća WFA za Financial Times je izjavio kako marketinški stručnjaci trebaju što prije nešto poduzeti jer ova vrsta prijevara raste takvom brzinom da će je ubrzo biti vrlo teško ograničiti ili upravljati. Stoga preporučuje oglašivačima da angažiraju tvrtke za cyber sigurnost kako bi imali pod nadzorom kampanje te da traže nadoknadu u slučaju prijevare.

Komentirajte prvi

New Report

Close