Kako vidite trenutačno stanje na tržištu luksuzne kozmetike? Koji su ključni trendovi koji oblikuju ovo tržište, posebno u kontekstu rasta nišnih luksuznih brendova?
Globalno tržište luksuznih brendova trenutno prolazi veliku transformaciju. Situacija na tržištu zahtjeva budnost i agilnost, osluškivanje pulsa potrošača koji su sve osvješteniji posebice na temu održivog razvoja i ekološki prihvatljivih proizvoda, ali su im i proizvodi globalno dostupniji s obzirom na jaku digitalizaciju – što u vidu edukacije i promocije te same distribucije.
Kupci sve više biraju brendove s kojima se mogu poistovjetiti kroz personalizirani pristup, storytelling, a nišni i indie brendovi svakako konkuriraju svojom autentičnošću i brzom mogućnošću prilagodbe da odgovore na potrebe tržišta. Danas je i tržište luksuzne kozmetike postalo jako zasićeno i brendovi ulažu velike napore da se diferenciraju od konkurencije, a opet ostanu vjerni svojim temeljnim vrijednostima.
Kako velike korporacije prilagođavaju svoju strategiju kako bi ostale relevantne u uvjetima gdje potrošači sve više biraju brendove koji nude personalizaciju, autentičnost i ekskluzivnost?
Veliki luksuzni brendovi kao što su Armani, YSL i Lancôme velike napore i resurse ulažu u konstantna unaprjeđivanja poput novih tehnoloških dostignuća i inovacija; novih formula, ali i beauty tech alata koji kupcima pružaju podršku u vidu individualiziranog pristupa, npr. skin check kože i vlastite beauty rutine. To su brendovi koji kombiniraju inovacije s vlastitim dugogodišnjih nasljeđem i kvalitetom.
S druge strane, kupac je u centru svake strategije i sve veći naglasak se stavlja na relationship building, praćenje trendova i razvijanje nišnih linija unutar vlastitog portfelja proizvoda koji odgovaraju na zahtjeve sofisticiranijih kupaca. Bez obzira na globalno djelovanje, osluškuje se potreba specifičnih demografskih skupina za određenim zahtjevima i zato je danas agilnost i mogućnost brze prilagodbe ključna, kao i sve transparentnija komunikacija.
Koje promjene u navikama potrošača najviše utječu na luksuzne kozmetičke brendove u regiji?
S ubrzanim razvojem digitalizacije koja danas oblikuje gotovo svaki aspekt društva i ekonomije, optimizacijom aplikacija (što mobilnih ili društvenih platformi) te poboljšanjem perfor mansi web stranica, potrošači se sve više okreću online shoppingu. U tom vidu velika su ulaganja u Advocacy & Influencing gdje društvene mreže postaju novi snažni komunikacijski, ali i marketinški kanal za awareness, kreiranje ‘tribea’ te community building.
Danas se potrošači prvenstveno inspiriraju na društvenim mrežama slušajući ili čitajući recenzije da bi stvarnu kupnju realizirali preko Ecomm platformi ili fizički u parfumeriji/dućanu. Čvrsto vjerujem da je uspješna formula u rukama brendova koji će uspjeti kombinirati luksuz sa snažnim etičkim normama u vidu održivosti i ekologije te ići u korak sa modernim vremenom u kojem danas živimo. Organizacije koje ne uhvate brzi vlak riskiraju da ostanu na stanici prošlosti.
Koliko je generacija Z zainteresirana za klasične luksuzne brendove u usporedbi s novijim, nišnim igračima? Što je ključni faktor koji privlači ovu generaciju luksuznoj kozmetici?
Apsolutno društvene mreže koje danas dopiru do Gen Z! Nove generacije od malih nogu koriste pametne telefone i za zabavu gledaju YT shorts i TikTok videa (što mi osobno kao mami teško pada jer znam vrijednost odrastanja i bez toga). Često me moja djeca ‘educiraju’ o novim nišnim brendovima koje su čuli od strane nekih svojih KOLa koje vole gledati i koji ih zabavljaju i tu radimo često na edukaciji istinske vjerodostojnosti osobe koja nešto prezentira i prepoznavanju (native) plaćenog content creationa.
Međutim, novije generacije nisu toliko vezane za nasljeđe, rekla bih da su njihovi prioriteti autentičnost, a ne generički luksuz, posebice ako se brendovi povezuju sa ključnim influencerima te su novije generacije spremnije više eksperimentirati. Ključni faktori – svakako zabava, prisutnost na društvenim mrežama i influencing marketing.
Koji prodajni kanali dominiraju na hrvatskom tržištu luksuzne kozmetike – digitalni ili tradicionalni (brick-and-mortar) dućani?
Još uvijek smo u odnosu otprilike 80:20 u korist B&M. Covid-19 je jako ubrzao digitalnu transformaciju, ali promocije, edukacije na prodajnim mjestima i personalizirano savjetovanje i dalje prednjači. Za rapidnijim rastom D2C siteova rekla bih da nedostaje ljudskog faktora u koji e-retaileri moraju uložiti – od financijskog ulaganja u nove kadrove, tehničku optimizaciju , SEO, kvalitetu sadržaja, bolje praćenje analitike i shodno tome (re)definiranje marketinških i promotivnih strategija,…
Kojim su premium i luksuznim brendovima Hrvati najviše vjerni? Koliko emocija i osjećaj pripadnost i dalje igra ulogu u odabiru?
Kod luksuznih brendova storytelling i identifikacija s brendom na jednoj emotivnijoj razini i dalje igra veliku ulogu. Uslijed velikih geopolitičkih promjena i inflacije, vjerujem da si osobe i dalje žele priuštiti ‘dostupni’ luksuz, posebice kozmetiku koja utječe na njihov porast samopouzdanja i naglašavanje ljepote, evociranje mladolikosti, a tu je i senzorni doživljaj, posebice kod mirisa koje vezujemo uz neku nama dragu uspomenu ili kreiranje određenog doživljaja. Armani, YSL i Lancôme su kako ih volimo nazvati ‘three dragons’ luksuzne divizije proizvoda.