Kulturnjaci i kreativci mogu izvući RH iz krize

Autor: Saša Paparella , 08. prosinac 2014. u 11:10
Nenad Marčec, direktor HDS ZAMP-a/ Anto Magzan/PIXSELL

Cilj nam je razvoj kreativnih i kulturnih djelatnosti kao legitimnoga gospodarskog sektora, rekla je Ivana Nikolić Popović.

Europska kulturna i kreativna industrija (KKI) impresivna je gospodarska grana čijih je sedam milijuna zaposlenika lani ostvarilo 535,9 milijardi eura prometa, odnosno 4,2 posto BDP-a Europske unije, jedan je od podataka koji su se čuli na promociji europske studije "Stvaranje rasta: mjerenje kulturnih i kreativnih tržišta u EU" u petak u zagrebačkom Muzeju suvremene umjetnosti.

"Kulturna i kreativna industrija, u koju se ubraja 11 sektora u rasponu od novina i knjiga do videoigara, filma i glazbe, pravi je protuotrov za naše gospodarske probleme. Ta industrija ima potencijal Hrvatsku izvući iz krize jer pokazuje veliku otpornost na gospodarska kretanja: kad BDP pada, ona raste. U EU se od 2008. do 2012. broj radnih mjesta smanjuje po stopi od 0,7 posto godišnje, dok u kreativnoj industriji po istoj stopi zaposlenost raste. KKI je po broju zaposlenih treća najvažnija grana EU, tek neznatno slabija od ugostiteljstva, jača je od industrija prehrane, automobila te šest puta veća od telekoma", naglasio je Nenad Marčec, glavni direktor ZAMP-a.

"Zemlje s velikom koncentracijom KKI imaju najveći stupanj gospodarskoga rasta. ta je industrija predvodnik u prihvaćanju digitalnog tržišta, glavni nositelj inovacija i pokreće nove cikluse rasta zrelih industrija", naglasio je Marčec. Promocija europske studije iskorištena je i za predstavljanje Kreativne Hrvatske. Taj projekt vode HUP-ova Koordinacija KKI i Hrvatski klaster kreativnih i  kulturnih industrija (HKKKI), koji je osnovan lani na inicijativu Ministarstva gospodarstva i okuplja 64 člana. Kulturna i kreativna industrija važna je za razvoj identiteta, odnosno prepoznatljivosti, a time i turističku privlačnost svake države, rekla je Ivana Nikolić Popović, predsjednica klastera.

Najavila je razvoj internetske platforme za spajanje kreativaca s korisnicima njihove usluge, a služit će i kao baza ideja i sudionika. "Kako bi se kvalitetnije promicao pametan i održivi rast, počeli smo surađivati s HUP-om. Naš cilj je razvoj kreativnih i kulturnih djelatnosti kao legitimnog gospodarskog sektora", rekla je Nikolić Popović. Aleksandar Battista Ilić, dekan zagrbaćčke Akademije likovnih umjetnosti, rekao je da nije toliko važno koliko ljudi zapošljava ta industrija "jer daje znatan doprinos drugim industrijama".  

Komentirajte prvi

New Report

Close