Krenuli u biznis bez iskustva, sada sklapaju prve poslove u SAD-u

Autor: Marija Crnjak , 22. listopad 2021. u 06:28
Suosnivači agencije Ilija Brajković i Petar Bogdan /PD

U agenciji za digitalni marketing Kontra znaju zašto slave 10. obljetnicu – imaju i dvostruki rast prihoda.

Ilija Brajković i Petar Bogdan prije deset godina uletjeli su u agencijski posao posve ‘zeleni’ i neiskusni, krenuli su kao studenti iz Splita s idejom održavanja Facebook stranica, svatko sa svoja dva klijenta.

Ne samo da su preživjeli do danas, već su u desetoj godini žestokog učenja i rada dočekali dvostruk rast prihoda, koliko će prema svemu sudeći realizirati njihova tvrtka za digitalni marketing Kontra digital u 2021. Usto, svoje usluge koje su u međuvremenu nadrasle održavanje društvenih mreža, nude i na međunarodnom tržištu, što planiraju značajno proširiti u narednom periodu.

Sad ne bi imali toliko hrabrosti…

Valjda i sami u nevjerici da su uspjeli izgraditi ovaj zahtjevan biznis praktički od nule, u Kontri su se potrudili proslaviti desetogodišnjicu brojnim objavama u medijima i na društvenim mrežama.

Danas pružaju niz usluga, od razvoja i dizajna weba i produkcije vizualnih sadržaja do optimizacije za tražilice, a zadnje dvije rade godine i kompletne kreativne kampanje/PD

“Na ovih prvih deset godina gledamo kao da je tek početak, jer sada možemo reći da smo svladali ovaj posao u koji smo se upustili kao juniori.

Baš zbog tog neiskustva imali smo puno teži početak od naših konkurenata, i trebalo nam je puno više vremena i truda da postignemo neke ciljeve. I sam ulazak u poduzetništvo, sa svim onim što nosi, od administracije nadalje, bio je dodatan izazov.

Da sad krećemo u biznis, ne bismo imali hrabrosti pokrenuti sve ono u što smo se tada upustili”, priznaje nam Ilija Brajković i prisjeća se koliko je ozbiljnih marketinških agencija u ovih deset godina propalo u konsolidaciji tržišta. Smatra da je njih uz puno učenja spasila i svijest o značaju ulaganja u vlastitu promociju i marketing.

Kontra je krenula u Splitu, tada pod imenom “Akcija” kao tvrtka za oglašavanje na društvenim mrežama, a s vremenom je postalo jasno da klijenti traže širu uslugu i da ne žele angažirati više agencija za različite poslove marketinga.

Uz preseljenje u Zagreb još 2015. godine i promjenu imena u Kontra 2017. godine kako bi pojačali izvoznu komponentu, s vremenom su dodavali i sve druge usluge usluge vezane uz digitalni marketing pa danas pružaju niz usluga, od razvoja i dizajna web stranica i produkcije vizualnih sadržaja do optimizacije za tražilice, a u zadnje dvije godine rade i kompletne kreativne kampanje. Trenutačno imaju 50-tak klijenata.

U ovoj godini Kontra je imala i dodatna zapošljavanja, s osam zaposlenih došli su na 16, s tim da zapošljavaju na temelju izračuna opterećenja zaposlenika. Brajković priznaje da nije lako balansirati između broja klijenata i njihovih potreba i mogućnosti da se pruži vrhunska usluga, pogotovo u periodima kad klijenti brzo dolaze.

Srećom, zasad nisu imali problema s pronalaskom radnika, što će biti veći izazov ako se ukaže potreba za ekstenzivnijim zapošljavanjem. Do toga bi moglo doći ako se nastavi ovakav rast. Tvrtka bi u ovoj godini trebala ostvariti 6 milijuna kuna prihoda, što je čak 100 posto više nego lani, kad su imali tek nešto manji promet nego prije pandemije.

U 2021. Kontra je imala dodatna zapošljavanja, s 8 ljudi su došli na 16/PD

Granice i kilometri nisu barijera

“Još donedavno smo imali ideju da se zadržimo na razini do 20 zaposlenih, no shvatili smo da je rast neminovan za zadržavanje pozicije, ali i kvalitete usluge. Osim toga, u Hrvatskoj ima jako puno potencijala za rast, puno potencijalnih klijenata kojima trebaju naše usluge”, kaže Brajković.

Velike ambicije imaju i na međunarodnom tržištu, s obzirom na to da za ovakav tip usluga granice i kilometri ne predstavljaju nikakvu barijeru. SAD, Velika Britanija, Njemačka, Austrija, Mađarska, zemlje su u kojima već rade ili se spremaju raditi.

S tim ciljem Petar Bogdan je dio godine proveo na studijskim putovanjima po SAD-u, najvećem svjetskom tržištu koje je ujedno i puno konkurencije.

“U mjesec dana odradio sam stotinjak sastanaka i ponuda, najviše u New Yorku, New Jerseyu, Bostonu. Američko tržište je zahtjevno i jako zanimljivo, s ogromnom konkurencijom, jako puno konkurenata koji imaju niže cijene od nas, ali mi dolazimo s kvalitetom kojom želimo konkurirati.

Imamo potpisan prvi posao u New Yorku, jedan posao u Londonu, radimo jedan projekt s turističkom zajednicom Mađarske s još agencija, stvari su se pokrenule”, otkriva Petar Bogdan. Ambicija im je doći to toga da imaju podjednak broj poslova na domaćem i međunarodnom tržištu.

Komentirajte prvi

New Report

Close