“Kremice” odavno nisu samo to. Kozmetika je danas biznis znanosti i velikih brojki

Autor: Marta Duić , 22. ožujak 2018. u 22:00
Foto: Thinkstock

Kozmetička industrija globalno kontinuirano bilježi stabilan rast prodaje i dobiti, a njega kože njezina je grana koja se dokazala kao pokretač toga uzleta.

U skladu sa svjetskim trendovima dermatološka i prirodna kozmetika sve je zastupljenija i traženija i na domaćem tržištu, a globalno priznati brendovi poput francuskog Caudaliea i Eau Thermale Avène te američke Dermalogice bilježe stalan rast prodaje i osmišljavaju nove proizvode.

Caudalie je prirodna linija kozmetika za njegu lica i tijela, nastala u francuskoj pokrajini Bordeaux, koja je poznata po svojoj dugoj tradiciji uzgoja vinove loze.

Upravo to je razlog da su gotovo svi patenti i aktivni sastojci ove kozmetike bazirani na ljekovitim ekstraktima vinove loze i grožđa. Na inovacijama i proizvodima koje osmišljavaju u zadnjih pet godina aktivno surađuju s američkim Sveučilištem Harvard gdje sa znanstvenicima rade na sprečavanju starenja kože koristeći ono što priroda daje.

“Caudalie je poznat brend u svijetu zbog svoje baze sastojaka. Na hrvatskom tržištu imamo svake godine prosječan rast prodaje od deset posto. Prije tri godine bili smo prisutni na 30-tak prodajnih mjesta, a danas je riječ o njih oko 120”, pohvalila se Branka Cvjetičanin, direktorica tvrtke Vivaderm, zastupnik za Caudalie.

 

21 milijarda

dolara procjena je rasta tržišta njege kože od 2014. do 2019. godine

Brend Dermalogica je na domaće tržište stigao 2007.godine i od tada je pozicioniran u kozmetičkim salonima i dermatološkim ordinacijama. Riječ je o američkom brendu, čija se filozofija i formule razlikuju od europskih brendova.

“U tom trenutku na tržištu su bili iznimno popularni francuski brendovi koji su više orijentirani na njegu, ritual, uljepšavanje, wellnes doživljaj, a manje nudili rješenja za kožne probleme poput akni, hiperpigmentacija, osjetljivosti. Dermalogica je pak orijentirana na rješavanje tih problema. Nikad nije bila ‘agresivna’ kozmetika, ali je nudila snažne formule i rješenja. Trebalo je dosta vremena da se postigne svijest o tome. U međuvremenu su stigli i drugi konkurentski brendovi koji su nam za divno čudo ‘olakšali’ put do uspjeha na našem tržištu”, prisjetila se početaka Jelena Batić , direktorica Dispomed prometa.  

Oktal Pharma postala je zastupnik Eau Thermale Avène (ETA) u 2001. godini, započevši rad s jednim zaposlenikom, a danas nakon 17 godina u timu radi deset ljudi.  ETA je bio jedan od prvih dermokozmetičkih brendova na našem tržištu, a danas je prisutan u gotovo 1000 ljekarni i specijaliziranim prodavaonicama.

Uzlet dermokozmetike

“Od početka ovog stoljeća dermokozmetika se u Europi i svijetu razvila kao potpuno novo područje, izdvojeno iz kozmetičke industrije. U rješavanju problema osjetljivosti kože učinkovitost EauThermaleAvène dermokozmetičkih proizvoda temelji se na termalnoj izvorskoj vodi kao osnovi”, objašnjava Nikolina Lalić, ETA brend menadžerica

 

Na domaćem terenu

Francuski brend Caudalie u hrvatskoj je lani imao rast prodaje od 30%, kažu Valentine Pollet Caudalie i Branka Cvjetičanin

Naime, za tu se kozmetiku koristi voda s jednog od najpoznatijih izvora termalne vode na svijetu, koja se koristi u proizvodnji dermokozmetike Saint-Odile, već 280 godina poznat po hidroterapijskom lječilištu. Od 1975. lječilište nosi naziv Avène, po obližnjem selu te se tamo puni Avène termalna izvorska voda i proizvode Eau Thermale Avène dermokozmetičkih proizvodi.

Kako objašnjava Cvjetičanin, posebnost brenda Caudalie je u kvaliteti sastojaka, a ponosni su i na kliničke rezultate. Na tržištu imaju 70 različitih proizvoda za njegu tijela i lica, a u Hrvatskoj se najviše prodaju kreme za lice. Najpopularniji su proizvodi Beauty elixir ,Vinoperfekt serum i grožđana voda za hidrataciju lica.

Danas se Caudalie proizvodi u Hrvatskoj mogu kupiti u svim ljekarnama, specijaliziranim trgovinama i na Müller prodajnim mjestima U 2017.godini na našem tržištu ostvarili su rast prodaje od 30 posto u usporedi s 2016. godinom.

“Kontinuirano dobivamo nove lojalne kupce. Ove godine planiramo lansiranje dvije nove linije proizvoda i povećanje tržišnog udjela za tri posto u dermokozmetici”, poručuje Cvjetičanin.

‘Face mapping’

Osim profesionalne, Dermalogica pak ima i maloprodajnu liniju. Kako tvrdi Batić, svjetske, ali i hrvatske brojke pokazuju da svega pet posto žena posjećuje kozmetičke salone što se pokazalo kao usko grlo za popularizaciju i prepoznatljivost brenda na domaćem tržištu. Otvorili su prvi DermaCare u Arena centru, a ubrzo i u središtu Zagreba i u centru Splita.

Kako se Dermalogica godinama razvijala i širila otvoren im je još jedan prodajni kanal – onaj prema ljekarnama.

Svi Dermalogica proizvodi istražuju se i stvaraju u Americi te se prodaju uz stručnu preporuku. Uz to, na popisu su tvrtki koje zadovoljavaju humani standard kozmetike (HCS) – što znači da sastojci i proizvodi nisu testirani na životinjama. Uz to, personalizirani pristup i njega usklađena s potrebama kože dio su identiteta Dermalogice. Njihova metoda Face Mapping pruža priliku klijentu da u razgovoru s terapeutom upozna svoju kožu ‘zonu po zonu’ i detektira probleme – što uvelike olakšava odabir tretmana i proizvoda za njegu.

Na domaćem tržištu prisutni su s više od 150 artikala, a najprodavanije su kreme i od linija Age Smart – linija za “pametno starenje” kože. U 2018. godini planiraju poboljšati i oplemeniti ponudu kroz sve postojeće kanale, ulagati u digitalni marketing te biti još dostupniji hrvatskim kupcima.

“EauThermaleAvène kao brend na hrvatskom tržištu odlično posluje te iz godine u godinu bilježi zdrav i stabilan rast. U 2017. godini je na hrvatskom tržištu zabilježio rast prodaje od šest posto u odnosu na godinu prije čime je nastavljen kontinuirani pozitivan trend rasta i ostvarenja unaprijed zadanih financijskih ciljeva. Brend je već dugo godina na tržištu, vrlo je cijenjen i od stručnjaka, liječnika, farmaceuta. Njihova preporuka pacijentima, također nam je dokaz povjerenja u kvalitetu i učinkovitost proizvoda”, pohvalila se Lalić. Trenutno na tržištu imaju oko 130 proizvoda, a najprodavaniji su Avène termalna izvorska voda, Cicalfate obnavljajuća krema te Cleanance gel za čišćenje bez sapuna.

Zlata vrijedna digitalizacija

“Planovi za 2018. su ostvarenje planiranih financijskih ciljeva, nastavak rada na održavanju veza s postojećim kupcima i stvaranje veza s novima. To između ostalog planiramo postići daljnjim pozicioniranjem brenda Eau Thermale Avène na digitalnim platformama koje se već duže vrijeme neprocjenjiv alat za uspostavljanje veza s krajnjim korisnikom”, otkrila je Lalić.

Osnivačica brenda Dermalogica Jane Wurvand je po struci je kozmetičarka, prije osnivanja vlastitog brenda u Los Angelesu utemeljila je IDI- međunarodni dermalni institut za edukaciju profesionalnih terapeuta za njegu kože nakon srednje škole.

Ta se tradicija nastavila tako da danas tvrtka ne ulaže samo u edukaciju vlastitih zaposlenika, nego educira i partnere. Najmanje dva puta godišnje ugošćuju edukatore iz inozemstva koji drže predavanja koja pokrivaju bazne spoznaje iz dermatologije, fiziologije kože, inovativnim sastojcima i njihovoj primjeni.

“Mi ne dizajniramo zavodljivu ambalažu koja pristaje u svaku kupaonicu i sumnjičavi smo prema svemu ‘čudesnom’ i ‘čarobnom’. Vjerujemo u proizvode koji pružaju rezultate, u znanstveno potvrđene formule i prirodne sastojke koji mogu preobraziti kožu izvana i iznutra, biramo sastojke koji ‘rade s kožom’ – ohrabreni iskustvom terapeuta koji ih svakodnevno primjenjuju u sobama za tretmane”, kaže Batić.

Uspjesi diljem svijeta

Osim u Hrvatskoj, Caudalie je prisutan na 40 tržišta. Kako tvrdi Valentine Pollet, brend menadžerica, u Europi su im glavna tržišta Francuska, Njemačka, Italija, Velika Britanija te Španjolska.

“Od ostalih važnih tržišta, važno je napomenuti da smo prošle godine otvorili predstavništvo u Hong Kongu, a u 2016. godini u Dubaiju te smo prisutni u manjim trgovinama i ljekarnama na tim tržištima”, kaže Pollet. Napominje kako im je u izgradnji brenda ključno naučiti specifičnosti tržišta, a oni upravo to čine. Na globalnoj razini ova tvrtka koja je započela kao mali obiteljski biznis, danas broji 700 zaposlenika.

“U ovoj godini planiramo dodatno raditi na izgradnji brenda na skandinavskim tržištima. U pitanju su tržišta koja vole i cijene prirodne sastojke tako da nam neće biti teško”, zaključuje Pollet.

Komentirajte prvi

New Report

Close