Pakiranje je proizvoda, odnosno ambalaža koja ga predstavlja, važan i moćan alat komunikacije s kupcima. U moru proizvoda treba se istaknuti i privući pažnju. Nije to lako novim proizvodima koji tek izlaze na tržište, ali niti “starim”, etabliranim brendovima koji moraju pratiti tržišne trendove.
Krašu i jednom od njegovih najpoznatijih brendova, čokoladi Dorina, to je uspjelo. Moćnu potvrdu da je redizajn, koji je predstavljen početkom ove godine, dobro pogođen nedavno su dobili osvojivši prvi Red Dot, jednu od najutjecajnijih nagrada u svijetu dizajna.
Velika je pomoć Krašu u uspjehu novog dizajna bio Studio Sonda iz istarske Vižinade kojem je ovo već 17. Red Dot nagrada. Konkretno, Kraš i Studio Sonda osvojili su glavnu nagradu u području Brands&Communications Design i kategoriji Packaging Design.
Cilj je ove nagrade vrednovanje najoštroumnijih dizajnerskih radova, a njihovu originalnost i kreativnost, kvalitetu dizajna, inovativnost te razumijevanje i emocionalni doseg spram publike, ocjenjivalo je 24 stručnjaka iz cijelog svijeta.
Redizajnirani i moto i čoksa
“Tom nagradom, osim pozitivnih reakcija naših potrošača, i struka je odala priznanje izvrsnosti novog dizajna. Zahvalni smo Studiju Sonda što su našu viziju uspjeli pretočiti u stvarni proizvod. Nagrada nam je vjetar u leđa i motivacija da s još više pažnje i žara promišljamo o budućim novitetima u Krašu”, ističe Marina Knežević, direktorica marketinga Kraša.
A noviteta u dizajnu ove godine, 111. od osnivanja kompanije, itekako ima. Knežević podsjeća da su nedavno redizajnirali i keks Moto te čokoladu Čoksa.
“Na police su upravo izašle Čokse s ambalažom koja je potpuno drugačija od svega dosad viđenog. Otkačena, kreativna, pomalo “pomaknuta” i umjetnički obojena pakiranja Čokse, uz koja dolaze i novi okusi, svojim bojama i ilustracijama zasigurno će plijeniti pažnju.
Takvim pristupom pokazujemo da poznajemo svoje potrošače i pružamo im najbolji mogući doživljaj – počevši od pakiranja pa sve do vrhunske kvalitete naših proizvoda”, navodi Knežević.
A pakiranje je, ističe direktorica marketinga Kraša, mnogo više od omota za zaštitu i sigurnost proizvoda jer je ono prvi izravan kontakt potrošača i proizvoda.
“Ponuda je raznih artikala veća no ikad, a komunikacijskih je kanala više nego prije i vrlo je zahtjevno moći se “nametnuti” ljudskoj pažnji, koja je u današnjim vremenima kratka i traje svega par sekundi. Stoga nam je bilo iznimno važno imati tzv. jednostavan, bezvremenski dizajn, a opet vrlo jasnu prepoznatljivost okusa, a to postići danas je najzahtjevniji zadatak”, ističe Knežević.
No i najzahtjevniji je zadatak mnogo lakši kada brend uz sebe ima znanje, iskustvo i reference kakve je u 18 godina poslovanja stekla istarska tvrtka za dizajn i komunikacije, Studio Sonda. Iza istih, naime, stoji 17 Red Dot nagrada koje su osvojili surađujući s renomiranim tvrtkama kao što je Kraš, Ledo, Holcim Hrvatska…
Jelena Fiškuš i Sean Poropat, kreativni direktori Studia Sonda, ističu da je kvaliteta proizvoda ipak u “osnovi svega, a dizajn treba biti odraz njihovih realnih vrijednosti i potencirati, opet realne, prednosti”. Dakle, navode, ključ za privlačenje kupaca je u sinergiji jednog i drugog. “Dobar dizajn ne može dugoročno prodavati loš proizvod, ali može pomoći da dobar proizvod bude još bolji, ali i ukusniji”, napominju Fiškuš i Poropat.
Što se pak tiče učestalosti potrebe za promjenom dizajna kreativni direktori uspješnog Studia Sonda ističu da živimo u vremenu kada se sve brzo mijenja, a tome treba prilagođavati i dizajn. “Ali treba ga mijenjati tako da su promjene suptilne i logične, a ponekad čak i jedva vidljive. Ne treba raditi promjene radi promjena, već radi prilagodbe vremenu, kao alat koji će još bolje komunicirati vrijednosti i prednosti brenda”, navode.
Trokut poveznica s tradicijom
Što se pak redizajna najpoznatije domaće čokolade Dorine tiče, kažu da im je primarna misao vodilja bila stvoriti nešto upečatljivo, a bezvremensko.
“Sve čistimo i nastojimo svesti na esenciju poruke, na osnovne elemente koji naposljetku naglašavaju snagu brenda te njegove prednosti”, objašnjavaju Fiškuš i Poropat.
Tako je karakteristična crvena boja Dorine redefinirana te je odabrana suvremenija crvena nijansa. “Osuvremenjen je i materijal pakiranja, a color code je standardiziran kroz sva pakiranja radi bolje vidljivosti na policama. Prepoznatljiv logotip minimalno je dorađen, potez čokoladom preoblikovan je u poznatu “smile” ikonicu i povećan na ambalaži.
Kroz suradnju nas i tima iz Kraša, došli smo do rješenja u kojemu se kod prikaza okusa koriste grafički elementi s prvih Kraševih čokolada iz ranih 80-ih (trokut) kao poveznica s tradicijom, a jasnom distinkcijom stavljen je naglasak na širinu okusa u ponudi.
Trokut je pritom promišljen i kao sjajan grafički element za daljnja promotivna sredstva koja su bila široko uočljiva i svidjela su se korisnicima”, pojašnjavaju proces redizajna i sve novosti na novom pakiranju Dorine kreativni direktori Studia Sonde. Ove su promjene Krašu donijele i važnu dizajnersku nagradu. Tko zna, možda je to prva od mnogih.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu